Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost probleem bij installatie
probleem bij installatie
05 apr 2013 09:56
Hallo, bij het installeren van Joomla versie 2.5.9 krijg ik in het installatiescherm de mededeling dat mijn "configuratiebestand van de kaart niet beschrijfbaar is"en dat ik deze handmatig in een nieuw bestand moet plaatsen. Ik heb hier bij eerdere installatie nooit problemen mee gehad want toen zat dat bestand er wel in. Weet iemand of dit normaal is dat men deze handmatig moet aanmaken? of is er een versie waar dat bestand wel in zit?
alvast bedankt, Piet
alvast bedankt, Piet
- pvfoto
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
probleem bij installatie
05 apr 2013 10:35
Dat heeft te maken met je serverconfiguratie en niet met een Joomla bestand. Alle installatiepakketten zijn hetzelfde. Heb je al gecontroleerd of je hoster aan de
eisen
voor Joomla 2.5 voldoet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
probleem bij installatie
05 apr 2013 20:29 - 05 apr 2013 20:30
Het rare van het verhaal is dat ik bij eerdere installaties geen problemen heb gehad maar nadat ik alles van de host heb verwijderd, dus ook de DB, en een nieuwe Joomla 2.5.9 ging installeren, kreeg ik bij de laatste handeling (het verwijderen van installation) deze foutmelding.
- pvfoto
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
probleem bij installatie
05 apr 2013 21:46 - 05 apr 2013 21:53
Er zijn inderdaad providers die de beveiliging zo scherp hebben staan dat je Joomla!-installatie geen configuration.php mag aanmaken.
Ik ben dat ook wel eens tegen gekomen.
Eigenlijk is er niets aan de hand, want op het moment dat die melding verschijnt, biedt de Joomla!-installatie op het scherm een kant-en-klare inhoud voor configuration.php-bestand aan.
Wat je dan moet doen is die tekst even kopiëren, zodat je het later weer kunt gebruiken.
Je opent vervolgens een tekst-editor zoals notepad, klablok of Notepad++.
Daar plak je de gekopieerde inhoud in.
En je slaat het document lokaal op je PC even tijdelijk op met als naam configuration.php
(Let op: 'domme' editors zoals Kladblok willen er nog wel eens .txt achterzetten, maar dan werkt het uiteraard niet.
Plaats nu het bestand met een FTP-programma in de root van je installatie.
Na deze actie kun je de installatie verder afronden en zal je site het goed doen.
Controleer na installatie in de backend wel even of alle benodigde mappen schrijfbaar zijn.
Dat zie je onder website / systeeminformatie / maprechten.
Als alles daar groen is kun je verder.
Staat daar alles goed? Neem dan even contact op met je provider, want dan is je account nog niet voor een Joomla!-website geschikt gemaakt. dat moet je provider dan nog even doen.
Ik ben dat ook wel eens tegen gekomen.
Eigenlijk is er niets aan de hand, want op het moment dat die melding verschijnt, biedt de Joomla!-installatie op het scherm een kant-en-klare inhoud voor configuration.php-bestand aan.
Wat je dan moet doen is die tekst even kopiëren, zodat je het later weer kunt gebruiken.
Je opent vervolgens een tekst-editor zoals notepad, klablok of Notepad++.
Daar plak je de gekopieerde inhoud in.
En je slaat het document lokaal op je PC even tijdelijk op met als naam configuration.php
(Let op: 'domme' editors zoals Kladblok willen er nog wel eens .txt achterzetten, maar dan werkt het uiteraard niet.
Plaats nu het bestand met een FTP-programma in de root van je installatie.
Na deze actie kun je de installatie verder afronden en zal je site het goed doen.
Controleer na installatie in de backend wel even of alle benodigde mappen schrijfbaar zijn.
Dat zie je onder website / systeeminformatie / maprechten.
Als alles daar groen is kun je verder.
Staat daar alles goed? Neem dan even contact op met je provider, want dan is je account nog niet voor een Joomla!-website geschikt gemaakt. dat moet je provider dan nog even doen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.674 seconden