Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Meerdere categorie-listings op 1 pagina
22 feb 2013 09:35
Voor onze website, hebben wij op de hoofdpagina de instelling "cetegory list" staan.
Wij werken met verschillende jeugdgroepen, en elke verantwoordelijke kan een nieuwsitem zo op de website zetten. Het probleem is dat al het nieuws voor alle verschillende groepen door elkaar staat.
Nu hebben wij dus verschillende categoriën aangemaakt. bvb klein, middel en groot
Met de huidige instelling, kunnen wij dus maar 1 categorie kiezen.
Nu zouden wij dus graag de 3 categoriën onder elkaar hebben op onze hoofdpagina, onder de vorm van
GROOT
* nieuwsitem 1
* nieuwsitem 2
MIDDEL
* nieuwsitem 1
* nieuwsitem 2
* nieuwsitem 3
KLEIN
* nieuwsitem 1
Zo weet direct de bezoeker in welke categorie hij moet gaan zien, zonder dat hij eerst op links moet klikken om bij het desbetreffende nieuws te geraken.
Wij hebben dus ook geen idee of dit technisch haalbaar is.
Wij werken met verschillende jeugdgroepen, en elke verantwoordelijke kan een nieuwsitem zo op de website zetten. Het probleem is dat al het nieuws voor alle verschillende groepen door elkaar staat.
Nu hebben wij dus verschillende categoriën aangemaakt. bvb klein, middel en groot
Met de huidige instelling, kunnen wij dus maar 1 categorie kiezen.
Nu zouden wij dus graag de 3 categoriën onder elkaar hebben op onze hoofdpagina, onder de vorm van
GROOT
* nieuwsitem 1
* nieuwsitem 2
MIDDEL
* nieuwsitem 1
* nieuwsitem 2
* nieuwsitem 3
KLEIN
* nieuwsitem 1
Zo weet direct de bezoeker in welke categorie hij moet gaan zien, zonder dat hij eerst op links moet klikken om bij het desbetreffende nieuws te geraken.
Wij hebben dus ook geen idee of dit technisch haalbaar is.
- Seppe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
22 feb 2013 17:55
Heb je een link naar de website? Ik kan me voorstellen dat je het nieuws voor de groepen in aparte menu-items zet. Maar dat hangt natuurlijk van de indeling van de site af.
- wesselsjan
23 feb 2013 15:10- Seppe
-
23 feb 2013 15:37
Ik weet niet of het kan op de manier zoals jij wilt, dus verschillende categorieën onder elkaar. Ik kan wel een andere mogelijkheid aangeven. Je krijgt dan, als je Nieuws aanklikt, een aantal subkeuzes. Deze subkeuzes corresponderen met de categorieën die je hebt gedefinieerd.
Je hebt voor Nieuws dus de categorieën Groot, Middel, Klein. Alle berichten behoren tot een van deze categorieën. Zo niet, dan moet dat nog geregeld worden.
Maak nu een menu-item Groot (categorielijst) aan; geef het als hoofditem Nieuws en kies bij de vereiste instellingen voor categorie Nieuws – Groot. Doe hetzelfde voor de andere categorieën.
Als het goed is kunnen de bezoekers nu kiezen uit hun eigen categorie, maar ook de andere berichten kunnen ze bekijken.
Ik hoop dat dit wat is.
Het viel me trouwens op dat de pagina's Home en Nieuws bijna dezelfde zijn. Persoonlijk zou ik op Home wat meer algemene info plaatsen.
Jan.
Je hebt voor Nieuws dus de categorieën Groot, Middel, Klein. Alle berichten behoren tot een van deze categorieën. Zo niet, dan moet dat nog geregeld worden.
Maak nu een menu-item Groot (categorielijst) aan; geef het als hoofditem Nieuws en kies bij de vereiste instellingen voor categorie Nieuws – Groot. Doe hetzelfde voor de andere categorieën.
Als het goed is kunnen de bezoekers nu kiezen uit hun eigen categorie, maar ook de andere berichten kunnen ze bekijken.
Ik hoop dat dit wat is.
Het viel me trouwens op dat de pagina's Home en Nieuws bijna dezelfde zijn. Persoonlijk zou ik op Home wat meer algemene info plaatsen.
Jan.
- wesselsjan
23 feb 2013 16:18
Beste
Bedankt voor uw snelle antwoord, maar dat is niet de bedoeling.
De bedoeling is dat het op de homepagina komt.
Daar moeten eigenlijk 4 vakken op komen die elks hun categorie hebben voor nieuwsitems.
Nu staan er op de homepagina maar een 20tal nieuws-items
onder de link NIEUWS, staat alles.
De bedoeling is om deze nadien ook aan te passen in de stijl van de homepagina
Bedankt voor uw snelle antwoord, maar dat is niet de bedoeling.
De bedoeling is dat het op de homepagina komt.
Daar moeten eigenlijk 4 vakken op komen die elks hun categorie hebben voor nieuwsitems.
Nu staan er op de homepagina maar een 20tal nieuws-items
onder de link NIEUWS, staat alles.
De bedoeling is om deze nadien ook aan te passen in de stijl van de homepagina
- Seppe
-
23 feb 2013 17:04
Ik kan zo geen standaard oplossing bedenken, maar misschien kan je
hier
iets mee. Is een module, maar die zou je met loadposition in een artikel kunnen zetten. Als je naar de demo kijkt dan lijkt het op dat wat jij wilt volgens mij.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden