Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Startpagina toont niet goed, onderliggende pagina's 404 fout
Startpagina toont niet goed, onderliggende pagina's 404 fout
28 feb 2013 13:44
Ik heb afgelopen week een nieuwe installatie van joomla 2.5.9 geinstalleerd in een submap en de artikelen en menu van onze oude site (met verouderderde joomla versie) overgenomen. De installatie is op zich goed gegaan, alleen werkt de site niet lekker:
- de startpagina kan ik wel oproepen, maar de opmaak is aan gort ( www.konings-web.nl/home/ ). Het gekke is dat de pagina er wel prima uitziet als ik hem aanroep incl index.php in de link ( www.konings-web.nl/home/index.php ).
- Als ik in de 'brakke' versie doorklik naar een onderliggende pagina, dan krijg ik een foutmelding '404 - Joomla! was niet in staat om de gegeven bron te vinden'. Terwijl deze pagina keurig getoond wordt als ik de startpagine in de 'nette' variant (met index.php) gebruik.
- De backend werkt ook niet goed als ik deze via www.konings-web.nl/home/administrator/ aanroep. Ook deze werkt alleen goed als ik index.php erbij zet.
Ik heb al zitten zoeken in de instellingen en in berichten op dit forum. In de algemene instellingen staat alles onder 'SEO-instellingen' op Nee. Verder stond er eerst een bestand htaccess.txt. Die heb ik hernoemd naar htaccess, maar in beide varianten houd ik het probleem.
Weten jullie misschien waar het probleem zit?
PS De originele site staat onder www.konings-web.nl/ . En die doet het prima. Geen probleem.
- de startpagina kan ik wel oproepen, maar de opmaak is aan gort ( www.konings-web.nl/home/ ). Het gekke is dat de pagina er wel prima uitziet als ik hem aanroep incl index.php in de link ( www.konings-web.nl/home/index.php ).
- Als ik in de 'brakke' versie doorklik naar een onderliggende pagina, dan krijg ik een foutmelding '404 - Joomla! was niet in staat om de gegeven bron te vinden'. Terwijl deze pagina keurig getoond wordt als ik de startpagine in de 'nette' variant (met index.php) gebruik.
- De backend werkt ook niet goed als ik deze via www.konings-web.nl/home/administrator/ aanroep. Ook deze werkt alleen goed als ik index.php erbij zet.
Ik heb al zitten zoeken in de instellingen en in berichten op dit forum. In de algemene instellingen staat alles onder 'SEO-instellingen' op Nee. Verder stond er eerst een bestand htaccess.txt. Die heb ik hernoemd naar htaccess, maar in beide varianten houd ik het probleem.
Weten jullie misschien waar het probleem zit?
PS De originele site staat onder www.konings-web.nl/ . En die doet het prima. Geen probleem.
- judithk1412
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
28 feb 2013 13:56
Je schrijft dat je menu's en artikelen van de oude site hebt overgenomen.
Dan ben ik benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
Deed je dat met hulp van een migratietool zoals jUpgrade of SPupgrade?
Ik heb het vermoeden dat je methode van overzetten niet goed is gegaan.
Ter info voor jou: De database van een Joomla! 1.5site is anders dan de database van een Joomla! 2.5 site.
Overhalen van tabellen kan alleen via een migratietool.
Dan ben ik benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
Deed je dat met hulp van een migratietool zoals jUpgrade of SPupgrade?
Ik heb het vermoeden dat je methode van overzetten niet goed is gegaan.
Ter info voor jou: De database van een Joomla! 1.5site is anders dan de database van een Joomla! 2.5 site.
Overhalen van tabellen kan alleen via een migratietool.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
28 feb 2013 14:12 - 28 feb 2013 14:12
Ik heb de artikelen overgenomen met J2XML. De menu's heb ik handmatig aangepast / toegevoegd.
- judithk1412
- Nieuw op Joomla!NL
28 feb 2013 14:27
Ik ken die procedure niet inhoudelijk, maar volgens mij is het daardoor niet goed gegaan.
Is mijn gedachte juist dat je 1.5-data in 2.5 hebt binnengehaald?
Een dergelijk proces werkt alleen met een upgrade-rool ertussen.
Heb je nog de mogelijkheid om opnieuw te starten?
Is mijn gedachte juist dat je 1.5-data in 2.5 hebt binnengehaald?
Een dergelijk proces werkt alleen met een upgrade-rool ertussen.
Heb je nog de mogelijkheid om opnieuw te starten?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
28 feb 2013 14:35
Ik denk niet dat het door het importeren van de artikelen komt. Ik had het probleem ook al na installatie met de voorbeeld data van Joomla. En alles werkt wel prima als ik 'index.php' toevoeg.
Met J2XML neem je alleen de artikelen van je 1.5 data met de bijbehorende categorieën over. Ik heb daarna wat voorbeeldartikelen van de installatie eruit gegegooid en de menu's aangepast.
Met J2XML neem je alleen de artikelen van je 1.5 data met de bijbehorende categorieën over. Ik heb daarna wat voorbeeldartikelen van de installatie eruit gegegooid en de menu's aangepast.
- judithk1412
- Nieuw op Joomla!NL
28 feb 2013 15:43
OK helder. Weer wat geleerd over J2XML
Dan kom ik toch op de SEO/SEF-instellingen in de backend in combinatie met het htaccess-bestand.
Probeer eens het volgende:
1. Hernoem het htacces-bestand naar bijvoorbeeld htaccess.old
2.Zet SEO/SEF in de backend op Nee.
3. Ga uit de Administrator-backend.
4. Sluit je browser af.
5. Start je browser opnieuw en kijk eens of je site het dan wel goed doet.
6. Hernoem het htaccess-bestand opnieuw naar .htaccess (dus met de punt ervoor en niets erachter).
7. Zet in de back-end de SEO/SEF weer op Ja. en klik op Opslaan.
8. Herhaal ook weer stap 3, 4 en 5.
Helpt dit?
Dan kom ik toch op de SEO/SEF-instellingen in de backend in combinatie met het htaccess-bestand.
Probeer eens het volgende:
1. Hernoem het htacces-bestand naar bijvoorbeeld htaccess.old
2.Zet SEO/SEF in de backend op Nee.
3. Ga uit de Administrator-backend.
4. Sluit je browser af.
5. Start je browser opnieuw en kijk eens of je site het dan wel goed doet.
6. Hernoem het htaccess-bestand opnieuw naar .htaccess (dus met de punt ervoor en niets erachter).
7. Zet in de back-end de SEO/SEF weer op Ja. en klik op Opslaan.
8. Herhaal ook weer stap 3, 4 en 5.
Helpt dit?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
29 mrt 2013 20:48
Ik heb het geprobeerd met de variaties die je voorsteld, Wouter, maar geen van de opties werkt. Nog andere suggesties waar het aan kan liggen? Of is dit iets waar mijn provider me bij kan helpen?
- judithk1412
- Nieuw op Joomla!NL
29 mrt 2013 21:48
Het is een gok, maar zou door je mapnaam home veroorzaakt kunnen worden. Hernoem die eens naar bijvoorbeeld "nieuw".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.713 seconden