Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Joomla 2.5 Administrator probleem

27 feb 2013 12:30 - 27 feb 2013 12:33
versie: joomla 2.5.4
php : 5.3.8
mysql: 5.0.95

Na de verhuizing van de website van een relatie van mij leek alles goed te verlopen.
de website is online, de database werkt en ik kan inloggen in het back-end deel. ook kan ik een categorie aanmaken.

ik kan echter mijn wachtwoord niet veranderen, geen gebruikers, artikelen aanmaken of andere zaken aanpassen.
wanneer ik mijn eigen ww probeer te veranderen dan krijg ik een foutmelding te zien en mijn velden zijn dan ineens leeg.

de jos_users tabel is echter niet leeg. wat ik wel zag was dat 1 user wel in de groep beheerders zat (group 8) maar zn id type is deprecated en de tweede user heeft helemaal geen idtype. met die twee kan ik niet inloggen omdat de wachtwoorden niet bekend zijn.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat ik op weg kan worden geholpen om het admininstratie gedeelte op orde te krijgen.

Punck

27 feb 2013 12:55
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik zou eerst even updaten naar de laatste versie van joomla ( 2.5.9 )
Probeer daarna het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

27 feb 2013 12:55 - 27 feb 2013 12:58
Hallo Punck,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Een oplossing weet ik zo ook niet direct.
Heb je bij extensiebeheer - Database al een keer de database gerepareerd?

Hoe kom je aan dat voorvoegsel jos_? Dat is niet standaard bij een 2.5 installatie namelijk.

Kijk eens of je verder komt als je hier de mogelijkheid Add a New Super Administrator User uitvoert.

Edit Astrid: Tegelijk met Jelle.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

27 feb 2013 17:45
hallo Astrid, Jelle D,

bedankt voor jullie hulp.
de update van 2.5.4 naar joomla 2.5.9 is gelukt en ook de extensies zijn geinstalleerd en up-to-date, maar het beheerders gedeelte geeft nog steeds hetzelfde probleem.

ik vermoed dat het aan een instelling van de (Linux) server ligt want ik heb een test website opgezet dat op xampp draait, die gaf in het begin inderdaad hetzelfde probleem maar na de update was dat helemaal opgelost.

mocht er een idee zijn van een mogelijke oorzaak dan hoor ik dat graag.
op dit moment denk ik dat dit onderwerp dan ook kan worden gesloten.

mvg,

Punck

27 feb 2013 23:30

Hoe kom je aan dat voorvoegsel jos_? Dat is niet standaard bij een 2.5 installatie namelijk.

Kijk eens of je verder komt als je hier de mogelijkheid Add a New Super Administrator User uitvoert.

het voorvoegsel jos_ is wss vanuit een upgrade van een eerdere versie dan joomla 2.4.x. ik ben niet heel erg bekend met joomla.

de super admin heb ik uitgevoerd maar dit levert geen ander resultaat op dan wat ik al had. met beide super admins kan ik geen artikel of user toevoegen en krijg ik als resultaat dat het ID veld leeg is of het category veld leeg is.

omdat het op mijn xampp wel werkt en op de echte server niet denk ik niet dat het aan joomla zelf ligt maar aan de server.

28 feb 2013 10:26

denk ik niet dat het aan joomla zelf ligt maar aan de server.

Zeg nooit nooit, maar lijkt me wel vreemd. Zo te zien voldoet je hoster in ieder geval aan de eisen voor 2.5.
Misschien is er bij het overzetten toch een bestandje beschadigd. Je zou in ieder geval nog even kunnen proberen om een compleet installatiepakket van 2.5.9 (zonder de map installation) over te zetten met ftp.
Backup heb je toch nog lokaal, maar in principe kan hier niets fout gaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.303 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie