Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Template niet zoals gemaakt in artisteer
Template niet zoals gemaakt in artisteer
29 jul 2013 22:33
Schoone instalatie joomla 2.5.xx (laatste nieuwe) er op gezet. Probleemloos.
Eerder een template gemaakt in Artisteer. Na insteleren van de template verschijnt die niet zoals gemaakt in artisteer. Hij geeft blijkbaar een standaard inhoud weer ofzoiets, in ieder geval niet zoals ik het gemaakt heb. het lijkt of alle teksten, menu's e.d. niet meegenomen zijn? Ik kan deze ook nergens vinden.
Echter als ik naar de templatebeheer ga zie ik als voorbeeld (plaatje) wel alles staan zoals het moet zijn.
Op foto: Links zoals het zou moeten zijn, Rechts zoals de website nu weer gegeven word.
Wat doe ik fout?
Dank dank....
Eerder een template gemaakt in Artisteer. Na insteleren van de template verschijnt die niet zoals gemaakt in artisteer. Hij geeft blijkbaar een standaard inhoud weer ofzoiets, in ieder geval niet zoals ik het gemaakt heb. het lijkt of alle teksten, menu's e.d. niet meegenomen zijn? Ik kan deze ook nergens vinden.
Echter als ik naar de templatebeheer ga zie ik als voorbeeld (plaatje) wel alles staan zoals het moet zijn.
Op foto: Links zoals het zou moeten zijn, Rechts zoals de website nu weer gegeven word.
Wat doe ik fout?
Dank dank....
- JPG
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
29 jul 2013 22:58
Wat je hebt gedaan is een Joomla installatie inclusief demo content geïnstalleerd. Op zich is hier niets mis mee, maar jij wilt de inhoud die je in Artisteer hebt ingevoerd op je website laten zien.
Je hebt bij het exporteren van je Artisteer template de mogelijkheid om de content mee te nemen. Deze kun je dan als artikel in Joomla importeren. zie afbeelding hieronder.
Je hebt bij het exporteren van je Artisteer template de mogelijkheid om de content mee te nemen. Deze kun je dan als artikel in Joomla importeren. zie afbeelding hieronder.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- Peter
- Algemeen Moderator
30 jul 2013 00:13
Dank je wel Peter !
Als ik nu de voorbeelddata niet had geinstalleerd, was het dan wel goed gegaan?
Of moet je dan bij Artisteer ALTIJD de inhoud mee invoegen?
Want ik heb dat niet gedaan in Artisteer. Ik had Voeg Inhoud Toe niet aangevinkt!
Ben benieuwd...
Als ik nu de voorbeelddata niet had geinstalleerd, was het dan wel goed gegaan?
Of moet je dan bij Artisteer ALTIJD de inhoud mee invoegen?
Want ik heb dat niet gedaan in Artisteer. Ik had Voeg Inhoud Toe niet aangevinkt!
Ben benieuwd...
- JPG
- Bekend met Joomla!NL
30 jul 2013 00:45
De voorbeeld data is handig als je Joomla wilt leren kennen. Als je echter zelf aan de slag wilt, dan vind ik het handiger om geen voorbeelddata te installeren.
Het is niet nodig om de inhoud van Artisteer mee in te voegen. Je kunt gewoon in Joomla menu's,modules en artikelen met de door jou gewenste teksten en afbeeldingen aanmaken.
Het is niet nodig om de inhoud van Artisteer mee in te voegen. Je kunt gewoon in Joomla menu's,modules en artikelen met de door jou gewenste teksten en afbeeldingen aanmaken.
- Peter
- Algemeen Moderator
30 jul 2013 06:52
Hallo Peter,
Normaal met 1.5 gewerkt en standaard template aangepast.
Nu zelf gemaakt in Artisteer en voor het eerst 2.5 erop gezet.
Dus nog even wennen....
Ik vond het wel hanig werken om de boel al in artisteer in te voeren,
Dan kun je namelijk de website voor een groot gedeelte al klaar maken offline zeg maar.
Dus als ik het goed begrijp , in mijn geval, website klaar maken in Artisteer. Exporteren met Inhoud, voorbeelddata WEL of NIET instaleren?
Dank je.
Normaal met 1.5 gewerkt en standaard template aangepast.
Nu zelf gemaakt in Artisteer en voor het eerst 2.5 erop gezet.
Dus nog even wennen....
Ik vond het wel hanig werken om de boel al in artisteer in te voeren,
Dan kun je namelijk de website voor een groot gedeelte al klaar maken offline zeg maar.
Dus als ik het goed begrijp , in mijn geval, website klaar maken in Artisteer. Exporteren met Inhoud, voorbeelddata WEL of NIET instaleren?
Dank je.
- JPG
- Bekend met Joomla!NL
30 jul 2013 08:21
Ik zou je adviseren om dezelfde werkwijze aan te houden als bij 1.5. Dus alleen je template maken in Artisteer, Joomla installeren zonder voorbeelddata en je content etc gewoon via Joomla aanmaken. Artisteer doet soms hele vreemde dingen met content.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.707 seconden