Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Update naar 2.5.13

Update naar 2.5.13

01 aug 2013 10:40
Hallo,
ik heb reeds naar versie 2.5.13 geupdate
Dit kon ik doen door handmatig de nieuwe versie 2.5.13 te downloaden en te installeren.
Alles werkt naar tevredenheid.
Tot zover is het goed, maar mijn vraag is het volgende:
In dit forum zag ik op een gegeven moment dat versie 2.5.13 reeds ter beschikking was.
Door het in de backend naar Extentiebeheer tab updaten te gaan gaf het programma niet aan dat er een nieuwe update is, wel van andere extenties die na de opdracht te updaten goed werd uitgevoerd, maar de Joomla versie update bleef weg.
In het eerdere updaten van versie 2.5.x en zo verder tot en met 2.5.11 ging dat altijd goed als er een nieuwe versie zich aandiende, kon dat met de update mogelijkheid in extentiebeheer uitgevoerd worden.
Nu is mijn concrete vraag waarom was het nu niet zo dat bij de opdracht updaten, ik dit met de hand moest doen. (nieuwe versie eerst ophalen en opslaan en daarna bij extentiebeheer installeren met aan het einde van het proces een kleine foutmelding en toch bleek alles goed geinstalleerd te zijn)
Wellicht is dit bij een eventuele nieuwere update beter.
Bedankt alvast voor het antwoord.
pa2cjh (Kees)
www.haremaker.nl
Mvg Kees,
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Update naar 2.5.13

01 aug 2013 10:45 - 01 aug 2013 10:54
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn:
1. Je hoster heeft een zwaardere beveiliging aangezet die het Joomla! niet toelaat naar updates te zoeken.
of:
2. Er is iets in je bestanden van je Joomla!site niet in orde geraakt.
Door het uitvoeren van deze update heb je dat waarschijnlijk weer hersteld en werkt het de volgende keer weer goed.

Ik zou rustig de volgende keer afwachten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

Update naar 2.5.13

01 aug 2013 10:56
Hallo Wouter,
Ja dat kan kloppen jou reactienummer 1, ik heb gister toevallig op mijn inlog bij de hoster gekeken, daar staat namelijk onder andere een tweetal metingen 1e de hoeveelheid data die in deze periode gebruikt was en nu staat het weer op 0 zie lijstje hieronder.
Deze gaan altijd per maand dus dit is weer een nieuwe maand, maar gister was Bandwidth bijna maximaal, maar nu weer 0.0000 zoals je ziet

Used Max
Disk Space (MB) 608.6 1500
Bandwidth (GB) 0.0000 4.8828 <<
E-Mails 7 unlimited
Ftp Accounts 2 unlimited
Databases 1 unlimited

Misschien hebben anderen hier ook wat aan eventueel

nogmaals bedankt voor je reactie
Mvg Kees,
  • pa2cjh

Update naar 2.5.13

02 aug 2013 01:32 - 02 aug 2013 01:54
Hallo,
na de oplossing van mijn vorige vraagstelling over de update van 2.5.11 naar 2.5.13 en verder naar 2.5.14
ontdekte ik dat ik nog het component Admin Tools geinstalleerd had en daar zag ik een mededeling dat er een nieuwe versie van Joomla verschenen was zodoende ook de nieuwste versie 2.5.14
Dit wil ik jullie niet onthouden omdat het draadje dat er over ging reeds was afgesloten.
Trouwens Admin Tools is mede een goede bescherming van je site.
Groet pa2cjh (Kees)
Mvg Kees,
  • pa2cjh
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.647 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie