Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

oude website

oude website

18 jan 2013 12:05
#1
Ik wil voor mensen een nieuwe website maken in joomla, ze hebben op het moment al een website en ik wil deze in de lucht houden totdat de joomla site af is en joomla al wel geinstaleerd hebben. Wat zijn mijn opties?
Discussie gesloten.
  • Katja
  • Katja's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

oude website

18 jan 2013 12:42 - 18 jan 2013 13:01
#2
Hallo Katja,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
  1. Je kunt middels FTP-toegang een extra map aabnmaken in de rootmap van je websiteaccount bij je provider.
  2. Die map noem je bijvoorbeeld: joomla
  3. Je download Joomla! 2.5.8 en pakt die met een zipprogramma als 7Zip uit op je lokale PC.
  4. Je upload met FTP alle mappen en bestanden die je net hebt uitgepakt naatr die map 'joomla'.
  5. Je maakt een database aan in het beheerscherm van je provider en noteert de gebruikersnaam en wachtwoord van de database en de databasenaam.
  6. Je gaat nu naar de url van je website via een browser en typt daarachter /joomla
  7. je komt nu in de Joomla!installatie. Voer daar alle gevraagde stappen die je te zien krijgt uit. Daarmee is je basis Joomla!site geïnstalleerd.
  8. Je kunt in die submap nu op je gemak de website helemaal klaar maken.
Installeer tussentijds ook even Akeeba Backup op je Joomla!site, zodat je tussendoor regelmatig een backup maakt.
Wanneer je de nieuwe site klaar hebt kun je die eenvoudig verplaatsen naar de rootmap van je websiteaccount.

Daarover is heel veel te vinden op dit forum.

Geeft je dit een basis om te starten met de site?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 jan 2013 13:01 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

oude website

18 jan 2013 17:24
#3
Bedankt voor het antwoord, maar mijn vraag ging juist alleen maar over dit deel: Wanneer je de nieuwe site klaar hebt kun je die eenvoudig verplaatsen naar de rootmap van je websiteaccount. Hoe werkt dat verplaatsen dan? (Ik heb trouwens wel netjes de zoekfunctie gebruikt, maar als je een term voor een handeling niet kent dan levert het niets op.)
Discussie gesloten.
  • Katja
  • Katja's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

oude website

18 jan 2013 18:04
#4
Graag volgende keer iets beter je vraag formuleren dan. Ik had hem ook zo gelezen als Wouter :P (zelfs met glazen bol).
Je kunt
  1. een backup maken met Akeeba en deze dan met kickstart terugzetten in de rootmap of
  2. een map oud aanmaken in de rootmap, alles uit de rootmap behalve je joomlamap daarheen verplaatsen met filezilla en dan alles uit je joomlamap naar de rootmap slepen. Dan moet je alleen even de paden naar /tmp en /logs aanpassen bij Algemene instellingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

oude website

18 jan 2013 18:18
#5
THNX
Discussie gesloten.
  • Katja
  • Katja's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.567 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie