Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tekst artikel niet zichtbaar na upgrade 1.5 --> 2.5.8
02 feb 2013 15:02 - 02 feb 2013 15:03
Van een bestaande Joomla 1.5.26 website heb ik een upgrade uitgevoerd naar 2.5.8. Voorgaande upgrades van andere websites verliepen zonder problemen. Echter dit geval is anders: tekst van artikelen is niet zichtbaar. Wat uitgebreider:
De tekst op de frontpagina is gewoon zichtbaar, als ik echter de andere pagina's open klik is de tekst niet zichtbaar. Als ik wissel van template is dat wel het geval, dus het zal ergens in de template zitten. Een nieuw content item geeft ook geen zichtbare tekst. Gevonden oplossing als uitgeschakelde contacten ( forum.joomla.org/viewtopic.php?f=625&t=690887 ) of iets met plugins ( forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2731052 ) is in dit geval niet van toepassing.
Vreemde maar wellicht noemenswaardige bijkomstigheid: Paginatitel is op de frontpage niet zichtbaar, op de overige pagina's wel.
Upgrade is uitgevoerd met jupgrade en zoals aangegeven zijn een handvol andere upgrades wel zonder problemen verlopen.
De betreffende website waar het om gaat: www.glbouwkundigtekenbureau.nl/jupgrade/
Kan iemand me in de goede richting wijzen?
De tekst op de frontpagina is gewoon zichtbaar, als ik echter de andere pagina's open klik is de tekst niet zichtbaar. Als ik wissel van template is dat wel het geval, dus het zal ergens in de template zitten. Een nieuw content item geeft ook geen zichtbare tekst. Gevonden oplossing als uitgeschakelde contacten ( forum.joomla.org/viewtopic.php?f=625&t=690887 ) of iets met plugins ( forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2731052 ) is in dit geval niet van toepassing.
Vreemde maar wellicht noemenswaardige bijkomstigheid: Paginatitel is op de frontpage niet zichtbaar, op de overige pagina's wel.
Upgrade is uitgevoerd met jupgrade en zoals aangegeven zijn een handvol andere upgrades wel zonder problemen verlopen.
De betreffende website waar het om gaat: www.glbouwkundigtekenbureau.nl/jupgrade/
Kan iemand me in de goede richting wijzen?
- jantje88
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
02 feb 2013 15:11
Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop je menu-items zijn ingesteld.
Wat gebeurt er als je in 2.5.8 een nieuw menu-item maakt dat naar een artikel verwijst?
Is het dan wel zichtbaar?
Wat gebeurt er als je in 2.5.8 een nieuw menu-item maakt dat naar een artikel verwijst?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
02 feb 2013 15:16Helaas niet. Zojuist nog een testpagina aangemaakt en met een nieuw menu item daarnaar verwezen, maar de tekst blijft ook hier weg. Zie glbouwkundigtekenbureau.nl/jupgrade/index.php/testpaginaWoodyF4u schreef : Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop je menu-items zijn ingesteld.
- jantje88
- Bekend met Joomla!NL
-
02 feb 2013 16:38
Vermoed dat het aan je template ligt. Kijk eens of er in je template map een map html/com_content zit. Zo ja, hernoem deze map dan eens naar bijvoorbeeld com_content_org.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 feb 2013 16:43Meteen even geprobeerd en dit lost het probleem op. Tekst is nu weer zichtbaar. Me eigenlijk nooit beziggehouden met de inhoud van de HTML map van een template, maar in dit geval is dit wel de boosdoener.Astrid schreef : Vermoed dat het aan je template ligt. Kijk eens of er in je template map een map html/com_content zit. Zo ja, hernoem deze map dan eens naar bijvoorbeeld com_content_org.
Is er nog een reden dieper in het probleem te duiken of is het buiten werking houden van die /html/com_content geen probleem?
- jantje88
- Bekend met Joomla!NL
-
02 feb 2013 16:51
Als je layout verder niet "verziekt" wordt en het er zo goed uitziet, dat zou ik me er verder niet druk over maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
03 feb 2013 12:21 - 03 feb 2013 12:30Er zijn wel wat dingetjes die nog niet zijn zoals ze horen. Diversen heb ik al kunnen wegwerken.Astrid schreef : Als je layout verder niet "verziekt" wordt en het er zo goed uitziet, dat zou ik me er verder niet druk over maken.
(Wat ik overigens gedaan heb als test: de complete html map uit een beez template gekopieerd naar mijn template, nu wordt de tekst gewoon weergegeven.)
- jantje88
- Bekend met Joomla!NL
-
03 feb 2013 13:11
Ik heb het probleem dat ik het wel zie op de site zelf maar als ik het wil bewerken is het helemaal leeg en wit. Ik zie bij het laden wel de HTML maar daarna is het verdwenen.
Ik heb de laatste Joomla 2.5 en gebruik JCE Editor. Ik wijzig van editor en dan werkt het wel dus het zit in JCE. Iemand een idee ?
Ik heb de laatste Joomla 2.5 en gebruik JCE Editor. Ik wijzig van editor en dan werkt het wel dus het zit in JCE. Iemand een idee ?
- rdhtdr
- Joomla!NL ontdekker
03 feb 2013 14:11
Bedankt voor jullie hulp, probleem is opgelost.
@Admin: zouden jullie links naar de website willen verwijderen in mijn posts (bestaan ook deels niet meer, en later allemaal niet meer), kan de oude posts zelf niet meer wijzigen.
@Admin: zouden jullie links naar de website willen verwijderen in mijn posts (bestaan ook deels niet meer, en later allemaal niet meer), kan de oude posts zelf niet meer wijzigen.
- jantje88
- Bekend met Joomla!NL
-
03 feb 2013 16:58
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Links kunnen helaas niet verwijderd worden.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Links kunnen helaas niet verwijderd worden.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.722 seconden