Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Foutmelding bij kickstart maar site werkt wel
11 apr 2013 12:33
Mijn stappenplan:
- Joomla! geinstalleerd op de betreffende server
- ik heb een back-up gemaakt met Akeeba
- ik heb het bestand incl. kickstart.php
- ik typ de url www.sitenaam.nl/kickstart.php
- ik kies mijn bestand en kom uit bij ANGIE
- ik doorloop de stappen en krijg bij het restoren de volgende foutmelding
Restored 35.02 Kb
Total size 1.06 Mb
Estimated time left 8 minutes
An error occurred while restoring the database. The error message can be found below. Click on the × button at the top right of this dialog message to close it and return to the database restoration page.
HTTP Request Error
HTTP Status: 503 (Service Unavailable)
Internal status: error
XHR ReadyState: 4
Raw server response:
Ik kan dus niet verder. Bijdehand als ik ben, klik ik op skip restoration en verrek-me-nek: mijn site werkt gewoon.
Kan ik dit gewoon negeren?
Het gekke was dat dit bij de 2de poging om de site te verplaatsen gebeurde; bij de eerste keer kreeg ik een foutmelding dat een bepaalde database niet bestond en dit was notabene de database van een kompleet andere website waar een aparte back-up van gemaakt is!
Graag jullie reactie.
- Joomla! geinstalleerd op de betreffende server
- ik heb een back-up gemaakt met Akeeba
- ik heb het bestand incl. kickstart.php
- ik typ de url www.sitenaam.nl/kickstart.php
- ik kies mijn bestand en kom uit bij ANGIE
- ik doorloop de stappen en krijg bij het restoren de volgende foutmelding
Restored 35.02 Kb
Total size 1.06 Mb
Estimated time left 8 minutes
An error occurred while restoring the database. The error message can be found below. Click on the × button at the top right of this dialog message to close it and return to the database restoration page.
HTTP Request Error
HTTP Status: 503 (Service Unavailable)
Internal status: error
XHR ReadyState: 4
Raw server response:
Ik kan dus niet verder. Bijdehand als ik ben, klik ik op skip restoration en verrek-me-nek: mijn site werkt gewoon.
Kan ik dit gewoon negeren?
Het gekke was dat dit bij de 2de poging om de site te verplaatsen gebeurde; bij de eerste keer kreeg ik een foutmelding dat een bepaalde database niet bestond en dit was notabene de database van een kompleet andere website waar een aparte back-up van gemaakt is!
Graag jullie reactie.
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
11 apr 2013 12:57
In je stappenplan mis ik het aanmaken van een database en ik begrijp stap 1 (Joomla! geinstalleerd op de betreffende server) niet.
Kickstart installeert Joomla, dus waarom heb je die stap gezet?
Kickstart installeert Joomla, dus waarom heb je die stap gezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 apr 2013 13:01
Ik kreeg gisteren deze reactie van Ton:
"Astrid heeft helemaal gelijk, Akaabee is de beste oplossing. Heb afgelopen week zonder problemen drie websites verhuist van 1 naar de andere server. Gewoon op de nieuwe server Joomla geinstalleerd (met een verse database) en de backup incl data geïmporteerd. "
Daaruit heb ik gehaald dat ik eerst op de betreffende server Joomla! moet installeren dan met kickstart de back-up moet regelen.
Hoe maak je eigenlijk een nieuwe database en vooral ook waar?
Dat is me namelijk niet duidelijk.
"Astrid heeft helemaal gelijk, Akaabee is de beste oplossing. Heb afgelopen week zonder problemen drie websites verhuist van 1 naar de andere server. Gewoon op de nieuwe server Joomla geinstalleerd (met een verse database) en de backup incl data geïmporteerd. "
Daaruit heb ik gehaald dat ik eerst op de betreffende server Joomla! moet installeren dan met kickstart de back-up moet regelen.
Hoe maak je eigenlijk een nieuwe database en vooral ook waar?
Dat is me namelijk niet duidelijk.
- David
- Webneus 2
11 apr 2013 13:06
Nu snap ik de verwarring over het installeren van joomla.
Voor wat betreft je database: Kijk hier en hier even. Wordt goed uitgelegd door Akeeba zelf.
Voor wat betreft je database: Kijk hier en hier even. Wordt goed uitgelegd door Akeeba zelf.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 apr 2013 13:18
@Astrid: Ik heb het nu voor de 3de keer gedaan, zoals jij had aangegeven. Leeg makpje, het back-upbestand en kickstart er naar toe slepen en dan naar de betreffende url.
En ook dat werkt vlekkeloos.
Dus ik ga nu de 2 eerder geinstalleerde mapjes helemaal leegmaken en dan vanaf nul beginnen.
Keep you posted!
En ook dat werkt vlekkeloos.
Dus ik ga nu de 2 eerder geinstalleerde mapjes helemaal leegmaken en dan vanaf nul beginnen.
Keep you posted!
- David
- Webneus 2
11 apr 2013 14:51
Ik begin de moed een beetje te verliezen.
Ik heb een website van server 2 naar server geplaatst en die werkt echt perfect. Pagina's laden op zich snel en alles werkt.
Ik heb ook een website van server 2 naar server 1 verplaatst en die is toch traag... Daarnaast werkt mijn contactformulier niet meer en heb ik 2 errors gehad, zie hieronder
Database restoration
Restored 602 Kb
Total size 3 Mb
Estimated time left 2 hours
Unable to connect to the Database: Could not connect to mysql
Database restoration
Restored 1.14 Mb
Total size 3 Mb
SQL=SHOW FULL COLUMNS FROM `D_modules_menu`
Daarnaast viel het mij op dat bij de website die goed gegaan is het restoren binnen 5 minuten was gepiept terwijl de website die niet goed gind ruim 45 minuten heeft staan ratelen.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een website van server 2 naar server geplaatst en die werkt echt perfect. Pagina's laden op zich snel en alles werkt.
Ik heb ook een website van server 2 naar server 1 verplaatst en die is toch traag... Daarnaast werkt mijn contactformulier niet meer en heb ik 2 errors gehad, zie hieronder
Database restoration
Restored 602 Kb
Total size 3 Mb
Unable to connect to the Database: Could not connect to mysql
Database restoration
Restored 1.14 Mb
Total size 3 Mb
SQL=SHOW FULL COLUMNS FROM `D_modules_menu`
Daarnaast viel het mij op dat bij de website die goed gegaan is het restoren binnen 5 minuten was gepiept terwijl de website die niet goed gind ruim 45 minuten heeft staan ratelen.
Wie o wie kan mij helpen?
- David
- Webneus 2
11 apr 2013 16:52
.. geen idee of het helpt maar ik heb inmiddels de ervaring dat bij sommige restauraties met name van oude versies de apache server de rechten van bepaalde bestanden overneemt.
Bij mijn provider kon ik dan de eigendomsrechten via hun online filesysteem (recusive) herstellen.
Tevens heb ik op mijn synology de ervaring dat het terugzetten van een akeeba backup eindeloos kan duren en vervolgens niet slaagt.. ook daar verwacht ik een rechten kwestie.. Probeer e.e.a. eerst eens met chmod 777 (als dat helpt niet vergeten terug te zetten!) en zoek uit of je wel alle user rechten hebt.
Mvg..
Bij mijn provider kon ik dan de eigendomsrechten via hun online filesysteem (recusive) herstellen.
Tevens heb ik op mijn synology de ervaring dat het terugzetten van een akeeba backup eindeloos kan duren en vervolgens niet slaagt.. ook daar verwacht ik een rechten kwestie.. Probeer e.e.a. eerst eens met chmod 777 (als dat helpt niet vergeten terug te zetten!) en zoek uit of je wel alle user rechten hebt.
Mvg..
- d216136
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.678 seconden