Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Verhuizing Joomla

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 13:19 - 04 jan 2013 13:20
#1
Beste Allemaal

Als eerst ik weet dat er nog een topic met verhuizing bij staat alleen die lijkt niet op mijn vraag!

Ik heb een ander probleem. Ik ben ook aan het verhuizen naar een andere provider en heb hier totaal geen ervaring mee. Ik krijg wat support van de provider maar daar snap ik het niet veel meer van.

Als ik bij mijn oude provider in de database keek stond mijn Joomla website in de 'www' map volgens mij. (ik heb het zelf niet geinstalleerd).

Nu wil ik dus mijn site, met database en joomla verhuizen naar mijn nieuwe provider. Die zegt plaats al je bestanden bij ons in de public_html map. Nou wil ik dat doen via een FTP (FileZilla) alleen hij kan maar af en toe verbinding maken. Bestandsoverdrachten doet ie al helemaal niet, alles beland in de map met mislukte overdrachten. Toch zou ik van mijn provider via een FTP al mijn bestanden op de server moeten zetten maar niets werkt...

Daarna zou ik een backup van mijn SQL database moeten maken en nadat ik mijn bestanden geinstalleerd heb die SQL Database weer bij hen installeren via phpmyadmin?. Nu heb ik volgens mij wel een backup van die SQL gemaakt, (ik heb een .SQL bestandje nu).

Hier hang ik dus op moment vast. Ik moet hem verhuizen maar de bestanden overzetten werkt niet/ik weet niet waarheen. + Ik weet niet zeker of ik een SQL backup heb nu en hoe ik dan straks moet installeren?

Hopelijk kunnen jullie helpen, want zodra de contractperiode afloopt bij mijn oude provider heb ik geen toegang meer tot mijn bestanden/mappen!

Alvast bedankt!

( www.reevents.nl / laatste versie van Joomla)
Laatst bewerkt 04 jan 2013 13:20 door KVD.
  • KVD
  • KVD's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 14:29
#2

Als ik bij mijn oude provider in de database keek stond mijn Joomla website in de 'www' map volgens mij. (ik heb het zelf niet geinstalleerd).

Niet je database, maar je bestanden.

Nu wil ik dus mijn site, met database en joomla verhuizen naar mijn nieuwe provider. Die zegt plaats al je bestanden bij ons in de public_html map.

Bij de ene hoster is het www en bij de andere public_html dus dat klopt wel.

Nou wil ik dat doen via een FTP (FileZilla) alleen hij kan maar af en toe verbinding maken. Bestandsoverdrachten doet ie al helemaal niet, alles beland in de map met mislukte overdrachten. Toch zou ik van mijn provider via een FTP al mijn bestanden op de server moeten zetten maar niets werkt...

Dat klinkt niet goed. Zou hierover contact met je hoster opnemen.

Daarna zou ik een backup van mijn SQL database moeten maken en nadat ik mijn bestanden geinstalleerd heb die SQL Database weer bij hen installeren via phpmyadmin?. Nu heb ik volgens mij wel een backup van die SQL gemaakt, (ik heb een .SQL bestandje nu).

Zoals je het bij je oude hoster hebt ge-exporteerd via phpmyadmin zou je het bij je nieuwe kunnen importeren via phpmyadmin.

Vooralsnog zou ik je in ieder geval adviseren om met Akeeba backup een backup van je oude site te maken. Is eenvoudiger dan handmatig. Je kunt dan straks (mits je ftp-probleem opgelost is), met kickstart je oude site restoren bij je nieuwe hoster. Maar maak in ieder geval die Akeeba backup, zodat je zeker weet dat je niets kwijt bent.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 14:50
#3
Net even gekeken en ik kan Joomla niet meer in. Ofja, mijn site werkt niet meer. Bij mijn oude provider is deze offline gehaald en bij de nieuwe werkt deze dus nog niet.

Probleem dat me trouwens ook te binnen schoot:
Hoe ik altijd in Joomla kwam was via www.eventsdrp.nl/administrator
Echter is de eventsdrp.nl site opgezegd en is dit overgegaan naar reevents.nl

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat alles gewoon weer naar behoren gaat werken, want nu werkt er niks meer? (Zoals jullie zien)
  • KVD
  • KVD's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 15:06
#4
De melding die je nu krijgt wil nog niet zeggen dat je site offline is gehaald. Lijkt alsof er iets niet klopt in de configuration.php en dat de database niet gevonden kan worden.
Kan je nog wel met ftp inloggen bij je oude hoster? Kan je nog wel bij phpmyadmin bij je oude hoster?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 15:10
#5
Hmm oke!

Ja ik zit nu in de phpmyadmin bij de oude hoster! Dus dat kan nog wel.
  • KVD
  • KVD's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 15:24
#6
EDIT: Ik heb nu alle mappen naar de map public_html verplaatst. De site zelf werkt nog niet maar als je intypt www.reevents.nl/administrator krijg ik een foutmelding over een bepaald bestand. Als ik het bestand zoek in mijn FTP staat deze er gewoon in en ik heb er niks aan veranderd. Waarom krijg ik nu nog niet het inlogscherm van Joomla?

Moet ik eerst de SQL importeren?
  • KVD
  • KVD's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 15:29
#7
Dat moet sowieso om je site te laten werken. En dan moet je ook zorgen dat in ieder geval de verwijzing in configuration.php naar je database inclusief databasenaam en databasewachtwoord overeenkomt met die bij je nieuwe hoster.
Er wordt verwezen naar een regel in het betreffende bestand, dus het klopt wel dat het bestand gewoon op de server staat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 15:34 - 04 jan 2013 15:42
#8
Hoh dat gaat me iets te snel.

De verwijzing in configuration.php naar mn database inclusief databasenaam en wachtwoord overeenkomt met die bij mn nieuwe hoster? HOE kan ik dat doen?/Wat moet ik daarvoor allemaal doen?

EDIT: Ik heb configuration.php gevonden. Ik neem aan dat je dan bedoeld public $host/user/password/db? Wat moet ik daar waarin veranderen?

(localhost is ook de naam van het .sql bestandje dat ik geexporteerd heb, klopt dat?)
En ik heb een gebruikersnaam + wachtwoord gekregen van mijn nieuwe provider voor mijn C-panel die ik ook moet gebruik voor mijn FTP. Moet ik die gebruikersnaam en wachtwoord ook daarin vullen? Dus wat moet ik veranderen/invullen? En waarin?

Klopt, dat had ik al gevonden! Maar het gekke is dat ik niks in dat bestandje heb aangepast.. Dus waarom zou die nu een foutmelding geven naar die regel?
Laatst bewerkt 04 jan 2013 15:42 door KVD.
  • KVD
  • KVD's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Verhuizing Joomla

04 jan 2013 15:57 - 29 dec 2013 16:45
#9
Hier vind je een duidelijke handleiding.
En graag in plaats van een EDIT toe te voegen in je reactie je bericht daadwerkelijk editten. Dan houden we het overzichtelijk.

[Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.]
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 29 dec 2013 16:45 door WoodyF4u.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.852 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie