Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Na verhuizen naar ander domein, werken de links niet meer
18 nov 2012 02:58
Hallo,
Ik heb een probleem waar ik niet de oplossing van weet, en misschien hebben jullie een idee.
Het probleem is het volgende:
Ik heb een site gemaakt op een domein, hier heb ik een backup van gemaakt met Akeeba en heb de site overgezet naar een andere domein dmv van akeeba. Echter kan ik op de website niet op een willekeurig menu-link klikken, deze blijft op de homepagina staan maar ik de url geeft hij wel de menu-link aan. In de back-end heb ik geen problemen. ook als ik een nieuwe menu aanmaak of een module, dat heeft geen effect op de website.
Ik heb op de goed draaiende domein meerdere backups gemaakt en overget naar het nieuwe domein, maar telkens ondervind ik het zelfde probleem.
Ik heb al een draadje gezien op deze website over SEO instellingen, maar dat is niet aan de orde, staat goed, en heb er niets aan veranderd.
Hopelijk heeft er iemand een idee/oplossing.
Alvast hartelijk dank
Ik heb een probleem waar ik niet de oplossing van weet, en misschien hebben jullie een idee.
Het probleem is het volgende:
Ik heb een site gemaakt op een domein, hier heb ik een backup van gemaakt met Akeeba en heb de site overgezet naar een andere domein dmv van akeeba. Echter kan ik op de website niet op een willekeurig menu-link klikken, deze blijft op de homepagina staan maar ik de url geeft hij wel de menu-link aan. In de back-end heb ik geen problemen. ook als ik een nieuwe menu aanmaak of een module, dat heeft geen effect op de website.
Ik heb op de goed draaiende domein meerdere backups gemaakt en overget naar het nieuwe domein, maar telkens ondervind ik het zelfde probleem.
Ik heb al een draadje gezien op deze website over SEO instellingen, maar dat is niet aan de orde, staat goed, en heb er niets aan veranderd.
Hopelijk heeft er iemand een idee/oplossing.
Alvast hartelijk dank
- Leca
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 nov 2012 08:28
Welkom hier op het JoomlaNL forum.
Je schrijft dat SEO nuiet aan de orde is, omdat dat goed staat
Bedoel je dat je SEO wel hebt ingeschakeld in de backend via Algemene Instellingen?
In dat geval zul je even naar het bestand htaccess moeten kijken.
Akeeba zet dat bestand weer terug naar htaccess.txt of htaccess.bak
Je moet even via FTP naar dat bestand kijken.
En indien nodig het bestand htaccess.txt zelf via je FTP-programma hernoemen naar .htaccess
Test je site daarna nog eens.
Je schrijft dat SEO nuiet aan de orde is, omdat dat goed staat
Bedoel je dat je SEO wel hebt ingeschakeld in de backend via Algemene Instellingen?
In dat geval zul je even naar het bestand htaccess moeten kijken.
Akeeba zet dat bestand weer terug naar htaccess.txt of htaccess.bak
Je moet even via FTP naar dat bestand kijken.
En indien nodig het bestand htaccess.txt zelf via je FTP-programma hernoemen naar .htaccess
Test je site daarna nog eens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
18 nov 2012 12:30
Hallo,
Ik heb de SEO niet veranderd, en staat hetzelfde als op de goed draaiende domein, dus het bestand van htaccess.txt hoeft hier niet veranderd te worden?
Ik heb de SEO niet veranderd, en staat hetzelfde als op de goed draaiende domein, dus het bestand van htaccess.txt hoeft hier niet veranderd te worden?
- Leca
- Nieuw op Joomla!NL
18 nov 2012 13:10
Hoi Leca,
Als de website bij een andere hoster staat, dan kan het zomaar zijn dat er andere instellingen gebruikt moeten worden. Daarom zul je eerst naar een situatie moeten waarin wij zeker weten dat het werkt.
Deze situatie is:
1. Alle SEO instellingen uit
2. Geen .htaccess, maar een htaccess.txt
Zodra je dit gedaan hebt zou je site moeten werken. Als hij werkt, dan kun je vanaf dat punt aan je SEO optimalisatie gaan werken.
Als de website bij een andere hoster staat, dan kan het zomaar zijn dat er andere instellingen gebruikt moeten worden. Daarom zul je eerst naar een situatie moeten waarin wij zeker weten dat het werkt.
Deze situatie is:
1. Alle SEO instellingen uit
2. Geen .htaccess, maar een htaccess.txt
Zodra je dit gedaan hebt zou je site moeten werken. Als hij werkt, dan kun je vanaf dat punt aan je SEO optimalisatie gaan werken.
- Otto
- Bezoeker
18 nov 2012 13:14
Betse otto,
Ik had zoekvriendelijke url aan, deze heb ik nu uitgezet, en inderdaad, hij werkt.
Alleen krijg ik nu wel rare titels als url
Ik had zoekvriendelijke url aan, deze heb ik nu uitgezet, en inderdaad, hij werkt.
Alleen krijg ik nu wel rare titels als url
- Leca
- Nieuw op Joomla!NL
18 nov 2012 13:27
Dat is een andere vraag....dus nieuw topic svp. Voor het overzicht en de duidelijkheid op het forum.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.757 seconden