Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Opnieuw geinstalleerd, vervolgens template probleem!

11 apr 2013 17:39
Ik heb Joomla 2.5.9 geïnstalleerd op de server via de DirectAdmin van mijn host. Na een jaar lang de website gedraait te hebben vond ik het tijd worden om even alles op te frissen etc. Hierdoor heb ik besloten om alles van de server te verwijderen en Joomla 2.5.9 vervolgens opnieuw te installeren via de DirectAdmin.

Vervolgens wilde ik een template installeren, dit lukte niet en ik kreeg de foutmelding: Warning: Failed to move file! Ik heb een beetje Gegoogled en toen bleek het dat dat wat met de rechten etc te maken had, ik dus bij de DirectAdmin de recht van de mappen gewijzigd, vervolgens opnieuw de template geprobeerd te installeren. Kreeg ik weer een melding dat het niet gelukt was: Template Install: There is already a Template using the named directory: Install. Are you trying to install the same template again?

Ik ging kijken op de server en inderdaad, de template stond nog in de map bij templates maar hij is niet zichtbaar op de Templatepagina van het Administrator-gedeelte van Joomla.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen waardoor ik wel gebruik kan maken van de template? En heeft iemand ook tips over het gebruik van de rechten, waardoor ik niet opnieuw installatie problemen krijg?

Alvast bedankt!!
  • markvanvught
  • markvanvught's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

12 apr 2013 10:32
Hallo markvanvught,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik ging kijken op de server en inderdaad, de template stond nog in de map bij templates maar hij is niet zichtbaar op de Templatepagina van het Administrator-gedeelte van Joomla.

Kijk eens of je bij extensiebeheer en dan Ontdekken je template wel ziet en hem zo kunt installeren.

Ik neem aan dat je met installeren via DirectAdmin een installatie met Installatron bedoelt?

Voor wat betreft het voorkomen van problemen:
Controleer het volgende:
  1. Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
  2. Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
  3. Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
  4. Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
  5. Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.622 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie