Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
extensies installeren met juiste bestandsrechten
18 mrt 2013 08:34
Dag allen,
Dit enkele malen Joomla! 2.5.9 eng. geïnstalleerd. loop vast op het niet correct installeren van extensies. Alle extensies (templates, library's, JCE) worden geïnstalleerd met bestandsrechten 640 waardoor ze niet zichtbaar zijn voor gebruik.
Handmatig via FTP zijn ze wel aan te passen naar 644 maar dat is een hoop werk en lijkt mij niet de bedoeling.
Ik heb gezocht naar een instelling in Extension Manager maar die vind ik niet.
Iemand een idee waardoor dit zo gaat en waar ik het kan aanpassen zodat komende installatie van extensies wel goed gaat?
Groet, Wil
Dit enkele malen Joomla! 2.5.9 eng. geïnstalleerd. loop vast op het niet correct installeren van extensies. Alle extensies (templates, library's, JCE) worden geïnstalleerd met bestandsrechten 640 waardoor ze niet zichtbaar zijn voor gebruik.
Handmatig via FTP zijn ze wel aan te passen naar 644 maar dat is een hoop werk en lijkt mij niet de bedoeling.
Ik heb gezocht naar een instelling in Extension Manager maar die vind ik niet.
Iemand een idee waardoor dit zo gaat en waar ik het kan aanpassen zodat komende installatie van extensies wel goed gaat?
Groet, Wil
- WTheunissen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 mrt 2013 10:12
Hallo Wil,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Hoe heb je Joomla geinstalleerd? Handmatig of via Installatron? Heb je al bij je hoster geinformeerd of er eisen worden gesteld aan bepaalde settings? Als ik het zo zie is het geen eigenaarprobleem omdat je aangeeft dat je via ftp wel kunt chmodden.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Hoe heb je Joomla geinstalleerd? Handmatig of via Installatron? Heb je al bij je hoster geinformeerd of er eisen worden gesteld aan bepaalde settings? Als ik het zo zie is het geen eigenaarprobleem omdat je aangeeft dat je via ftp wel kunt chmodden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 mrt 2013 11:40
Joomla! is handmatig geïnstalleerd. chmod via FileZilla wel uitvoerbaar
Tijdens installatie zijn alle standaardbestanden van Joomla! wel goed van de juiste bestandsrechten voorzien.
Will
Tijdens installatie zijn alle standaardbestanden van Joomla! wel goed van de juiste bestandsrechten voorzien.
Will
- WTheunissen
- Nieuw op Joomla!NL
18 mrt 2013 11:44
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Misschien een ander lid die dit herkent. Vermoed toch dat het aan de serverconfiguratie ligt, maar dat is echt een vermoeden. Heb je al contact met je hoster opgenomen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 mrt 2013 12:29
tja, misschien kan ik vanmiddag eens even bellen.
Handmatig wijzigen van alle bestandsrechten is inderdaad tijdrovend.
Will
Handmatig wijzigen van alle bestandsrechten is inderdaad tijdrovend.
Will
- WTheunissen
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.669 seconden