Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Renamed MSSQL db connection error

20 mrt 2013 19:34
Beste forumleden,

Hierbij mijn situatie uitgelegd:
-Schone installatie Windows Server 2012
-Schone installatie Sql 2008 R2 Express (SQL2008 als InstanceID)
-Schone Joomla 2.5 installatie via het Web Installer Platform van Microsoft
Bij opties een connectie naar remote database aangezet (Ivm SQL2008 als InstanceID ipv de standaard SQLExpress)

Bovenstaande is allemaal goed gelukt en mijn site werkt.
Echter bij een installatie van Joomla via Web Installer Platform wordt er zelf een database naam, user en wachtwooord aangemaakt.

Deze vind ik maar niks en deze heb ik via Sql Studio Management allemaal aangepast.
Dus zowel de database naam, de, Logical database naam, de fysieke MDF-LDF files, verder een nieuwe sql user aangemaakt met dbo_owner rechten op de zojuist hernoemde database.
Ik kan ook met de nieuwe gegevens naar de hernoemde database connecten via Sql Studio Management.
Als laatste heb ik natuurlijk de configuration.php aangepast met de nieuwe gegevens.

Als ik nu surf naar mijn site dan komt onderstaande melding:
- Database connection error (3): Could not connect to database

Gegevens in configuration.php zijn goed. Als ik deze namelijk foutief invoer krijg ik een andere melding:
- Database connection error (2): JLIB_DATABASE_ERROR_CONNECT_SQLSRV

Ik heb op google gezocht en daarom kom ik vanalles tegen maar niet echt iets met het hernoemen van een database. Meeste problemen duiden op verkeerder gegevens in configuration.php.

Kan iemand mij verder op weg helpen?

ALVAST BEDANKT
  • tompe
  • tompe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 mrt 2013 10:01
Hallo tompe,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik vermoed dat er hier weinig kennis van Windows servers aanwezig is. Maar ik ben wel benieuwd waarom je per se met Windows wilt werken. Apache/Linux is in principe beter geschikt voor Joomla.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

21 mrt 2013 19:54
De reden dat ik voor Windows kies is eigenlijk heel simpel. Als network engineer werk ik voornamelijk met Windows Servers. Op mijn home-server draait bijvoorbeeld ook Microsoft Exchange voor mijn email. Graag heb ik Joomla op dezelfde machine draaien. Een andere niet onbelangrijke reden is dat ik juist weinig kennis van Linux systemen en aanverwante heb.

Nu weet ik dat je ook Apache MySQL kun draaien op Windows, bijvoorbeeld met Xamp, maar ik ben van menig dat Linux zaken op een Linux OS moeten draaien en als je Windows als OS hebt, dat je dan dus ook met IIS MSSQL en dergelijke werkt. Meer een princiepe kwestie denk ik ;)
  • tompe
  • tompe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie