Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
USBwebserver
USBwebserver
25 jan 2013 17:16 - 25 jan 2013 17:25
Hallo, Ik zou graag een website op een stick willen zetten en daar zou de USBwebserver een uitkomst bieden
In eerste instantie was de Timeout, die nodig is om alles te uploaden te kort in gesteld. Deze stond nog op 30. Deze heb ik op 6000 gezet via het opzoeken van de execution in de PHPini en de PHP.
De gehele installatie van Joomla 2.5.8 ging perfect, ook het aanmaken van de database en net als bij het installeren van Joomla 2.5.8 kom je dan in de backend terecht om de installatie van Joomla 2.5.8 af te maken. Tot zover geen probleem. Bij de database configuratie komt dan deze melding; Er Kan Configuratie op Verbinding Worden gemaakt ontmoette de database. Foutnummer: Kan niet verbinden voldaan de database: Kan niet verbinden voldaan MySQL. Wat kan er fout zijn gegaaan en belangrijker, wat kan of moet ik doen?
Alvst bedankt voor de reactie(s)
In eerste instantie was de Timeout, die nodig is om alles te uploaden te kort in gesteld. Deze stond nog op 30. Deze heb ik op 6000 gezet via het opzoeken van de execution in de PHPini en de PHP.
De gehele installatie van Joomla 2.5.8 ging perfect, ook het aanmaken van de database en net als bij het installeren van Joomla 2.5.8 kom je dan in de backend terecht om de installatie van Joomla 2.5.8 af te maken. Tot zover geen probleem. Bij de database configuratie komt dan deze melding; Er Kan Configuratie op Verbinding Worden gemaakt ontmoette de database. Foutnummer: Kan niet verbinden voldaan de database: Kan niet verbinden voldaan MySQL. Wat kan er fout zijn gegaaan en belangrijker, wat kan of moet ik doen?
Alvst bedankt voor de reactie(s)
- pvfoto
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
USBwebserver
25 jan 2013 17:23 - 25 jan 2013 19:31
Kijk eens in het bestand configuration.php in de root van je website. Daarin vind je de instellingen:
Verderop vind je ook nog
die allebei goed moeten worden ingesteld.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Succes!
public $user = 'HIER DE USER DIE RECHTEN HEEFT OP DE DATABASE';
public $password = 'HIER HET WACHTWOORD VOOR DE DATABASE';
public $db = 'HIER DE NAAM VAN DE DATABASE';
public $dbprefix = 'HIER DE PREFIX VAN DE DATABASE TABELLEN';
Verderop vind je ook nog
public $log_path = '';
public $tmp_path = ';
die allebei goed moeten worden ingesteld.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Succes!
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
- peterp
- Bekend met Joomla!NL
- Webneus 2
USBwebserver
25 jan 2013 17:31 - 25 jan 2013 19:32
Oeps dat ging mij te snel. Ik ben maar een leek en misschien ga ik nu "domme vragen" stellen maar waar kan ik deze configuration.php vinden en wat zijn de "Prefix"tabellen.?
Moet er verder nog iets worden ingevuld bij
Moet er verder nog iets worden ingevuld bij
public $log_path="en public $tmp_path="?
- pvfoto
- Nieuw op Joomla!NL
USBwebserver
25 jan 2013 17:54
Kan je je vraag nog even toelichten. Je geeft aan dat de installatie perfect verlopen is en dat je dan in de backend van Joomla komt om de installatie af te maken. Hier haak ik even af. Bedoel je echt de backend of bedoel je nog steeds de stappen van de installatie?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- pvfoto
- Nieuw op Joomla!NL
USBwebserver
25 jan 2013 19:30
Hallo,
Nog even een tip tussendoor.
Hier staat een uitgebreide video uitleg met installeren van joomla op de USBWebserver.
Nog even een tip tussendoor.
Hier staat een uitgebreide video uitleg met installeren van joomla op de USBWebserver.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
USBwebserver
25 jan 2013 19:33
Bedankt voor deze tip. Ik ga die zo spoedig mogelijk bekijken en mocht ik er dan nog niet uitkomen zal ik me wel weer melden. Nogmaals bedankt
- pvfoto
- Nieuw op Joomla!NL
USBwebserver
29 jan 2013 14:29
Om de database aan te spreken gebruik je voor de gebruikersnaam root en voor het wachtwoord usbw
- Naj Kwin
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
USBwebserver
06 feb 2013 13:54 - 06 feb 2013 13:54Ben je er al uitgekomen?pvfoto schreef : Bedankt voor deze tip. Ik ga die zo spoedig mogelijk bekijken en mocht ik er dan nog niet uitkomen zal ik me wel weer melden. Nogmaals bedankt
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
- pvfoto
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.791 seconden