Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Foutmelding na upgrade
Foutmelding na upgrade
09 mrt 2013 11:34
Ik heb mijn test-site geupgrade van 1.5 naar 2.5.9. Dat ging op zich prima met Jupgrade, maar nu krijg ik bij het installeren van de taal de volgende foutmelding:
• JFolder::create: Path not in open_basedir paths
• Unable to create destination
• Install path does not exist
Ook werken er een aantal extensies niet meer, maar dat snap ik. Daar moet een nieuwe versie van geinstalleerd worden, maar ook dat lukt niet. Krijg daar ook dezelfde melding. De site draait op mijn eigen server en kan dus overal bij. Ik wil een site upgraden die op een publieke server draait, vandaar dat ik het eerst hier probeer om de problemen in kaart te hebben.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
• JFolder::create: Path not in open_basedir paths
• Unable to create destination
• Install path does not exist
Ook werken er een aantal extensies niet meer, maar dat snap ik. Daar moet een nieuwe versie van geinstalleerd worden, maar ook dat lukt niet. Krijg daar ook dezelfde melding. De site draait op mijn eigen server en kan dus overal bij. Ik wil een site upgraden die op een publieke server draait, vandaar dat ik het eerst hier probeer om de problemen in kaart te hebben.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
- Donja
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding na upgrade
09 mrt 2013 11:37
Hallo Donja,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik weet niet wat je bedoelt met eigen server, maar vermoed dat dan niet een standaard lokale (xampp of wamp) server is.
Controleer het volgende:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik weet niet wat je bedoelt met eigen server, maar vermoed dat dan niet een standaard lokale (xampp of wamp) server is.
Controleer het volgende:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij uit moet staan of andersom
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Foutmelding na upgrade
10 mrt 2013 20:21
Hallo Astrid
Er stond idd iets niet goed. Ik heb de FTP laag uit staan. De rechten op alle mappen staat op 777, dus dat kan het probleem ook niet zijn. De verwijzing is goed, maar blijf dezelfde melding krijgen.
Met eigen server bedoel ik dat ik deze site in huis draai op een Nas van Synology. Ik gebruik deze om te leren
Er stond idd iets niet goed. Ik heb de FTP laag uit staan. De rechten op alle mappen staat op 777, dus dat kan het probleem ook niet zijn. De verwijzing is goed, maar blijf dezelfde melding krijgen.
Met eigen server bedoel ik dat ik deze site in huis draai op een Nas van Synology. Ik gebruik deze om te leren
- Donja
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding na upgrade
10 mrt 2013 20:29
Gelukkig draai je op je thuisserver, want online zijn de maprechten 755 en de bestandsrechten 644. Doe je dat niet, dan is je site totaal onveilig.
Ik weet niet wat voor server-software je op de NAS draait, maar heb je de PHP-versie ondertussen wel geupdate?
Die moet voor Joomla! 2.5.x ondertussen PHP 5.3.x zijn.
Zit je nog op 5.2.x of lager, dan werkt je Joomla! site niet of niet goed.
Ik weet niet wat voor server-software je op de NAS draait, maar heb je de PHP-versie ondertussen wel geupdate?
Die moet voor Joomla! 2.5.x ondertussen PHP 5.3.x zijn.
Zit je nog op 5.2.x of lager, dan werkt je Joomla! site niet of niet goed.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Foutmelding na upgrade
10 mrt 2013 22:11 - 10 mrt 2013 22:12
Hallo Wouter
De php versie is 5.3.6.
De php versie is 5.3.6.
- Donja
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding na upgrade
11 mrt 2013 09:06
OK, dat is goed.
En wat voor server-software draai je? WAMP, XAMP of iets dergelijks?
En wat voor server-software draai je? WAMP, XAMP of iets dergelijks?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Donja
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding na upgrade
12 mrt 2013 09:02
Dit is eigenlijk geen Joomla vraag meer, maar heeft te maken met je serverconfiguratie. Maar misschien heb je
hier
iets aan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.711 seconden