Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost update website niet geslaagd
update website niet geslaagd
12 jul 2013 08:39 - 12 jul 2013 08:41
Beste,
Ik heb onlangs een poging gedaan om joomla 2.5.9 te installeren dit lukte niet vanuit de backend waardoor ik het via ftp probeerde, maar daarna kon ik niet meer aan mijn backend paneel en nu is de frontend ook down. Ik heb wel nog een backup van mijn site via akeeba backup genomen maar dat is een .jpa bestand en ik weet niet hoe ik dat kan gebruiken om mijn website terug naar deze versie te krijgen. (Het grote probleem is dat ik dus niet aan mijn backend administrator paneel geraak.
Wellicht staan er ook zaken verkeerd in de index.php. Mijn host provider wil mijn bestanden alleen terugzetten tegen betaling wat ik een beetje jammer vind en eigenlijk wil ik ook wel 's weten hoe ik dit nog zelf kan oplossen. (uiteraard ook zonder joomla opnieuw te moeten installeren en de site te heropbouwen.)
Iemand suggesties? ( www.hetdak.org )
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs een poging gedaan om joomla 2.5.9 te installeren dit lukte niet vanuit de backend waardoor ik het via ftp probeerde, maar daarna kon ik niet meer aan mijn backend paneel en nu is de frontend ook down. Ik heb wel nog een backup van mijn site via akeeba backup genomen maar dat is een .jpa bestand en ik weet niet hoe ik dat kan gebruiken om mijn website terug naar deze versie te krijgen. (Het grote probleem is dat ik dus niet aan mijn backend administrator paneel geraak.
Wellicht staan er ook zaken verkeerd in de index.php. Mijn host provider wil mijn bestanden alleen terugzetten tegen betaling wat ik een beetje jammer vind en eigenlijk wil ik ook wel 's weten hoe ik dit nog zelf kan oplossen. (uiteraard ook zonder joomla opnieuw te moeten installeren en de site te heropbouwen.)
Iemand suggesties? ( www.hetdak.org )
Alvast bedankt!
- The original Stinger
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
12 jul 2013 09:14Vanuit welke versie en wat heb je gedaan?Ik heb onlangs een poging gedaan om joomla 2.5.9 te installeren
Als je een .jpa backup hebt van akeeba, dan kan je het beste je hele root leegmaken en dat .jpa bestand uploaden. Download dan kickstart van Akeeba en volg de instructies op de site van de maker.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jul 2013 10:22
Vanuit versie 2.5.8 maar daarna had ik geen backend administrator paneel meer, nu je suggereert dus om alle mappen leeg te maken, joomla gewoon opnieuw te installeren versie 2.5.9 en dan akeeba te downloaden en te installeren op de model site en dan die backup terug te zetten. Is waarschijnlijk inderdaad nog het simpelste. Ik zal nog een update doen als het gelukt is. (Gelukkig heb ik dat .jpa bestand )
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
12 jul 2013 10:27Nee! Je moet je hele rootmap leeg maken. Daar mag niets instaan!joomla gewoon opnieuw te installeren versie 2.5.9
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
12 jul 2013 13:41
bummer, ik heb nu die volledige rootmap leeggemaakt waardoor m'n index.php bestand en m'n httpaccess bestand ook weg is. Hierdoor krijg ik deze melding als ik naar kickstart wil gaan: 404 not found... Zou het helpen om het index.php bestand van joomla 2.5 er gewoon in te plaatsen? (op de server);
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
12 jul 2013 14:00
Dat heb je niet nodig.
Wat doe je dan precies? Heb je kickstart.php in de root staan? Roep je die aan met www.jouwsite.nl/kickstart.php
Wat doe je dan precies? Heb je kickstart.php in de root staan? Roep je die aan met www.jouwsite.nl/kickstart.php
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 jul 2013 14:00
Bedankt Astrid, de index.php terugzetten van een joomla installatie bestand heeft geholpen. De site is terug up and running en zelfs geupdate naar de laatste versie 2.5.11 (ik zal maar nog wat wachten met de 3.0 ).
Akeeba kickstart was dus de oplossing, gelukkig had ik nog een .jpa betand, nu wel de website wat herwerken want data is niet meer zo up-to-date zal nu nog sneller die backups maken in de toekomst.
Weeral wat bijgeleerd.
Akeeba kickstart was dus de oplossing, gelukkig had ik nog een .jpa betand, nu wel de website wat herwerken want data is niet meer zo up-to-date zal nu nog sneller die backups maken in de toekomst.
Weeral wat bijgeleerd.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden