Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost website in testfase op internet
website in testfase op internet
25 jul 2013 15:00
Hallo
Momenteel bouw ik voor een klant een nieuwe website in XAMPP met Joomla 2.5.11, die nu
door enkele testgebruikers on line bereikbaar moet zijn. Ik wilde de site in een submap
van de huidige site plaatsen (die draait onder Joomla 1.5). Ik heb met Akeeba Backup de
site overgezet, maar kon niet connecteren naar de database. Mogelijk is dit dus niet de
goede werkwijze.
Hoe kan ik onder een bestaand domein een nieuwe site laten proefdraaien? Of is er een
betere oplossing, zonder een afzonderlijk domein te moeten gebruiken? De testgebruikers
zijn technisch niet onderlegd.
Alle suggesties zijn welkom.
Momenteel bouw ik voor een klant een nieuwe website in XAMPP met Joomla 2.5.11, die nu
door enkele testgebruikers on line bereikbaar moet zijn. Ik wilde de site in een submap
van de huidige site plaatsen (die draait onder Joomla 1.5). Ik heb met Akeeba Backup de
site overgezet, maar kon niet connecteren naar de database. Mogelijk is dit dus niet de
goede werkwijze.
Hoe kan ik onder een bestaand domein een nieuwe site laten proefdraaien? Of is er een
betere oplossing, zonder een afzonderlijk domein te moeten gebruiken? De testgebruikers
zijn technisch niet onderlegd.
Alle suggesties zijn welkom.
- FreeWind
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
25 jul 2013 18:37
Je werkwijze klopt in principe. Heb je wel een database aangemaakt bij je hoster voor die 2.5 site? Waar gaat het precies mis als je de site overzet met kickstart?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 jul 2013 21:41
Ter aanvulling op de tip/vraag van Astrid;
Je moet NIET dezelfde database gebruiken als die van je Joomla! 1.5-site.
Dan gaat het niet goed.
Dus eerst een nieuwe database aanmaken.
En daarna met die gegevens en kickstart de 2.5-site in de submap plaatsen.
Je moet NIET dezelfde database gebruiken als die van je Joomla! 1.5-site.
Dan gaat het niet goed.
Dus eerst een nieuwe database aanmaken.
En daarna met die gegevens en kickstart de 2.5-site in de submap plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
26 jul 2013 11:30
Dag Astrid
Bedankt voor je reactie. Het loopt fout als kickstart probeert te connecteren naar MySQL. Ik ben er zeker van dat de database-gegevens juist zijn (naam, login, e.d.). Zou het kunnen dat kickstart probeert verbinding te leggen naar de db van de 1.5 site? Ik heb op de host geen nieuwe db aangemaakt - ik heb dat bij eerder gebruik van kickstart nooit gedaan en toen lukte de overzetting wel (naar een leeg domein). Hoe doe ik dat dan, een db op de host aanmaken?
Vriendelijke groet,
Peter
Bedankt voor je reactie. Het loopt fout als kickstart probeert te connecteren naar MySQL. Ik ben er zeker van dat de database-gegevens juist zijn (naam, login, e.d.). Zou het kunnen dat kickstart probeert verbinding te leggen naar de db van de 1.5 site? Ik heb op de host geen nieuwe db aangemaakt - ik heb dat bij eerder gebruik van kickstart nooit gedaan en toen lukte de overzetting wel (naar een leeg domein). Hoe doe ik dat dan, een db op de host aanmaken?
Vriendelijke groet,
Peter
- FreeWind
- Joomla!NL ontdekker
26 jul 2013 11:34
Wouter,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je aangeeft waar het fout gaat (zie mijn reactie op Astrid). Ik weet niet hoe ik een nieuwe db op de host moet aanmaken. Ik zoek verder, maar suggesties zijn welkom.
vriendelijke groet,
Peter
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je aangeeft waar het fout gaat (zie mijn reactie op Astrid). Ik weet niet hoe ik een nieuwe db op de host moet aanmaken. Ik zoek verder, maar suggesties zijn welkom.
vriendelijke groet,
Peter
- FreeWind
- Joomla!NL ontdekker
26 jul 2013 16:44
Is een beetje afhankelijk van je hoster. Het zou in principe ook moeten werken met dezelfde database (meer risico, maar moet wel kunnen). Waarschijnlijk gebruikt je 1.5 site prefix jos_ en je 2.5 site moet dan wel altijd een andere prefix hebben, maar normaal gesproken is die al veel complexer bij 2.5.
Sommige hosters staan maar 1 database toe. Maar als je er meer kunt maken, dan moet je dat dus doen en dat kan je bij de meeste hosters via het controlepaneel.
Sommige hosters staan maar 1 database toe. Maar als je er meer kunt maken, dan moet je dat dus doen en dat kan je bij de meeste hosters via het controlepaneel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
26 jul 2013 20:47
Ik heb de site in een submap gezet van een Joomla 2.5 site (
www.mijnsite.com/testsite
). Het overzetten met kickstart is nu wel gelukt, incl. connectie naar de bestaande database (ik kan er maar 1 installeren), maar ik krijg een blanco pagina als ik naar het testsite adres ga (index.php laadt niet). Ik heb de Akeeba backup troubleshoots gevolgd, maar zonder resultaat. De backend functioneert wel. Enig idee?
Peter
Peter
- FreeWind
- Joomla!NL ontdekker
26 jul 2013 21:35
Kijk eens of er een .htaccess-bestand in de rootmap van je test-site staat.
Maak dan van dat bestand eens.htacces.bak
En probeer het dan nog eens.
Als dat werkt adviseer ik je om eerst in de back-end SEO/SEF-URL op Nee te zetten.
daarna uit een nieuw installatiepakket een htaccess.txt-bestand te halen en dat daarvoor in de plaats te zetten.
Dat vervolgens hernoemen naar .htaccess
En daarna in de back-end de SEO/SEF-URL weer op Ja te zetten.
Maak dan van dat bestand eens.htacces.bak
En probeer het dan nog eens.
Als dat werkt adviseer ik je om eerst in de back-end SEO/SEF-URL op Nee te zetten.
daarna uit een nieuw installatiepakket een htaccess.txt-bestand te halen en dat daarvoor in de plaats te zetten.
Dat vervolgens hernoemen naar .htaccess
En daarna in de back-end de SEO/SEF-URL weer op Ja te zetten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
27 jul 2013 09:56
Had ik al geprobeerd, Wouter, en dat lukt ook niet. Vreemd is dat ik de back end wel kan bereiken. Ik vermoed dat mijn hoster (one.com) niet toelaat dat er een tweede site in een submap draait. Dat is, neem ik aan, niet te omzeilen?
Vriendelijke groet,
Peter
Vriendelijke groet,
Peter
- FreeWind
- Joomla!NL ontdekker
27 jul 2013 10:21
Peter,
One.com staat niet op het lijstje van Joomla!vriendelijke providers.
Het zou mij inderdaad niet verbazen als ze ook hier een restrictie op hebben gezet.
Je kunt het ze natuurlijk wel vragen. Dan weet je het zeker.
One.com staat niet op het lijstje van Joomla!vriendelijke providers.
Het zou mij inderdaad niet verbazen als ze ook hier een restrictie op hebben gezet.
Je kunt het ze natuurlijk wel vragen. Dan weet je het zeker.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
27 jul 2013 10:32
Ik heb intussen de vraag gesteld. Benieuwd naar hun antwoord. Kan je me een Joomla-vriendelijke provider aanbevelen?
Bedankt nogmaals voor de hulp.
vriendelijke groet,
Peter
Bedankt nogmaals voor de hulp.
vriendelijke groet,
Peter
- FreeWind
- Joomla!NL ontdekker
27 jul 2013 10:33
Lijkt me vreemd dat je geen site in een submap kunt maken. In het html-tijdperk had je vaak submappen. En je geeft aan dat je wel in de backend kunt.
Neem aan dat je wel een menu-item als standaard hebt staan? Met sterretje.
Probeer eens of het helpt als je een compleet installatiepakket (zonder de map installation) van je huidige versie overzet naar de server. Kan altijd dat er een bestandje beschadigd is.
En anders op tabblad server de foutrapportage op Ontwikkeling zetten, misschien dat je dan iets meer ziet dan een blanco pagina.
Neem aan dat je wel een menu-item als standaard hebt staan? Met sterretje.
Probeer eens of het helpt als je een compleet installatiepakket (zonder de map installation) van je huidige versie overzet naar de server. Kan altijd dat er een bestandje beschadigd is.
En anders op tabblad server de foutrapportage op Ontwikkeling zetten, misschien dat je dan iets meer ziet dan een blanco pagina.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.748 seconden