Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
akeeba
akeeba
22 jan 2013 09:20 - 22 jan 2013 09:23
Ik kan op een online site geen akeeba backup installeren. De installatie gebeurt via extensiebeheer en dan upload pakketbestand ..... na een kleine minuut krijg ik telkens de melding: fout, kopieren mislukt - keer terug naar controlepanel.
Meer krijg ik niet en dat is het - wanneer ik kijk via filezilla dan werd er wel een map toegevoegd bij de componenten en bij de administrator.
tussen de componenten op de backend staat de akeeba niet tussen, dus kan ik het ook niet gebruiken. Iemand enig idee wat de fout kan zijn, of kan ik de akeeba via een andere manier installeren - vanuit map bijvoorbeeld, maar die optie heb ik nog nooit gebruikt!
Heb een pak info over akeeba uitgeprint en bekeken maar ik kan nergens deze fout terugvinden.
De versie is correct, want heb ze vorige week nog gebruikt op een andere site en daar totaal geen problemen.
Meer krijg ik niet en dat is het - wanneer ik kijk via filezilla dan werd er wel een map toegevoegd bij de componenten en bij de administrator.
tussen de componenten op de backend staat de akeeba niet tussen, dus kan ik het ook niet gebruiken. Iemand enig idee wat de fout kan zijn, of kan ik de akeeba via een andere manier installeren - vanuit map bijvoorbeeld, maar die optie heb ik nog nooit gebruikt!
Heb een pak info over akeeba uitgeprint en bekeken maar ik kan nergens deze fout terugvinden.
De versie is correct, want heb ze vorige week nog gebruikt op een andere site en daar totaal geen problemen.
- cb
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
akeeba
22 jan 2013 09:28
Controleer het volgende:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
akeeba
22 jan 2013 09:35 - 22 jan 2013 09:45
1. mijn ftp laag moet nergens opstaan bij een installatie, kan dat dan enkel voor akeeba?
2. rechten heb ik nagekeken en heb ook geen enkel probleem bij een andere installatie, dus veronderstel ik bij akeeba idem
3. welke map zou ik dan nog extra moeten controleren op user - alles staat volgens mij ok
4. getest en is ok - moet het laatste pad verwijzen naar tmp? - dat is ook zo ...
5. is ok volgens mij
2. rechten heb ik nagekeken en heb ook geen enkel probleem bij een andere installatie, dus veronderstel ik bij akeeba idem
3. welke map zou ik dan nog extra moeten controleren op user - alles staat volgens mij ok
4. getest en is ok - moet het laatste pad verwijzen naar tmp? - dat is ook zo ...
5. is ok volgens mij
- cb
-
akeeba
25 jan 2013 15:52
Heeft er hier iemand al een oplossing voor - bij mijn hosting hebben ze ook al nagekeken en vinden het probleem niet.
Nu sturen ze mij een bericht: alles opnieuw installeren !!!!
Hoe kan ik nu een kopie maken van die site, want dat ziet er echt niet goed uit.
Ik gebruik altijd akeeba - kan er mij iemand verder helpen.
of hoe kan ik een website kopieren en de database exporteren en daarna opnieuw installeren?
Nu sturen ze mij een bericht: alles opnieuw installeren !!!!
Hoe kan ik nu een kopie maken van die site, want dat ziet er echt niet goed uit.
Ik gebruik altijd akeeba - kan er mij iemand verder helpen.
of hoe kan ik een website kopieren en de database exporteren en daarna opnieuw installeren?
- cb
-
akeeba
25 jan 2013 16:12
Heb je al geprobeerd of het lukt om het pakket uit te pakken (unzippen) en de inhoud met ftp naar je tmp map te kopieren? Daarna bij Extensiebeheer niet kiezen voor "Upload pakketbestand" maar voor "Installeren vanuit map" (wel even controleren of deze goed is ingesteld naar je tmp-map).
Wellicht lukt het om 't op deze manier te installeren....
Succes!
Wellicht lukt het om 't op deze manier te installeren....
Succes!
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
akeeba
25 jan 2013 17:00
dit heb ik inderdaad ook al gebruikt, maar mss doe ik dat niet goed.
Dus ik pak mijn akeeba uit in een map (bv: backup) deze map ga ik uploaden naar mijn tmp-map op de server.
Daarna bij extensies kies ik installeren vanuit map en stel in: ......tmp/backup
Zo moet het toch?
Dus ik pak mijn akeeba uit in een map (bv: backup) deze map ga ik uploaden naar mijn tmp-map op de server.
Daarna bij extensies kies ik installeren vanuit map en stel in: ......tmp/backup
Zo moet het toch?
- cb
-
akeeba
25 jan 2013 17:33
Zo zou het inderdaad moeten werken....
Heb je wel de goeie versie van PHP? Volgens mij werkt de laatse Akaababackup alleen nog maar met PHP-versie 5.3. Heb je misschien PHP5.2 of lager op je site?
Heb je wel de goeie versie van PHP? Volgens mij werkt de laatse Akaababackup alleen nog maar met PHP-versie 5.3. Heb je misschien PHP5.2 of lager op je site?
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
akeeba
25 jan 2013 17:59 - 25 jan 2013 18:01
inderdaad ik heb de juiste versie, maar ik gebruik die al op anders sites bij dezelfde hosting.
snap er helemaal niets van .....
Net nog eens getest via tmp en terug hetzelfde probleem.......
snap er helemaal niets van .....
Net nog eens getest via tmp en terug hetzelfde probleem.......
- cb
-
akeeba
25 jan 2013 18:58
Hmmm, lastig dus. Misschien is er al iets "half" geïnstalleerd wat nu in de weg zit.
Eerst maar eens handmatig je site veilig stellen:
- middels ftp je site naar je eigen pc halen
- database backuppen (met PHP MyAdmin): klik
Daarna eens kijken of er een map is ./components/com_akeeba en ./administrator/components/com_akeeba
Als deze er zijn zou je eens kunnen proberen deze mappen te verwijderen en daarna het pakket opnieuw te installeren.
Zorg er voor dat je een goede (handmatige) backup hebt van je site en je database voordat je op fileniveau zaken gaat verwijderen!
Succes.
Eerst maar eens handmatig je site veilig stellen:
- middels ftp je site naar je eigen pc halen
- database backuppen (met PHP MyAdmin): klik
Daarna eens kijken of er een map is ./components/com_akeeba en ./administrator/components/com_akeeba
Als deze er zijn zou je eens kunnen proberen deze mappen te verwijderen en daarna het pakket opnieuw te installeren.
Zorg er voor dat je een goede (handmatige) backup hebt van je site en je database voordat je op fileniveau zaken gaat verwijderen!
Succes.
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
akeeba
25 jan 2013 20:08
dacht al dat er mij zoiets te wachten stond. De mappen staan inderdaad telkens weggeschreven en ik verwijder die ook telkens wanneer ik opnieuw probeer te installeren.
Is het dus voldoende om de site volledig te downloaden via ftp en de database te exporteren?
Kan ik dan testen met mijn website lokaal te installeren - waar moet ik dan de database bewaren en hoe moet ik de verbinding leggen met de database?
Is het dus voldoende om de site volledig te downloaden via ftp en de database te exporteren?
Kan ik dan testen met mijn website lokaal te installeren - waar moet ik dan de database bewaren en hoe moet ik de verbinding leggen met de database?
- cb
-
akeeba
25 jan 2013 23:31
Site downloaden en database exporteren.
1 Wamp (of xampp) op je computer installeren en starten
2 Binnen Wamp met phpmyadmin een database aanmaken met een db-gebruiker
3 Met phpMyAdmin de backup van je database importeren in de zojuist aangemaakte database
4 je site naar wamp kopiëren in de www-map
5 configuration.php in de root van je site aanpassen (paden, dbnaam, dbuser, dbwachtwoord)
Zo zou je site lokaal moeten draaien.
Evt. nog wat kijkvoer: video Joomla / Wamp
1 Wamp (of xampp) op je computer installeren en starten
2 Binnen Wamp met phpmyadmin een database aanmaken met een db-gebruiker
3 Met phpMyAdmin de backup van je database importeren in de zojuist aangemaakte database
4 je site naar wamp kopiëren in de www-map
5 configuration.php in de root van je site aanpassen (paden, dbnaam, dbuser, dbwachtwoord)
Zo zou je site lokaal moeten draaien.
Evt. nog wat kijkvoer: video Joomla / Wamp
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.945 seconden