Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Probleempje met de upgrade van 1.5.26 naar 2.5

06 feb 2013 23:17
Hallo,

Ik heb een upgrade met spUpgrade uitgevoerd aangezien ik het zowel met jUpgrade als jUpgrdadPro niet werkend kreeg. Momenteel heb ik alleen de core zaken getransfereerd, ik ben nog in de test fase. Ik voer het ook gewoon op mijn 'localhost' uit.
Voor de 'snelheid' heb ik nu het template van 1.5 naar 2.5 omgezet. En dat werkt tot op heden zover. Ik heb bv. het superfish menu voor 2.5 gedownload/geïnstalleerd, aan positie 'user4' toegekend en mijn hele menu komt tevoorschijn zoals in de oude versie.

Ik heb in de site versie van J1.5, de SEF404h module uitgeschakeld evenals mijn andere SEO settings op de Global configuration pagina.

Ik heb twee probleempjes met de upgrade.
1.
Ik had b.v. de component Easybook reloaded in de 'oude' site. Nu heb ik de nieuwe versie geïnstalleerd van EBR. (momenteel heb ik dus niet de data, maar dat even terzijde). Echer als ik hem nu de component aanroep vanuit mijn menu wordt niets getoond. Wel als ik bij bv. het beez5 template pak . Dus het zit in mijn template maar hoe kom er nu achter wat er fout zit?

2.
Ik heb alle artikelen overgezet en die roep ik soms aan rechtstreeks in het menu. Echter nu lukt het niet. Nu staat er natuurlijk in het 1.5 menu niet het ID van het artikel maar SEO friendly name. Ik heb even een nieuw menu item aangemaakt en daarmee een artikel geselecteerd, echter dan krijg een 404 'tje.

Heeft iemand dezelfde ervaring? En hoe dit opgelost kan worden. Moet ik de positie's in mijn template hernoemen? Ik heb onder mijn template geen html -- com_content directory. Ik heb deze dir wel even van de beez5 overgenomen omdat dit ergens op dit forum staat.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

07 feb 2013 09:17

Voor de 'snelheid' heb ik nu het template van 1.5 naar 2.5 omgezet. En dat werkt tot op heden zover.

Vermoed toch dat al je problemen hierdoor veroorzaakt worden. Ik werk zelf nooit met sef404, dus weet niet in hoeverre die nog invloed kan hebben, maar vermoed dat dat met SEO uit en een .htaccess.txt geen invloed zou moeten hebben.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

07 feb 2013 11:00 - 07 feb 2013 11:03
Astrid bedankt maar weer voor je antwoordt.

Tav. punt 2:
Dat was ik nog even vergeten te melden dat ik .htaccess heb gerenamed en daarmee uitgeschakeld. Tevens heb ik voor de upgrade de sef404 gedisabled en alle url links ge'purged' = verwijderd. Dus ik dacht daarmee alles uitgeschakeld te hebben.

Misschien moet ik verder gaan mbt. sef404 door deze te deïnstalleren. (Astrid, mag ik vragen Astrid hoe werk jij dan met 'user friendly' url's bij versie 1.5 als je geen sef404 (of een alternatief daarvan) gebruikt?)

Nog even tav. punt 1:
In het menu komen wel alle menu item's tevoorschijn. Nu realiseer ik mij opeens zit dit soms anders met de rechten? Moet ik niet alleen het menu item published + active geven maar moet ik ook de artikelen rechten geven dat ze public (oid) zijn? (Ik kan het nu niet controleren helaas)

En tav de componenten als jEvents, EBR kan het te maken hebben met de positie's nl. in mijn template staat user4, left, right etc. In mijn template details xml staat nog position-1, position-2 etc. Ik bedoel dat de component nu zoekt naar position-1 ipv. de 'oude' positie. (Ik doe het nu even uit het hoofd omdat ik het nu niet kan controleren helaas)

Nico
  • nkamp

07 feb 2013 20:59
Hoi Nico,

In veel gevallen doe ik het als volgt:

1. Update de oude site inclusief extensies naar de laatste versie
2. Draai Jupgarde
3. Backup de database, images en media bestanden.
4. Bouw op een andere locatie een nieuwe Joomla 2.5 site op inclusief alle gebruikte extensies en het aangepaste template.
5. Importeer de database en plaats de benodigde bestanden op de juiste plaats.
6. Test je site.
7. Backup je site.
8. Schoon je database (joomla 1.5 en upgrade tabellen)
9. Klaar....

Hiermee voorkom je dat oude ellende je in de weg gaat zitten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

07 feb 2013 21:48
Dit is mijn probleem tav. dat de component niet getoond wordt:
Code:
<?php if($this->params->get('showComponent')) : ?> <jdoc:include type="component" /> <?php endif; ?>

Maar waarom is showComponent niet true? En waar kan ik de params vinden? zijn die in versie 2.5 verdwenen?
  • nkamp

07 feb 2013 23:52
Moeilijk te beoordelen. Er komen 2 dingen bij mij op:
1. Heb je alles werkelijk naar de laatste versie geupdate voordat je de migratie starte?
2. Is de extensie wel voor Joomla 2.5 beschikbaar?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

08 feb 2013 12:51

Otto schreef : Hoi Nico,

In veel gevallen doe ik het als volgt:

1. Update de oude site inclusief extensies naar de laatste versie
2. Draai Jupgarde
3. Backup de database, images en media bestanden.
4. Bouw op een andere locatie een nieuwe Joomla 2.5 site op inclusief alle gebruikte extensies en het aangepaste template.
5. Importeer de database en plaats de benodigde bestanden op de juiste plaats.
6. Test je site.
7. Backup je site.
8. Schoon je database (joomla 1.5 en upgrade tabellen)
9. Klaar....

Hiermee voorkom je dat oude ellende je in de weg gaat zitten.

Otto,

Ik heb gisteren wederom een nieuwe upgrade gedaan met spUgrade.

Stap 2. Ik heb jUpgrade 2.5.2 en de jUpgrade Pro eerst geprobeerd maar die bleef 'hangen'. Ik lees veel van die verhalen op internet. Dit is de reden dat ik overgestapt ben naar spUgrade.

Stap 4. je installeert ook alle gebruikte extensies? Ik begreep dat je een clean 2.5 moet installeren zonder extensies. En wat doe je met extensies dan die geen 2.5 versie hebben. En het template zet je dan de posities om naar 'position-x' of laat je het gewoon right, left etc?

Het volgende overigens heb ik gevonden. Ik ben dan wel verder gekomen met het tonen van de 'component'.
Code:
<?php if($this->params->get('showComponent')) : ?> <jdoc:include type="component" /> <?php endif; ?>

heb ik gevonden. Er zat not een ini bestand bij het template die dit dan blijkbaar in 1.5 uitleest maar niet in 2.5 => dus werkt de if niet!

Wat ik ook nog steeds niet begrijp is dat de menu items waar ik een artikel aanroep gedisabled zijn.

Nico
  • nkamp

08 feb 2013 13:59

Stap 4. je installeert ook alle gebruikte extensies? Ik begreep dat je een clean 2.5 moet installeren zonder extensies. En wat doe je met extensies dan die geen 2.5 versie hebben. En het template zet je dan de posities om naar 'position-x' of laat je het gewoon right, left etc?

Voor de extensies die er niet voor Joomla 2.5 zijn heb je 2 opties:

1. Je maakt ze zelf geschikt voor Joomla 2.5
2. Je zoekt een alternatief.

Voor het template zoek je de eenvoudigste weg. Huiswerk doen en beslissing nemen dus.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie