Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Verhuizen
Verhuizen
02 jan 2013 15:57
Goedemiddag,
Ik wil graag de website van mijn vriend verhuizen naar een andere hosting.
Nu is deze website nog een oude versie van Joomla en zal ik deze dus gelijk gaan updaten naar joomla 2.5.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik een joomla website verhuizen naar een andere hosting?
Ik begrijp dat je een backup moet maken van de database en de ftp map.
Is er misschien een programma die een goede backup maakt zodat ik deze op de nieuwe hosting gewoon kan installeren of iets dergelijks?
Was blij dat ik joomla een beetje leerde kennen, maar een verhuizing ziet er nogal ingewikkeld uit...
Hopelijk kan iemand mij helpen zodat de website niet verloren gaat.
Ik wil graag de website van mijn vriend verhuizen naar een andere hosting.
Nu is deze website nog een oude versie van Joomla en zal ik deze dus gelijk gaan updaten naar joomla 2.5.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik een joomla website verhuizen naar een andere hosting?
Ik begrijp dat je een backup moet maken van de database en de ftp map.
Is er misschien een programma die een goede backup maakt zodat ik deze op de nieuwe hosting gewoon kan installeren of iets dergelijks?
Was blij dat ik joomla een beetje leerde kennen, maar een verhuizing ziet er nogal ingewikkeld uit...
Hopelijk kan iemand mij helpen zodat de website niet verloren gaat.
- zyra
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Verhuizen
02 jan 2013 16:07
Ook een goede oplossing is Akeeba.
Kijk hier maar eens.
Kijk hier maar eens.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Verhuizen
02 jan 2013 16:12
Bedankt voor de snelle reactie, dit lijkt zeker een goede oplossing voor een leek als ik.
Is het aan te raden om de website eerst up te daten naar joomla 2.5 of dit pas te doen op de nieuwe hosting?
Is het aan te raden om de website eerst up te daten naar joomla 2.5 of dit pas te doen op de nieuwe hosting?
- zyra
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Verhuizen
02 jan 2013 16:37
Eigenlijk is dit een nieuwe vraag, maar omdat het antwoord vrij kort kan zijn maak ik even een uitzondering. Ik denk dat je het beste op de nieuwe host kunt gaan upgraden. Het bestand dat je over gaat zetten wordt dan in ieder geval kleiner en je weet dan ook zeker dat 2.5 goed draait bij je nieuwe hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden