Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla 2.5.9: Probleem met phpversie van mijn hosting
10 mrt 2013 18:06
Beste allemaal,
Ik ben nog een beginner met Joomla, willen jullie mij stap voor stap helpen met het oplossen van dit probleem.
Ik heb dus Joomla 2.5.9 in mijn public_html geüpload en de index.html hernoemd in verband met dat standaardberichtje in de trant van 'This is a placeholder for .....'. Nu krijg ik na dat berichtje het volgende te zien:
Your host needs to use PHP 5.2.4 or higher to run this version of Joomla!
Door onderzoek op internet weet ik dat ik iets moet gaan veranderen in het .htaccess bestand. Dit heb ik ook al geprobeerd met Joomla 3.0, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar. Heb daar ook geprobeerd om de uitleg van deze site: www.secure.versio.nl/1326-update_naar_joomla_300.html toe te passen, maar daar schoot ik ook niets mee op.
Enigzins wordt ik hier gefrustreerd van... Willen jullie mij helpen? Hopelijk wel via afbeeldingen, want aan tekst alleen heb ik niet veel. Vooral met het bewerken/ invoegen van het .htaccess bestand.
Is het mogelijk om via je hosting te vragen om je PHPversie te updaten, want om dat helemaal zelf te doen... Dan denk ik dat alles op mijn site kapot maak.
Ik ben nog een beginner met Joomla, willen jullie mij stap voor stap helpen met het oplossen van dit probleem.
Ik heb dus Joomla 2.5.9 in mijn public_html geüpload en de index.html hernoemd in verband met dat standaardberichtje in de trant van 'This is a placeholder for .....'. Nu krijg ik na dat berichtje het volgende te zien:
Your host needs to use PHP 5.2.4 or higher to run this version of Joomla!
Door onderzoek op internet weet ik dat ik iets moet gaan veranderen in het .htaccess bestand. Dit heb ik ook al geprobeerd met Joomla 3.0, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar. Heb daar ook geprobeerd om de uitleg van deze site: www.secure.versio.nl/1326-update_naar_joomla_300.html toe te passen, maar daar schoot ik ook niets mee op.
Enigzins wordt ik hier gefrustreerd van... Willen jullie mij helpen? Hopelijk wel via afbeeldingen, want aan tekst alleen heb ik niet veel. Vooral met het bewerken/ invoegen van het .htaccess bestand.
Is het mogelijk om via je hosting te vragen om je PHPversie te updaten, want om dat helemaal zelf te doen... Dan denk ik dat alles op mijn site kapot maak.
- Nysha
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
10 mrt 2013 18:50 - 10 mrt 2013 18:50
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Een PHP-update op de hostingserver kun je niet zelf doen.
Dat is iets wat je hoster moet doen.
En sterker nog...
Dat had die hoster al heel lang geleden moeten doen.
PHP 5.2.x is onveilig.
PHP 5.3.x is momenteel de veilige standaard.
Joomla 2,5,9 heeft inderdaad problemen als je PHP-versie onder 5.2 zit.
Als je bij deze hoster blijft, moet je dus direct vanavond nog een verzoek indienen om de PHP-versie te laten updaten.
Doen ze dat niet? Overweeg dan direct te verhuizen naar een hoster die het wel goed voor elkaar heeft.
En omdat je aangeeft dat je beginnend Joomla-beheerder bent, adviseer ik je om je website te gaan bouwen met Joomla 2.5.9 en nog niet ,et 3.0
Zodra de ontwikkelversie 3.0 is afgerond brengt Joomla! de stabiele versie 3.5 uit.
Het omzetten van je website van 2.5.x naar 3.5.x is tegen die tijd niet zo'n berg werk.
En oh ja....
Welke hoster is dat die zijn beheer niet op orde heeft?
Wil je dat nog even laten weten?
Een PHP-update op de hostingserver kun je niet zelf doen.
Dat is iets wat je hoster moet doen.
En sterker nog...
Dat had die hoster al heel lang geleden moeten doen.
PHP 5.2.x is onveilig.
PHP 5.3.x is momenteel de veilige standaard.
Joomla 2,5,9 heeft inderdaad problemen als je PHP-versie onder 5.2 zit.
Als je bij deze hoster blijft, moet je dus direct vanavond nog een verzoek indienen om de PHP-versie te laten updaten.
Doen ze dat niet? Overweeg dan direct te verhuizen naar een hoster die het wel goed voor elkaar heeft.
En omdat je aangeeft dat je beginnend Joomla-beheerder bent, adviseer ik je om je website te gaan bouwen met Joomla 2.5.9 en nog niet ,et 3.0
Zodra de ontwikkelversie 3.0 is afgerond brengt Joomla! de stabiele versie 3.5 uit.
Het omzetten van je website van 2.5.x naar 3.5.x is tegen die tijd niet zo'n berg werk.
En oh ja....
Welke hoster is dat die zijn beheer niet op orde heeft?
Wil je dat nog even laten weten?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
10 mrt 2013 19:28
Flexwebhosting is de hostingsite waar ik bij zit en heb in februari mijn contract daar laten verlengen. Ik zal wel een ticket indienen daar. Even een vraagje, hoe kan je achterhalen op welke PHP versie je website draait. Zal dan wel Joomla 2.5.9 gebruiken op jullie aanraden.
Groetjes,
Nysha
Groetjes,
Nysha
- Nysha
- Nieuw op Joomla!NL
10 mrt 2013 19:57
Werkt het echt niet met Joomla 2.5.9? Ik lees
dit
op de site van je hoster. Dat zou dus betekenen dat hun servers draaien op PHP 5.3 = de juiste PHP versie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 mrt 2013 20:18
Hetgeen is wat ik al geprobeerd heb is het volgende:
Daarnaast is mijn vraag hoe ik bijvoorbeeld bovenstaande code kan plaatsen in een .htaccess bestand, want heb ook daar het idee dat ik het verkeerd heb gedaan...
Deze code heb ik in een .htaccess bestand geplaatst, maar dan kreeg ik een errormelding 500 en na chmodden van bestanden zelfs 430... Daarna alles weer verwijderd van Joomla 3.0 en nu Joomla 2.5.9 geprobeerd. Daarna had ik zoiets van nu moet ik toch wel hulp gaan vragen.
De reden dat ik naar jullie kom is dat de technicus die ik aangesteld had, bijna niet meer te bereiken is en weinig tijd heeft... Ben meer van het inhoudelijke stuk, maar wil onderhand het heft zelf in handen gaan nemen en het zelf gaan leren. Alleen valt dit nog niet allemaal mee. Oftewel ben ik nog echt een beginner...
Ik weet ook niet hoe of waar ik de code van dat deprecated in moet voeren, want er staat niet bij in welke PHP bestanden...
Code:
<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
Daarnaast is mijn vraag hoe ik bijvoorbeeld bovenstaande code kan plaatsen in een .htaccess bestand, want heb ook daar het idee dat ik het verkeerd heb gedaan...
Deze code heb ik in een .htaccess bestand geplaatst, maar dan kreeg ik een errormelding 500 en na chmodden van bestanden zelfs 430... Daarna alles weer verwijderd van Joomla 3.0 en nu Joomla 2.5.9 geprobeerd. Daarna had ik zoiets van nu moet ik toch wel hulp gaan vragen.
De reden dat ik naar jullie kom is dat de technicus die ik aangesteld had, bijna niet meer te bereiken is en weinig tijd heeft... Ben meer van het inhoudelijke stuk, maar wil onderhand het heft zelf in handen gaan nemen en het zelf gaan leren. Alleen valt dit nog niet allemaal mee. Oftewel ben ik nog echt een beginner...
Ik weet ook niet hoe of waar ik de code van dat deprecated in moet voeren, want er staat niet bij in welke PHP bestanden...
- Nysha
- Nieuw op Joomla!NL
10 mrt 2013 20:18
Je kunt zien welke PHP-versie je hoster aanbiedt (en waar je website dus iop draait) in de backend van je Joomla!-site.
Ga naar Website - Systeeminformatie.
Daar zie je in het tabblad PHP-Informatie welke PHP-versie er wordt aangeboden.
Ga naar Website - Systeeminformatie.
Daar zie je in het tabblad PHP-Informatie welke PHP-versie er wordt aangeboden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
10 mrt 2013 20:39
Volgens mij heb ik PHP versie 5.2.3 op mijn site staan. Dat is althans gebruikt bij de installatie van de oude Joomla versie en durf die dus hierom ook niet up te daten. Verder heb ik ook een forum staan die PHP versie 5.2.3 vermeld. Zucht...
- Nysha
- Nieuw op Joomla!NL
10 mrt 2013 20:42 - 10 mrt 2013 20:42
Stop met zuchten en mail je hoster even dat die vandaag of morgen de PHP-versie op jouw account moet updaten naar de laatste PHP 5.3 versie.
Zodra dat gereed is kun je daar waarschijnlijk wel weer verder.
Blijft wel een feit dat die hoster het niet zo nauw neemt met de veiligheid en dus zou ik mij wel afvragen of ik daar zou willen blijven.
Zodra dat gereed is kun je daar waarschijnlijk wel weer verder.
Blijft wel een feit dat die hoster het niet zo nauw neemt met de veiligheid en dus zou ik mij wel afvragen of ik daar zou willen blijven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
10 mrt 2013 20:51
In het geval van overstappen, welke hostingsites raden jullie mij aan? Heb mogelijk morgen een berichtje van Flexwebhosting en anders ga ik wel een telefoontje plegen. Zal wel een *klein* gilletje geven als ik bericht heb van Flexwebhosting.
- Nysha
- Nieuw op Joomla!NL
10 mrt 2013 20:55
Er zijn diverse goede en Joomla!vriendelijke hostingproviders.
Daarover is hier op het forum al vaker een vraag gesteld en het antwoord moet te vinden zijn.
Ik heb uiteraard wel voorkeur, maar dat is niet geheel binnen dit topic.
Laat dus eerst even weten of ze het voor je oplossen.
En geef daarna maar aan wat je verder zou willen.
Daarover is hier op het forum al vaker een vraag gesteld en het antwoord moet te vinden zijn.
Ik heb uiteraard wel voorkeur, maar dat is niet geheel binnen dit topic.
Laat dus eerst even weten of ze het voor je oplossen.
En geef daarna maar aan wat je verder zou willen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden