Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Tijdelijke locatie tijdens bouw van website op dezelfde url?
Tijdelijke locatie tijdens bouw van website op dezelfde url?
15 nov 2012 10:20
Hallo,
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Ik wil een website bouwen en wil deze tijdens de bouw op hetzelfde domein zetten.
Bijvoorbeeld.. www. naamvansite.nl/testsite
Wanneer ik dit doen dan kan ik later de testsite zonder problemen een verdieping hoger zetten in de mappenstructuur en de oude verwijderen? Of geeft dit problemen als ik dit op deze manier wil aanpakken?
wordt joomla geinstalleerd op de www. naamvansite.nl/testsite map neem ik aan. Moet deze dan later ook nog worden geinstalleerd op de map www. naamvansite.nl ?
De huidige site draait niet op joomla.
Ben benieuwd ...
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Ik wil een website bouwen en wil deze tijdens de bouw op hetzelfde domein zetten.
Bijvoorbeeld.. www. naamvansite.nl/testsite
Wanneer ik dit doen dan kan ik later de testsite zonder problemen een verdieping hoger zetten in de mappenstructuur en de oude verwijderen? Of geeft dit problemen als ik dit op deze manier wil aanpakken?
wordt joomla geinstalleerd op de www. naamvansite.nl/testsite map neem ik aan. Moet deze dan later ook nog worden geinstalleerd op de map www. naamvansite.nl ?
De huidige site draait niet op joomla.
Ben benieuwd ...
- stof
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
15 nov 2012 11:04 - 15 nov 2012 11:05
Nee hoor, je bent op de goede weg aan het denken.
Installeer inderdaad alles in die submap.
Het is wel handig als je een tweede database bij je provider kunt aanmaken.
Dan kun je tijdens die nieuwe installatie verwijzen naar die database.
Wanneer je nieuwe site af is, kun je de rootmap leegmaken met behulp van een FTP-programma.
Let op: Je submap met de nieuwe site niet verwijderen!
Je zet dan daarna de inhoud van de submap met bijvoorbeeld het FTP-programma Filezilla eenvoudig in één keer naar de rootmap.
Pas dan in het bestand configuration.php de twee regels aan waarin het pad nog verwijst naar de submap.
Die submap haal je uit die twee regels. Sla daarna het bestand op en je site werkt weer netjes vanuit de rootmap.
P.S.: Als je huidige site niet met een database werkt, is die opmerking over een tweede database dus niet van belang.
Installeer inderdaad alles in die submap.
Het is wel handig als je een tweede database bij je provider kunt aanmaken.
Dan kun je tijdens die nieuwe installatie verwijzen naar die database.
Wanneer je nieuwe site af is, kun je de rootmap leegmaken met behulp van een FTP-programma.
Let op: Je submap met de nieuwe site niet verwijderen!
Je zet dan daarna de inhoud van de submap met bijvoorbeeld het FTP-programma Filezilla eenvoudig in één keer naar de rootmap.
Pas dan in het bestand configuration.php de twee regels aan waarin het pad nog verwijst naar de submap.
Die submap haal je uit die twee regels. Sla daarna het bestand op en je site werkt weer netjes vanuit de rootmap.
P.S.: Als je huidige site niet met een database werkt, is die opmerking over een tweede database dus niet van belang.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 dec 2012 17:02
Momenteel staat er alleen een map html op de server
In die map zitten dan de mapjes met plaatjes e.d. die de website aanroept.
Kan ik de test website dan op hetzelfde nivo maken als de html map?
Dat je dus krijgt ?
/
html
testwebsite
of moet het op deze manier?
/
html
images
css
testwebsite
De huidige site mag er namelijk nog niet vanaf tot de nieuwe is goedgekeurd dus ben erg voorzichtig aangezien ik nog nooit op deze manier heb gewerkt... huidige site heeft geen database..
Alvast dank.
In die map zitten dan de mapjes met plaatjes e.d. die de website aanroept.
Kan ik de test website dan op hetzelfde nivo maken als de html map?
Dat je dus krijgt ?
/
html
testwebsite
of moet het op deze manier?
/
html
images
css
testwebsite
De huidige site mag er namelijk nog niet vanaf tot de nieuwe is goedgekeurd dus ben erg voorzichtig aangezien ik nog nooit op deze manier heb gewerkt... huidige site heeft geen database..
Alvast dank.
- stof
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 dec 2012 17:40
Moeilijk te zeggen, maar ik denk nog 1 niveau hoger. Op hetzelde niveau als waar de index.html staat waarmee je oude website opent.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.614 seconden