Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

2.5.8 geeft telkenmale #404 Component niet gevonden

09 dec 2012 17:03 - 09 dec 2012 17:06
Goedemiddag allen,

Mijn eigen Joomla-webstek heb ik enkele weken probleemloos kunnen installeren, 2.5.8.. Mijn ISP is Digitalus.

Voor een vriend installeer ik momenteel eveneens bij Digitalus 2.5.8. ten behoeve van zijn Joomla-webstek.

Nadat ik al vier keer zowel alle bestanden als de dbase verwijderd heb, alle bestanden opnieuw heb geïnstalleerd ... blijf ik de melding " #404 Component niet gevonden" terugkrijgen zodra ik inlog op de backend.

Fetch geeft aan dat de Unix-equivalent 755 is (bij een aantal aangeklikte bestanden).

1) Ik lees bij een ander draadje dat Digitalus 777 niet accepteert ... is dat dan bij een specifiek bestand?
2) Ik lees bij dat draadje ook dat de verwijzing var/www/html naar de template bluestork niet correct is; waar vind ik het aan te passen bestand?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden ... niets is zo vervelend dan telkenmale zinloos dezelfde handelingen te moeten verrichten.

John.
  • johnvanderkaap
  • johnvanderkaap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 dec 2012 17:27 - 09 dec 2012 17:44
Hallo johanvanderkaap,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Vind het heel vreemd dat je je eigen site wel probleemloos bij deze hoster hebt kunnen installeren en dat het bij deze nieuwe niet lukt.

1) Ik lees bij een ander draadje dat Digitalus 777 niet accepteert ... is dat dan bij een specifiek bestand?

In principe moeten alle mappen 755 hebben en alle bestanden 644. 777 kan tot een foutmelding leiden, maar meestal niet tot een 404 error, meestal krijg je dan een 500 error, omdat dit een serverfout is.
Misschien dat je wat meer informatie kunt vinden in de error log in je controlepaneel?

2) Ik lees bij dat draadje ook dat de verwijzing var/www/html naar de template bluestork niet correct is; waar vind ik het aan te passen bestand?

Nooit van gehoord. De standaard paden van joomla staan normaal gesproken gewoon goed. Dus dat zou je nooit aan moeten passen.

Edit: vond dit ook nog. Misschien dat dat bij jou ook helpt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie