Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Site naar de root zetten?
07 jan 2013 13:24
Goedemiddag,
Ik heb de nieuwe site gemaakt in de Joomla map, zodat de oude pagina met de hoognodige info gewoon beschikbaar was. Nu is ie zo goed als af, en wil ik 'm natuurlijk naar de root zetten. Kan ik dat gewoon kopiëren en dan de Joomla map deleten?
www.speeltuinbaarn.nl/Joomla
Ik heb de nieuwe site gemaakt in de Joomla map, zodat de oude pagina met de hoognodige info gewoon beschikbaar was. Nu is ie zo goed als af, en wil ik 'm natuurlijk naar de root zetten. Kan ik dat gewoon kopiëren en dan de Joomla map deleten?
www.speeltuinbaarn.nl/Joomla
- SocraH
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
07 jan 2013 13:32
Jazeker, dit kan.
Als je root leeg is (afgezien de submap dan hé) kun je met FileZilla de site simpelweg uit de map slepen naar de root.
Je moet daarna alleen wel in "Algemene instellingen" het pad naar je log en tmp map veranderen.
Ik raad je verder aan om een goede backup met Akeeba Backup te maken vooraf.
Groeten,
Niels
Als je root leeg is (afgezien de submap dan hé) kun je met FileZilla de site simpelweg uit de map slepen naar de root.
Je moet daarna alleen wel in "Algemene instellingen" het pad naar je log en tmp map veranderen.
Ik raad je verder aan om een goede backup met Akeeba Backup te maken vooraf.
Groeten,
Niels
Kijk op
www.joomladocumenten.nl
voor handleidingen en documentaties over Joomla!
- n9iels
- Joomla!NL vriend(in)
-
07 jan 2013 13:33 - 07 jan 2013 13:35
Er zijn verschillende mogelijkheden. Die van N9iels of deze:
1. Maak de rootmap leeg
2. Kopieer met een FTP-programma zoals Filezilla in 1x alle mappen en bestanden uit je joomla-map naar de rootmap.
3. Ga in Filzezilla naar het bestand configuration.php en klik er met rechtermuisknop op. Kies dan voor Bekijken/bewerken. Zorg dat het bestand in Kladblok of Notepad wordt geopend.
4. Bijna onderin dat bestand staan wtee tekstregels met een pad voor de log- en de tmp-map. Haal in beide regels de /joomla map uit het pad.
5. Sla het bestand op in Kladblok of Notepad. Kijk in Filezilla. Daar wordt je nu gevraagd het bestand te overschrijven. Kies Ja.
Je hebt de Joomla-site nu verteld waar alles te vinden is.
Als het goed is zie je nu je Joomla-site vanaf Speeltuinbaarn-domein.
1. Maak de rootmap leeg
2. Kopieer met een FTP-programma zoals Filezilla in 1x alle mappen en bestanden uit je joomla-map naar de rootmap.
3. Ga in Filzezilla naar het bestand configuration.php en klik er met rechtermuisknop op. Kies dan voor Bekijken/bewerken. Zorg dat het bestand in Kladblok of Notepad wordt geopend.
4. Bijna onderin dat bestand staan wtee tekstregels met een pad voor de log- en de tmp-map. Haal in beide regels de /joomla map uit het pad.
5. Sla het bestand op in Kladblok of Notepad. Kijk in Filezilla. Daar wordt je nu gevraagd het bestand te overschrijven. Kies Ja.
Je hebt de Joomla-site nu verteld waar alles te vinden is.
Als het goed is zie je nu je Joomla-site vanaf Speeltuinbaarn-domein.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
07 jan 2013 15:01
Als je toch een back-up maakt (met Akeeba) en deze ergens op je C schijf, extern geheugen of wat dan ook neerzet, kun je deze ook met Kickstart weer uploaden. Eerst de hele root leegmaken, dan met kickstart de back-up plaatsen en klaar ben je. Hoef je niets meer te veranderen in config files en dergelijke. En een back-up maken en ergens anders neerzetten, is toch zeer aan te raden.
- jecrvali
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
07 jan 2013 15:05
Helemaal mee eens jecrvali,
Voordeel van deze methode is dat je gelijk ervaring krijgt met het terugzetten van je backup.
En je weet ook gelijk dat je Akeeba backup goed werkt.
@SocraH: Ben je inmiddels voldoende geholpen?
Ik ben benieuwd of je vraag zo voldoende is beantwoord en het overzetten naar de rootmap is gelukt.
Voordeel van deze methode is dat je gelijk ervaring krijgt met het terugzetten van je backup.
En je weet ook gelijk dat je Akeeba backup goed werkt.
@SocraH: Ben je inmiddels voldoende geholpen?
Ik ben benieuwd of je vraag zo voldoende is beantwoord en het overzetten naar de rootmap is gelukt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
07 jan 2013 15:43
Ik ben zeker geholpen. Vrijdag heb ik weer een dagje vrij en dan gaat ie 'live'.
Ik heb al wel eens met Akeeba een backup gemaakt, maar heb 'm nog niet terug hoeven zetten.
Dank allen voor de tips en uitleg!
Ik heb al wel eens met Akeeba een backup gemaakt, maar heb 'm nog niet terug hoeven zetten.
Dank allen voor de tips en uitleg!
- SocraH
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.677 seconden