Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Geen verbinding met database
Geen verbinding met database
25 mrt 2013 17:09
Andere melding, toch maar hier plaatsen ivm dit onderwerp.
Bij het lokaal plaatsen blijf ik de melding:
Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL
krijgen. configuration.php aangepast. DataBase aangemaakt en gevuld, geen idee wat er mis gaat.
Bij het lokaal plaatsen blijf ik de melding:
Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL
krijgen. configuration.php aangepast. DataBase aangemaakt en gevuld, geen idee wat er mis gaat.
- @yourservice
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
25 mrt 2013 17:13
Ik heb hier even een nieuwe vraag voor aangemaakt. Heeft volgens mij helemaal niets met jambook te maken.
Bedoel je dat je je site lokaal hebt gezet en hem benadert via localhost? Zo ja, wat gebruik je als lokale server? Xampp, Wamp?
Bedoel je dat je je site lokaal hebt gezet en hem benadert via localhost? Zo ja, wat gebruik je als lokale server? Xampp, Wamp?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 mrt 2013 11:38
Dacht ik al Astrid maar omdat het voortkwam uit de jambook vraag toch daar neer gezet, bedankt voor het verplaatsen naar het juiste forum.
Ik gebruik Xampp, configuration.php helemaal aangepast, database aangemaakt en weer gevuld met de back-up, toch nog steeds deze melding.
Ik gebruik Xampp, configuration.php helemaal aangepast, database aangemaakt en weer gevuld met de back-up, toch nog steeds deze melding.
- @yourservice
26 mrt 2013 11:39
Heb je wel het wachtwoord leeg gelaten?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
26 mrt 2013 11:49 - 26 mrt 2013 11:53
Deze bedoel je?
var $password = '';
Met dit gevuld krijg ik de MYSQL melding, met password leeg krijg ik dezelfde melding met database:
Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to database
var $password = '';
Met dit gevuld krijg ik de MYSQL melding, met password leeg krijg ik dezelfde melding met database:
Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to database
- @yourservice
26 mrt 2013 12:02
Bij xampp moet wachtwoord inderdaad leeg zijn. Als je nog steeds die melding krijg met wachtwoord leeg, dan moet je al je andere database instellingen ook nog controleren. Daar moet dan iets niet goed staan. Neem aan dat je via phpmyadmin je database gewoon te zien krijgt?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
26 mrt 2013 12:05 - 26 mrt 2013 12:08
Dat klopt. Hier hebben ze zowel bij var $user als bij var $db, hetzelfde ingevuld, klopt dat?
You should check the configuration.php file of your Joomla application and make sure the following lines are correct:
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
You should check the configuration.php file of your Joomla application and make sure the following lines are correct:
Code:
var $dbtype = 'mysql';
var $host = 'localhost';
var $user = 'user_jo151';
var $password = 'YourPassword';
var $db = 'user_jo151';
var $dbprefix = 'jos_';
- @yourservice
26 mrt 2013 12:07
Dit klopt iig niet.
Die laatste twee dus even nakijken via phpmyadmin en aanpassen. De rest staat zo goed voor xampp.
Code:
var $dbtype = 'mysql';
var $host = 'localhost';
var $user = 'root';
var $password = '';
var $db = 'dbnaam';
var $dbprefix = 'dbprefix';
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
26 mrt 2013 13:10
De var $user stond niet op root maar op de orignele database user en het wachtwoord moet in mijn geval wel ingevuld worden en het werkt!
Bedankt Astrid.
Bedankt Astrid.
- @yourservice
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden