Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Installatie Joomla 2.5.11 lukt niet op subdomein

Installatie Joomla 2.5.11 lukt niet op subdomein

26 mei 2013 15:03
Ik ben 2 dagen geleden gestart met een Joomla-cursus en moet daarvoor Joomla ook installeren op een subdomein.
Het subdomein aanmaken, ging gemakkelijk bij Webhostwinkel. Ik zie het domein in FileZilla ook keurig als mapje verschijnen in de Public HTML en heb Joomla ook daarheen gekopieerd. Tot zover geen problemen.
Wanneer ik echter naar het subdomein ga, zie ik nog steeds de melding: This is a placeholder for the subdomain bosrand.bodevo.nl Bij de installatie van Joomla op het gewone domein moest ik de indexmap verwijderen die er eerst stond en wanneer ik dan inlogde kwam ik in de installatieschermen van Joomla terecht maar wanneer ik nu de index verwijder kom ik bij het inloggen op het subdomein op het scherm waarop staat: verwijder nu de volledige map installation enz. maar ik heb de installatie nog niet kunnen doen. Kan iemand me vertellen wat hier mogelijk fout gaat?
  • Vosje62
  • Vosje62's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

26 mei 2013 16:27
Hallo Vosje62,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Wat er precies foutgaat is moeilijk te zeggen. Ik weet niet hoe je hoster omgaat met subdomeinen. Heb je onder de map public_html een submap bosrand gemaakt en daarin alle joomla mappen en bestanden gezet? Als dat zo is dan lijkt het vreemd dat er een index.html als placeholder in zou kunnen staan.
Heb je nog ergens in een controlepaneel van je hoster iets ingesteld qua subdomein?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

29 mei 2013 21:51
Het is uiteindelijk gelukt door via direct.admin een subdomein aan te maken en joomla 2.5.11 te plaatsen. Dat had bij nader inzien voor de plaatsing in het hoofddomein ook al een handiger route geweest. Een vriend die met me meedacht kwam met de volgende oplossing: voeg aan de standaard aangemaakt index .old toe en installeer dan Joomla. Dat werkte bij hem.
Bedankt voor het meedenken.
  • Vosje62
  • Vosje62's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie