- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Verhuizing Joomla
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 13:19 - 04 jan 2013 13:20Als eerst ik weet dat er nog een topic met verhuizing bij staat alleen die lijkt niet op mijn vraag!
Ik heb een ander probleem. Ik ben ook aan het verhuizen naar een andere provider en heb hier totaal geen ervaring mee. Ik krijg wat support van de provider maar daar snap ik het niet veel meer van.
Als ik bij mijn oude provider in de database keek stond mijn Joomla website in de 'www' map volgens mij. (ik heb het zelf niet geinstalleerd).
Nu wil ik dus mijn site, met database en joomla verhuizen naar mijn nieuwe provider. Die zegt plaats al je bestanden bij ons in de public_html map. Nou wil ik dat doen via een FTP (FileZilla) alleen hij kan maar af en toe verbinding maken. Bestandsoverdrachten doet ie al helemaal niet, alles beland in de map met mislukte overdrachten. Toch zou ik van mijn provider via een FTP al mijn bestanden op de server moeten zetten maar niets werkt...
Daarna zou ik een backup van mijn SQL database moeten maken en nadat ik mijn bestanden geinstalleerd heb die SQL Database weer bij hen installeren via phpmyadmin?. Nu heb ik volgens mij wel een backup van die SQL gemaakt, (ik heb een .SQL bestandje nu).
Hier hang ik dus op moment vast. Ik moet hem verhuizen maar de bestanden overzetten werkt niet/ik weet niet waarheen. + Ik weet niet zeker of ik een SQL backup heb nu en hoe ik dan straks moet installeren?
Hopelijk kunnen jullie helpen, want zodra de contractperiode afloopt bij mijn oude provider heb ik geen toegang meer tot mijn bestanden/mappen!
Alvast bedankt!
( www.reevents.nl / laatste versie van Joomla)
- KVD
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 14:29Niet je database, maar je bestanden.Als ik bij mijn oude provider in de database keek stond mijn Joomla website in de 'www' map volgens mij. (ik heb het zelf niet geinstalleerd).
Bij de ene hoster is het www en bij de andere public_html dus dat klopt wel.Nu wil ik dus mijn site, met database en joomla verhuizen naar mijn nieuwe provider. Die zegt plaats al je bestanden bij ons in de public_html map.
Dat klinkt niet goed. Zou hierover contact met je hoster opnemen.Nou wil ik dat doen via een FTP (FileZilla) alleen hij kan maar af en toe verbinding maken. Bestandsoverdrachten doet ie al helemaal niet, alles beland in de map met mislukte overdrachten. Toch zou ik van mijn provider via een FTP al mijn bestanden op de server moeten zetten maar niets werkt...
Zoals je het bij je oude hoster hebt ge-exporteerd via phpmyadmin zou je het bij je nieuwe kunnen importeren via phpmyadmin.Daarna zou ik een backup van mijn SQL database moeten maken en nadat ik mijn bestanden geinstalleerd heb die SQL Database weer bij hen installeren via phpmyadmin?. Nu heb ik volgens mij wel een backup van die SQL gemaakt, (ik heb een .SQL bestandje nu).
Vooralsnog zou ik je in ieder geval adviseren om met Akeeba backup een backup van je oude site te maken. Is eenvoudiger dan handmatig. Je kunt dan straks (mits je ftp-probleem opgelost is), met kickstart je oude site restoren bij je nieuwe hoster. Maar maak in ieder geval die Akeeba backup, zodat je zeker weet dat je niets kwijt bent.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 14:50Probleem dat me trouwens ook te binnen schoot:
Hoe ik altijd in Joomla kwam was via www.eventsdrp.nl/administrator
Echter is de eventsdrp.nl site opgezegd en is dit overgegaan naar reevents.nl
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat alles gewoon weer naar behoren gaat werken, want nu werkt er niks meer? (Zoals jullie zien)
- KVD
- Joomla!NL ontdekker
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 15:06Kan je nog wel met ftp inloggen bij je oude hoster? Kan je nog wel bij phpmyadmin bij je oude hoster?
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 15:10Ja ik zit nu in de phpmyadmin bij de oude hoster! Dus dat kan nog wel.
- KVD
- Joomla!NL ontdekker
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 15:24Moet ik eerst de SQL importeren?
- KVD
- Joomla!NL ontdekker
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 15:29Er wordt verwezen naar een regel in het betreffende bestand, dus het klopt wel dat het bestand gewoon op de server staat.
sluiten
- Astrid
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 15:34 - 04 jan 2013 15:42De verwijzing in configuration.php naar mn database inclusief databasenaam en wachtwoord overeenkomt met die bij mn nieuwe hoster? HOE kan ik dat doen?/Wat moet ik daarvoor allemaal doen?
EDIT: Ik heb configuration.php gevonden. Ik neem aan dat je dan bedoeld public $host/user/password/db? Wat moet ik daar waarin veranderen?
(localhost is ook de naam van het .sql bestandje dat ik geexporteerd heb, klopt dat?)
En ik heb een gebruikersnaam + wachtwoord gekregen van mijn nieuwe provider voor mijn C-panel die ik ook moet gebruik voor mijn FTP. Moet ik die gebruikersnaam en wachtwoord ook daarin vullen? Dus wat moet ik veranderen/invullen? En waarin?
Klopt, dat had ik al gevonden! Maar het gekke is dat ik niks in dat bestandje heb aangepast.. Dus waarom zou die nu een foutmelding geven naar die regel?
- KVD
- Joomla!NL ontdekker
Verhuizing Joomla
04 jan 2013 15:57 - 29 dec 2013 16:45En graag in plaats van een EDIT toe te voegen in je reactie je bericht daadwerkelijk editten. Dan houden we het overzichtelijk.
[Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.]
sluiten
- Astrid