Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost stop bij stap 6
stop bij stap 6
29 jun 2013 11:21
Hoi,
Ik hoop dat ik support kan krijgen van iemand op dit forum.
Ben een site aan het maken die geinstalleerd moet worden bij Interconnect.
Na veel emailverkeer is het me dan eindelijk gelukt dat ze voor mij een database hebben aangemaakt .
Nadat ik joomla 2.5.11 heb geupload via FTP wordt bij de installatie van joomla keurig verbinding gemaakt met de database en worden er ook tabellen aangemaakt.
Maar bij stap 6 (configuratie) gaat de installatie niet verder en blijf er maar gezocht worden.
Ik denk dat het een windowsserver is omdat de oude site gebruik maakte van ASP. Die hele handel heb ik in de root overgezet naar een map (OUDE SITE)
Bij het controleren van de installatie staat in stap 1 alles op groen dus php etc is allemaal goed.
Wat kan ik doen om de installatie compleet te maken. Heb het al gebprobeerd in safari, firefox en IE8 maar elke keer het zelfde resultaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Helpdesk van Interconnect weten het ook niet en verwijzen naar joomlafora
Hoe nu verder??
Gr
Hans
Ik hoop dat ik support kan krijgen van iemand op dit forum.
Ben een site aan het maken die geinstalleerd moet worden bij Interconnect.
Na veel emailverkeer is het me dan eindelijk gelukt dat ze voor mij een database hebben aangemaakt .
Nadat ik joomla 2.5.11 heb geupload via FTP wordt bij de installatie van joomla keurig verbinding gemaakt met de database en worden er ook tabellen aangemaakt.
Maar bij stap 6 (configuratie) gaat de installatie niet verder en blijf er maar gezocht worden.
Ik denk dat het een windowsserver is omdat de oude site gebruik maakte van ASP. Die hele handel heb ik in de root overgezet naar een map (OUDE SITE)
Bij het controleren van de installatie staat in stap 1 alles op groen dus php etc is allemaal goed.
Wat kan ik doen om de installatie compleet te maken. Heb het al gebprobeerd in safari, firefox en IE8 maar elke keer het zelfde resultaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Helpdesk van Interconnect weten het ook niet en verwijzen naar joomlafora
Hoe nu verder??
Gr
Hans
- vzodjoomla
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
stop bij stap 6
29 jun 2013 11:31
Neem aan dat het geen optie is om over te stappen naar een Joomla vriendelijke hostingpartij?
Ik vermoed dat de server je geen toestemming geeft om het configuration.php bestand op te slaan. Een oplossing zou zijn om handmatig een configuration.php bestand aan te maken en dit met ftp naar de root te uploaden.
Je kunt hiervoor als basis het bestand configuration.php-dist gebruiken dat in de map installation staat. Bij voorkeur editten met Notepad++ en opslaan als configuration.php.
Ik vermoed dat de server je geen toestemming geeft om het configuration.php bestand op te slaan. Een oplossing zou zijn om handmatig een configuration.php bestand aan te maken en dit met ftp naar de root te uploaden.
Je kunt hiervoor als basis het bestand configuration.php-dist gebruiken dat in de map installation staat. Bij voorkeur editten met Notepad++ en opslaan als configuration.php.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
stop bij stap 6
29 jun 2013 11:42
Hoi Astrid,
voor de zoveelste keer help je me weer uit de <<<<<, Dit is een alvast een stap verder, maar nadat ik de map instalation heb verwijderd krijg ik de melding :
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Deze melding krijg ik zowel naar de admin als de website
Ik denk dat ik nog e.e.a. aan die configuratiefile moet aanpassen of heb ik het mis???
Graag je antwoord en alvast heel erg bedankt.
Hans
voor de zoveelste keer help je me weer uit de <<<<<, Dit is een alvast een stap verder, maar nadat ik de map instalation heb verwijderd krijg ik de melding :
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Deze melding krijg ik zowel naar de admin als de website
Ik denk dat ik nog e.e.a. aan die configuratiefile moet aanpassen of heb ik het mis???
Graag je antwoord en alvast heel erg bedankt.
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
stop bij stap 6
29 jun 2013 11:45
Heb je wel alle databasegegevens correct ingevuld in dit stuk?
Je moet ook nog het juiste pad naar /tmp en /logs ingeven.
Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
Code:
/* Database Settings */
public $dbtype = 'mysql'; // Normally mysql
public $host = 'localhost'; // This is normally set to localhost
public $user = ''; // DB username
public $password = ''; // DB password
public $db = ''; // DB database name
public $dbprefix = 'jos_'; // Do not change unless you need to!
Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
stop bij stap 6
29 jun 2013 11:52
Moet ik alle gegevens over de database hierin zetten, is dat niet link????
Moet nu eerst even naar de winkel met vrouwlief, anders krijg ik ruzie.
kom over een uurtje weer online.
Alvast bedankt,
Hans
Moet nu eerst even naar de winkel met vrouwlief, anders krijg ik ruzie.
kom over een uurtje weer online.
Alvast bedankt,
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
stop bij stap 6
29 jun 2013 11:54
Joomla moet weten waar en hoe de database gevonden kan worden. Dus ja, dat moet je hierin zetten en nee dat is niet link. Dat wordt er bij een goed lopende installatie namelijk automatisch ingezet aan de hand van de gegevens die je tijdens de installatie invult.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
stop bij stap 6
29 jun 2013 12:01
Je bent fantastisch!!!!!
Het werkt, moet nu alleen nog dat path.php regelen maar snap niet goed wat je bedoeld. Eerst even naar de winkel en dan ga ik het op mijn gemak even bekijken dit is geen werk met een hijgende vrouw over je schouder die naar de winkel wil.
Heel veel dank je hebt mijn weekend gered.
Gr
Hans
Het werkt, moet nu alleen nog dat path.php regelen maar snap niet goed wat je bedoeld. Eerst even naar de winkel en dan ga ik het op mijn gemak even bekijken dit is geen werk met een hijgende vrouw over je schouder die naar de winkel wil.
Heel veel dank je hebt mijn weekend gered.
Gr
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
stop bij stap 6
29 jun 2013 12:51
Ben ik weer,
Waar moet wat invullen bij temp en logs, heb path uitgepakt en in de root gezet.
Als ik dan naar de site ga en dit achter de url invoer krijg ik:
Your absolute path is: \\webfarmfs.hosting.interconnect.nl\www\elsen-uden.nl\www
Waar precies moet ik dat plaatsen?
Hans
Waar moet wat invullen bij temp en logs, heb path uitgepakt en in de root gezet.
Als ik dan naar de site ga en dit achter de url invoer krijg ik:
Your absolute path is: \\webfarmfs.hosting.interconnect.nl\www\elsen-uden.nl\www
Waar precies moet ik dat plaatsen?
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
stop bij stap 6
29 jun 2013 13:31
Bij algemene instellingen als je al in je backend kunt respectievelijk op tabblad systeem en server en dan met \logs en \tmp erachter.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
stop bij stap 6
29 jun 2013 13:46
Hoi Astrid,
Het pad had ik al in de configuratie aangepast, maar heb nu in de backend jou advies opgevolgd, wat wel raar is dat dan in het configuratiebetand een dubbel \\ staat voor tmp en logs terwijl ik dat toch niet ingegeven heb. klopt dit?
In het configuratiebestand staat het nu zo:
public $tmp_path = '\\webfarmfs.hosting.interconnect.nl\\www\\elsen-uden.nl\\www\\tmp';
public $log_path = '\\webfarmfs.hosting.interconnect.nl\\www\\elsen-uden.nl\\www\\logs';
Verder kan ik nog geen template installeren, ik krijg de melding:
JFTP: :mkdir: foutmelding
JFTP: :store: foutmelding
Waarschuwing: bestand verplaatsen is mislukt!
terwijl ik op dit moment alles op 777 heb staan, zet ik straks wel weer op veilig
Ik krijg het idee dat ik er bijna ben.
gr
Hans
Het pad had ik al in de configuratie aangepast, maar heb nu in de backend jou advies opgevolgd, wat wel raar is dat dan in het configuratiebetand een dubbel \\ staat voor tmp en logs terwijl ik dat toch niet ingegeven heb. klopt dit?
In het configuratiebestand staat het nu zo:
public $tmp_path = '\\webfarmfs.hosting.interconnect.nl\\www\\elsen-uden.nl\\www\\tmp';
public $log_path = '\\webfarmfs.hosting.interconnect.nl\\www\\elsen-uden.nl\\www\\logs';
Verder kan ik nog geen template installeren, ik krijg de melding:
JFTP: :mkdir: foutmelding
JFTP: :store: foutmelding
Waarschuwing: bestand verplaatsen is mislukt!
terwijl ik op dit moment alles op 777 heb staan, zet ik straks wel weer op veilig
Ik krijg het idee dat ik er bijna ben.
gr
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
stop bij stap 6
29 jun 2013 13:48
Maprechten direct terugzetten! Vermoed dat je ftp-laag aan moet zetten bij die hoster.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
stop bij stap 6
29 jun 2013 13:53 - 29 jun 2013 13:59
Dat zal dan een probleem worden want volgens mij is het een windowsserver. Krijg het idee dat ze daar niet veel vanaf weten van Joomla. Heb in de backend ftp laag aangezet maar wat ik bij root in moet vullen is me een raadsel. Normaal vul je daar httpdocs in maar heb nu maar / gedaan zou dat het probleem zijn? heb alle ftp gegevens ingevuld.
Er is iets heel raars gebeurd, in de root is nu een map aangemaakt met de naam:
webfarmfs.hosting.interconnect.nl
hierin staat een map www en daarin een map elzen-uden met daarin het zip file voor de template,
volgens mij klopt hier geen bal van en moet het pad naar temp en host helemaal anders worden ingericht of heb ik het mis?
Gr
Hans
Er is iets heel raars gebeurd, in de root is nu een map aangemaakt met de naam:
webfarmfs.hosting.interconnect.nl
hierin staat een map www en daarin een map elzen-uden met daarin het zip file voor de template,
volgens mij klopt hier geen bal van en moet het pad naar temp en host helemaal anders worden ingericht of heb ik het mis?
Gr
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.855 seconden