Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
akeeba
akeeba
26 jan 2013 10:40
mijn volledige map gekopieerd naar www-map
de database ge-exporteerd en geimporteerd in een nieuwe database (database heb ik een andere naam gegeven) en de prefix zijn niet identiek zoals oorspronkelijk - maar is niet erg denk ik
configuration.php aangepast: maar zal nog niet ok zijn denk ik
paden: zijn de tmp en log -paden, meer niet dacht ik
dbnaam: de nieuwe database-naam
dbuser: root - of moet ik de oorspronkelijke user nemen
dbwachtwoord: moet ik ook de oorsponkelijke nemen
de database ge-exporteerd en geimporteerd in een nieuwe database (database heb ik een andere naam gegeven) en de prefix zijn niet identiek zoals oorspronkelijk - maar is niet erg denk ik
configuration.php aangepast: maar zal nog niet ok zijn denk ik
paden: zijn de tmp en log -paden, meer niet dacht ik
dbnaam: de nieuwe database-naam
dbuser: root - of moet ik de oorspronkelijke user nemen
dbwachtwoord: moet ik ook de oorsponkelijke nemen
- cb
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
akeeba
26 jan 2013 10:53
Lukt niet - ik krijg een foutmelding. Wat er niet correct staat weet ik niet. Ik heb dus ook getest met een nieuwe (lokale) joomla-site en daaraan die geimporteerde db gekoppeld en dat lukt wel. Dus ik zal nog iets in mijn configuration.php niet goed gezet hebben denk ik.
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, admin@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, admin@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
- cb
-
akeeba
26 jan 2013 10:56
al iets anders terug gevonden - deze fout geeft hij omdat mijn .htaccess bestand niet werd aangepast. ik heb er nu terug een txt-bestand van gemaakt en ik krijg nu een fout:
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Dus zal ik nog even moeten zoeken bij de gegevens van mijn connection aan de db ....
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Dus zal ik nog even moeten zoeken bij de gegevens van mijn connection aan de db ....
- cb
-
akeeba
26 jan 2013 11:13Dan zouden daar dus exact de juiste gegevens voor je db moeten staan. Kopieer die regels gewoon naar je andere configuration.phpnieuwe (lokale) joomla-site en daaraan die geimporteerde db gekoppeld
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
akeeba
26 jan 2013 11:18
Neen totaal niet - ik heb wel een heel pak wijzigingen moeten aanbrengen. Nu kan ik verbinding maken en kan ik mijn website bekijken.
Op de backend kan ik ondertussen ook de akeeba installeren.
Maar ................ mijn menu's geven allemaal foutmeldingen:
The requested URL /norma/normaalschool was not found on this server.
Op de backend kan ik ondertussen ook de akeeba installeren.
Maar ................ mijn menu's geven allemaal foutmeldingen:
The requested URL /norma/normaalschool was not found on this server.
- cb
-
akeeba
26 jan 2013 11:24
Vermoed dat je dan nog SEO aan hebt staan terwijl je geen .htaccess meer hebt. Zet even SEO uit en dan zou je volgens mij alles iig goed moeten kunnen zien.
Overigens vreemd dat ie vast loopt op .htaccess, maar oorzaak zou kunnen zijn dat jouw hoster specifieke instellingen vereist in dat bestand en dat is lokaal niet zo.
Overigens vreemd dat ie vast loopt op .htaccess, maar oorzaak zou kunnen zijn dat jouw hoster specifieke instellingen vereist in dat bestand en dat is lokaal niet zo.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
akeeba
26 jan 2013 11:42
SUPER
inderdaad, .htaccess is nodig bij mijn hosting en de seo-optie stond nog actief. Heb wel nog een (kleine) foutmelding, maar is wel op te lossen.
Bedankt aan iedereen om me te helpen. Nu ga ik een backup maken en test ik mijn backup online nog eens uit.
Dit mag afgesloten worden
inderdaad, .htaccess is nodig bij mijn hosting en de seo-optie stond nog actief. Heb wel nog een (kleine) foutmelding, maar is wel op te lossen.
Bedankt aan iedereen om me te helpen. Nu ga ik een backup maken en test ik mijn backup online nog eens uit.
Dit mag afgesloten worden
- cb
-
akeeba
26 jan 2013 11:46
Fijn dat het is opgelost.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.958 seconden