Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Phising op 2 sites bij dezelfde provider
Phising op 2 sites bij dezelfde provider
01 jul 2013 11:56
Kennelijk zijn er twee site bij dezelfde provider en op dezelfde manier gehackt.
Het vreemde is dat ik de phising melding op beide foute sites krijg, op beide werkte jce niet meer. Beide sites zijn bij dezelfde provider ondergebracht.
Bij een andere provider heb ik ook enkele site staan die hebben geen problemen althans tot nu toe.
Is er een strikte handleiding voor robots.txt en .htaccess enz? Moet ik na installatie daar iets aan veranderen? Beide zijn sites 2.5.11
Het vreemde is dat ik de phising melding op beide foute sites krijg, op beide werkte jce niet meer. Beide sites zijn bij dezelfde provider ondergebracht.
Bij een andere provider heb ik ook enkele site staan die hebben geen problemen althans tot nu toe.
Is er een strikte handleiding voor robots.txt en .htaccess enz? Moet ik na installatie daar iets aan veranderen? Beide zijn sites 2.5.11
- opakeesje
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
01 jul 2013 12:01
Het meest belangrijke is dat je altijd je extensies (componenten, plugins en modules)altijd up-to-date zijn.
Kun je bevestigen dat alle gebruikte extensies op de laatste versie draaien?
En lees ook even het artikel " Beveiligen begint met opruimen ".
Kun je bevestigen dat alle gebruikte extensies op de laatste versie draaien?
En lees ook even het artikel " Beveiligen begint met opruimen ".
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
01 jul 2013 14:21
Volgend het controlpanel is alles OK maar ik weet niet of die alle extenties mee neemt. Ik zal nog eens critisch kijken of ik alle toegepaste extenties ook werkelik nodig heb. Maar mijn vraag is moet in na installatie van een site nog iets wijzigen in b.v robots.txt .ik heb alleen htaccess.txt gewijzigd in .htaccess
- opakeesje
01 jul 2013 14:26
Nee, hoef je niets te wijzigen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 jul 2013 16:12
Nog een kort vraagje; krijg ik in het via het control panel een melding dat er een update beschikbaar is voor alle extenties. Of moet ik externe extenties handmatig controleren.
En nog bedankt voor de hulp. Ik doe dit werk vrijwillig, maar heb de eigenaar van de site wel verzocht een donatie aan jullie te doen.
En nog bedankt voor de hulp. Ik doe dit werk vrijwillig, maar heb de eigenaar van de site wel verzocht een donatie aan jullie te doen.
- opakeesje
01 jul 2013 16:20Dank je wel!maar heb de eigenaar van de site wel verzocht een donatie aan jullie te doen.
Helaas krijg je niet van alle extensies een melding dat er een update beschikbaar is. Vaak zie je wel een melding in het controlepaneel of hoofdscherm van de extensie. Het blijft dus handmatig controleren en eventueel een lijstje maken van alle extensies, waar je dan langzaam maar zeker achter zet of ze wel of niet via de automatische update gaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.689 seconden