Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Upgrade van 1.5.26 naar 2.5 lukt niet
05 feb 2013 16:16
Aangezien 2 van mijn sites gehackt zijn door een of andere wil ik graag de oude websites
upgraden naar Joomla! 2.5
Ik had eerst 1.5.22 maar zag hier op het forum dat dat eerst geupdate moest worden naar 1.5.26 dus
dat is gelukt
Maar dan het met Jupgrade overzetten naar 2.5 gaat niet zo als het moet.
Ik heb Jupgrade gedownload maar als ik deze via administrator wil installeren dan kan ik in FTP zien dat er alleen een index.html wordt gedownload er zit helemaal geen map in met de nieuwe Joomla versie
Dus even gegoogled en daar werd geadviseerd om de Jupgrade map leeg te maken en daar de geunzippte files met FTP over te zetten.
Dat gedaan , en kan via administrator heel mooi op de knop START drukken dus er was hoop maar nu zit ik alweer een half uur naar de tekst : Checking and Cleaning te kijken er gebeurt helemaal niets
By the way ik wel netjes backups gemaakt dus heb alles nog mocht er iets fout gaan
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt
upgraden naar Joomla! 2.5
Ik had eerst 1.5.22 maar zag hier op het forum dat dat eerst geupdate moest worden naar 1.5.26 dus
dat is gelukt
Maar dan het met Jupgrade overzetten naar 2.5 gaat niet zo als het moet.
Ik heb Jupgrade gedownload maar als ik deze via administrator wil installeren dan kan ik in FTP zien dat er alleen een index.html wordt gedownload er zit helemaal geen map in met de nieuwe Joomla versie
Dus even gegoogled en daar werd geadviseerd om de Jupgrade map leeg te maken en daar de geunzippte files met FTP over te zetten.
Dat gedaan , en kan via administrator heel mooi op de knop START drukken dus er was hoop maar nu zit ik alweer een half uur naar de tekst : Checking and Cleaning te kijken er gebeurt helemaal niets
By the way ik wel netjes backups gemaakt dus heb alles nog mocht er iets fout gaan
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt
- nemesiskits
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
05 feb 2013 16:59
Zo niet, maar misschien heb je iets aan de
wiki
?
Kan ook met je serverconfiguratie te maken hebben en dan is het misschien handig om lokaal in xampp een kopie van je 1.5 site te zetten en lokaal te upgraden.
Kan ook met je serverconfiguratie te maken hebben en dan is het misschien handig om lokaal in xampp een kopie van je 1.5 site te zetten en lokaal te upgraden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 feb 2013 23:39
Ik heb het volgende gedaan :
JUpgrade installeren
- In de backend JUpgrade starten
- Zodra de foutmelding er staat of het langer duurt als een kwartier ga dan 'BACK' met je browser
- Gooi via FTP de map 'JUPGRADE' leeg
- Download versie 2.5.4 van Joomla en pak deze uit en upload naar de map jupgrade
- In de backend van joomla zet je bij parameters de optie "skip download" en "unzip archive" uit
- Start vervolgens jUpgrade opnieuw!
- Update daarna pas naar de nieuwste versie van Joomla
ik heb naast skip download en unzip archive ook skip checks, skip templates copy en enable mootools version deg op JA gezet
jUpgrade gaat braaf lopen maar alles blijft op 0 % staan er gebeurt niets
Ik heb toen de rechten van Ftp gewijzigd public 777 en tmp (in de components map van Joomla 2.5) ook op 777
Geen resultaat
Wat doe ik fout ?
Als ik kijk op www.helpdezwerfkat.nl/jupgrade krijg ik keurig de site te zien
maar wat moet ik nu ?
help
JUpgrade installeren
- In de backend JUpgrade starten
- Zodra de foutmelding er staat of het langer duurt als een kwartier ga dan 'BACK' met je browser
- Gooi via FTP de map 'JUPGRADE' leeg
- Download versie 2.5.4 van Joomla en pak deze uit en upload naar de map jupgrade
- In de backend van joomla zet je bij parameters de optie "skip download" en "unzip archive" uit
- Start vervolgens jUpgrade opnieuw!
- Update daarna pas naar de nieuwste versie van Joomla
ik heb naast skip download en unzip archive ook skip checks, skip templates copy en enable mootools version deg op JA gezet
jUpgrade gaat braaf lopen maar alles blijft op 0 % staan er gebeurt niets
Ik heb toen de rechten van Ftp gewijzigd public 777 en tmp (in de components map van Joomla 2.5) ook op 777
Geen resultaat
Wat doe ik fout ?
Als ik kijk op www.helpdezwerfkat.nl/jupgrade krijg ik keurig de site te zien
maar wat moet ik nu ?
help
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
06 feb 2013 09:26
Wat supervreemd is, is dat in je map jupgrade een 1.5 kopie van je site draait, dus ik vermoed toch dat je ergens iets niet goed hebt gedaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
06 feb 2013 09:28
Je loopt waarschijnlijk aan tegen een beperking op je host of in je hosting pakket.
Dat kan diverse oorzaken hebben.
1. Is er voldoende ruimte?
2. Heb je voldoende rechten?
3. Voldoet je host aan de eisen voor Joomla 2.5.x
Controleer deze opties stuk voor stuk en afhankelijk van de oorzaak kun je keuzes maken.
Een andere optie is om met een backup van je site lokaal de upgrade te doen. Dan zul je echter wel Xamp of iets dergelijks moeten draaien op je pC>
Dat kan diverse oorzaken hebben.
1. Is er voldoende ruimte?
2. Heb je voldoende rechten?
3. Voldoet je host aan de eisen voor Joomla 2.5.x
Controleer deze opties stuk voor stuk en afhankelijk van de oorzaak kun je keuzes maken.
Een andere optie is om met een backup van je site lokaal de upgrade te doen. Dan zul je echter wel Xamp of iets dergelijks moeten draaien op je pC>
- Otto
- Bezoeker
06 feb 2013 19:33
He dat is vreemd, dan ga ik het nog maar een keer op nieuw doen
En natuurlijk even alle andere mogelijkheden langslopen
Duim voor me
En natuurlijk even alle andere mogelijkheden langslopen
Duim voor me
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
06 feb 2013 19:46
Ik heb 2 Gb ruimte bij mijndomein , en mogelijkheid voor Joomla!
Technische specificaties : Apache 2.2 MySQL 5.1 PHP 5.3 Perl 5.10
.htacces (beperkt)
Is dat goed ?
Technische specificaties : Apache 2.2 MySQL 5.1 PHP 5.3 Perl 5.10
.htacces (beperkt)
Is dat goed ?
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
06 feb 2013 19:56
Ik heb nu opnieuw jUpgrade 2.5.2 gedownload via Redcomponent , vreemde is dat als ik via administrator de zip installeer er alleen een index.html in zit en helemaal niet de versie van Joomla! 2.5
Als ik de file unzip dan zit het er wel allemaal netjes in
Iemand ervaring hier mee ?
Als ik de file unzip dan zit het er wel allemaal netjes in
Iemand ervaring hier mee ?
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
06 feb 2013 20:01
Ik heb eerlijk gezegd nooit in die map gekeken, maar vermoed dat de rest tijdens het upgradeproces geplaatst wordt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
06 feb 2013 20:24
Zat effe te denken , is het anders misschien een oplossing om via ftp in de map component de jUprade 2.5.2
te uploaden ?
te uploaden ?
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
06 feb 2013 22:37Hoi Astrid hoe kun jij zien dat er in mn map jupgrade een kopie 1.5 draait ? Ik kan het niet vindenAstrid schreef : Wat supervreemd is, is dat in je map jupgrade een 1.5 kopie van je site draait, dus ik vermoed toch dat je ergens iets niet goed hebt gedaan.
- nemesiskits
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.871 seconden