Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost email functie werkt alleen naar eigen mail adressen
email functie werkt alleen naar eigen mail adressen
20 jun 2013 17:37
Ik heb een Joomla 2.5 geïnstalleerd maar nu werkt de email functie niet goed meer.
Alleen email adressen van mij zelf komen aan, dus als ik een groepsbericht stuur naar meerdere adressen komen alleen de emails aan die in mijn domein zitten extern kan er dus geen mail verzonden worden.
De admin mail werkt hierdoor wel gewoon maar zodra ik de admin een extern mail adres geef werkt dat ook niet meer.
de site wordt gehosted bij bhosted die hebben alles al nagekeken maar daar staat alles goed.
Alleen email adressen van mij zelf komen aan, dus als ik een groepsbericht stuur naar meerdere adressen komen alleen de emails aan die in mijn domein zitten extern kan er dus geen mail verzonden worden.
De admin mail werkt hierdoor wel gewoon maar zodra ik de admin een extern mail adres geef werkt dat ook niet meer.
de site wordt gehosted bij bhosted die hebben alles al nagekeken maar daar staat alles goed.
- voltacom
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
20 jun 2013 20:50
Beste voltacom,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Misschien ondersteunt BHosted geen PHP-mail en moet je de instellingen onder Website / Algemene instellingen eens wijzigen naar: SMTP.
Kijk even of het daarmee wel werkt.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Misschien ondersteunt BHosted geen PHP-mail en moet je de instellingen onder Website / Algemene instellingen eens wijzigen naar: SMTP.
Kijk even of het daarmee wel werkt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
20 jun 2013 22:59
Bedankt voor je antwoord, helaas ook al geprobeerd en bij mijn vorige Joomla 1.5 werkte het wel gewoon.
- voltacom
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2013 10:14
Welke versie heb je exact? Ik kan me herinneren dat er bij oudere 2.5 versies problemen waren met phpmailer. Vermoed niet dat dat het is overigens, maar je weet maar nooit.
Kan bhosted ook niets zien in de mail logs?
Kan bhosted ook niets zien in de mail logs?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 jun 2013 17:54
Ik heb versie 2.5.11 Bhosted kan verder niets zien helaas.
- voltacom
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2013 22:15 - 21 jun 2013 22:15
Ik heb het idee dat het probleem is ontstaan nadat ik idealcheckout heb geinstalleerd. kan iemand mij vertellen hoe ik deze installatie ongedaan maak?
Ik heb een oude backup terug gezet van voor idealcheckout en daar werkt het alles wel gewoon.
Ik heb een oude backup terug gezet van voor idealcheckout en daar werkt het alles wel gewoon.
- voltacom
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2013 09:26
Voor zover ik weet heeft idealcheckout geen enkele invloed op de e-mail van Joomla. Dus dat kan je probleem niet veroorzaken. Heb je nadat je je backup gemaakt hebt nog andere extensies geïnstalleerd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
22 jun 2013 10:19
Het leek te werken maar toch helaas niet. kan het te maken hebben met de database? ik heb daar wel wat aanpassingen in gedaan omdat virtue mart de user niet kon vinden.
- voltacom
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2013 10:26
Even terug: heb je nu problemen met je algemene e-mail of met e-mail via Virtuemart? En aanpassingen in de database doen is nooit handig! Heb je nog een backup van voor de aanpassingen?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 jun 2013 10:55
beide werken niet, alleen als het een eigen emailadres is werkt het.
ik heb net een nieuwe installatie gedaan en dan heb ik hetzelfde probleem, misschien de joomla versie Joomla_2.5.9-Stable-Full_Package-Dutch? ga nu proberen een andere versie te installeren.
ik heb net een nieuwe installatie gedaan en dan heb ik hetzelfde probleem, misschien de joomla versie Joomla_2.5.9-Stable-Full_Package-Dutch? ga nu proberen een andere versie te installeren.
- voltacom
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.732 seconden