Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

13 nov 2012 19:19
#1
Ik heb een nieuw domein aangeschaft en daarop Joomla 2.5.8 geïnstalleerd. Daarna heb ik JomSocial (Community Pro 2.6.2) geïnstalleerd. Verder alles standaard gelaten.
Als ik probeer een nieuw account aan te maken via de fronted in JomSocial, krijg ik de melding "Ongeldige Token".

Het gekke is dat ik op een bestaand domein de zelfde combinatie gebruik (zelfde provider, dus zelfde server) en daar alles vlekkenloos verloopt.

Ik heb al veel gesnuffeld op internet en diverse dingen uitgeprobeerd, zoals SessionTime aanpassen, Joomla Cache legen. Maar niets wil helpen, zelfs niet om heel de installatie ongedaan te maken en Joomla er weer vers op te zetten. Steeds weer krijg ik de zelfde melding, ook na het legen van de browser geschiedenis. Ik heb meerdere browser geprobeerd, zoals IE, FireFox en Google Chrome. Bij alleen het zelfde probleem.

Wat kan mijn probleem veroorzaken, van de Ongeldige Token?
  • enroc
  • enroc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

13 nov 2012 19:35
#2
Beste Enroc,

Welkom hier op JoomlaNL namens het hele team.

Wat ik er zo over kan vinden, komt het vaker voor. Zoek maar eens op "JomSocial Invalid token".
De meeste antwoorden wijzen daarna op het legen van je Joomla-cache én de browsercache.
Of gebruik een andere browser, waarmee je nog nooit op die site bent geweest. Dat doet het zelfde als je browsercache legen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

13 nov 2012 19:44
#3
Bedankt voor je antwoord WoodyF4u. Maar even voor mijn beeldvorming.... is de browsercache niet het zelfde als de gehele geschiedenis uit je browser verwijderen? Dat heb ik namelijk al gedaan en heb ook meerdere browsers getest, zoals ik had omschreven.

En heb veel gelezen inderdaad over de cache binnen Joomla, die ik allemaal heb uitstaan. Dus kom daar niet meer verder mee...
Ik heb zelf ook wel het vermoeden dat het aan zo iets dergelijks moet liggen, maar ik loop echt vast omdat ik de cache in Joomla heb aanstaan (ook in JomSocial) en de geschiedenis van de browsers heb leeggemaakt.
  • enroc
  • enroc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

13 nov 2012 20:13
#4
OK, ik heb even verder gezocht en vond deze info (die ik even voor je heb vertaald:

Het heeft te maken met de default time limit die is ingesteld op max 10M in plaats van 600 seconden in de instellingen.

Om deze waarde aan te passen moet je toegang hebben tot je database. Dat kan met phpMyAdmin. De stappen om het aan te passen zijn als volgt:
1: Ga binnen de database naar de tabel: “DB_PREFIX_community_config”.

2: Bewerk de regel met de kolomnaam ‘config’.

3: Zoek naar de ‘sessionexpiryperiod’, standaard is de waarde 600. Stel dit dus hoger in.

4: Sla daarna deze regel op. Start de browser opnieuw en probeer het nog eens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

13 nov 2012 20:17
#5
En als dat niet werkt, kun je de oplossing hier ook nog eens proberen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

13 nov 2012 23:36
#6
Ik heb eerst de optie van de database uitgeprobeerd, maar helaas geen effect. Daarna ben ik met de tweede optie aan de slag gegaan. Maar in de components/com_user/controller.php vond ik niet de gegevens die ze opgave:
Code:
function login() { // Check for request forgeries JRequest::checkToken() or jexit( 'Invalid Token' );

Ik ben toen verder gaan zoeken en kwam in components/com_user/controller/user.php wel deze zin tegen, maar met een paar anders tekens en texten erbij.
Code:
function login() { // Check for request forgeries. JSession::checkToken() or jexit(JText::_('JINVALID_TOKEN'));

Ik heb hier de onderstaande opties uitgeprobeerd:
Code:
function login() { // Check for request forgeries JRequest::checkToken() or header('Location: http://www.yourdomainname.com/');
Code:
function login() { // Check for request forgeries JRequest::checkToken() or header(JText::_('Location: http://www.yourdomainname.com/'));

Helaas beide zonder enig effect. Dus het registreren via JomSocial wil nog niet echt lukken.

Echter via de normale registratie van Joomla! wel. Dus het heeft denk ik wel iets te maken met JomSocial.
Ik blijf het echter wel raar vinden, dat ik het op mijn andere website niet heb en het daar wel gewoon werkt. Beide draaien op de zelfde server, met de zelfde software en instellingen.
  • enroc
  • enroc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

14 nov 2012 08:30
#7
Ik heb je geprobeerd te helpen met hulp van oplossingen uit Google zoekfuncties.
Helaas biedt dat voor jou nog niet de oplossing.
Heb je ondertussen je vraag al bij de ontwikkelaars van JomSocial gesteld?
www.jomsocial.com/
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

14 nov 2012 15:15
#8

WoodyF4u schreef : Ik heb je geprobeerd te helpen met hulp van oplossingen uit Google zoekfuncties.
Helaas biedt dat voor jou nog niet de oplossing.

Daar ben ik ook heel blij mee en waardeer je inzet dan ook ten zeerste. Mijn dank daar voor... ;)

WoodyF4u schreef : Heb je ondertussen je vraag al bij de ontwikkelaars van JomSocial gesteld?
www.jomsocial.com/

Heel raar zeg, dat ik daar niet zelf aan heb gedacht :oops:
Ik zal dat vanavond eens op mijn gemak gaan doen. Bedankt voor de tip :)
  • enroc
  • enroc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

14 nov 2012 15:18
#9
Ik hoop dat je daar het antwoord krijgt.
Om anderen te helpen zou het mooi zijn als je dat antwoord hier nog even wil laten weten.
Dan hebben we ook hier weer een mooi afgerond topic.

Voor alle overige vragen blijf je natuurlijk hier van harte welkom :)
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

14 nov 2012 19:43
#10
Ik zal uiteraard de oplossing hier plaatsen, als ik die ook gevonden heb. Ik heb overigens de vraag ook neergelegd bij de provider waar ik mijn website(s) host. Kijken of hun een oplossing hebben, want ze zullen die vraag vast wel eens gehad hebben van een van hun klanten.

Overigens heb ik de genoemde combinatie (J2.5.8 em JSComPro 2.6.2) ook op een ouder domein van mijn uitgeprobeerd, en ook daar kreeg ik de melding bij nieuwe registratie van een Ongeldige Token.
Het zou toch niet zo zijn dat ik het component maar op één domein kan installeren? Dat zou ik raar vinden, want dat heb ik nog nooit in mijn Joomla-tijdperk meegemaakt, ongeacht of het non-commercieel of commercieel was.
  • enroc
  • enroc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

14 nov 2012 19:47
#11
OEPS, dat zou best wel eens de reden kunnen zijn.
In ieder geval als ik kijk op de Pricing-pagina van JomSocial.
Daar zie ik dat de Standard en de Professional beide maar kunnen werken op 1 domein.
Alleen de Developer-versie kan tot max. 5 domeinen aan.
Kijk maar eens hier .
Welke versie gebruik jij?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ongeldige token bij registreren na verse installatie Joomla

14 jan 2013 11:39 - 14 jan 2013 11:45
#12
Op zich kun je JomSocial op zoveel domeinen gebruiken als je wilt, daar zit technisch geen probleem in. Wel staat je abonnement op JomSoical dat niet toe.

P.s. als je versie 2.6.2 gebruikt, voer dan de update uit naar 2.6.3 Dan moet het probleem over zijn.

Je kunt ook updaten naar 2.8. Deze is veel sneller dan de huidige 2.6.x MAAR wel opgelet, er zitten nog wat kleine bugs in.

Op deze site tref je de Nederlandse taalbestanden aan (let op, V2 wordt vanavond vervangen door nieuwe versie, er bleken nog wat dingen aangepast te moeten worden).
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
Laatst bewerkt 14 jan 2013 11:45 door mario-g. Reden: aanvullende info
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 59
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.885 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie