Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost 404 error op productiesite na installatie 2.5.14.
404 error op productiesite na installatie 2.5.14.
02 aug 2013 16:42
Beste forummers,
Vandaag een schone 2.5.14 installatie gedaan op de providerserver. Oude 1.5.26 eerst compleet weggehaald, inclusief DB. Installatie procedure ging op zich soepeltjes, kan bij de backend etc. Als ik echter naar de url www.stjeannedarc.nl ga krijg ik
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Heb met de provider gebeld en die zegt dat het een configuratie issue is.
Wat gegevens: Windowsserver, PHP 5.2.17 (is misschien het probleem?)
Heeft iemand tips voor me wat ik kan checken?
Alvast dank voor de reactie!
Groeten,
Erik
Vandaag een schone 2.5.14 installatie gedaan op de providerserver. Oude 1.5.26 eerst compleet weggehaald, inclusief DB. Installatie procedure ging op zich soepeltjes, kan bij de backend etc. Als ik echter naar de url www.stjeannedarc.nl ga krijg ik
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Heb met de provider gebeld en die zegt dat het een configuratie issue is.
Wat gegevens: Windowsserver, PHP 5.2.17 (is misschien het probleem?)
Heeft iemand tips voor me wat ik kan checken?
Alvast dank voor de reactie!
Groeten,
Erik
- Erik Duivenvoorde
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
02 aug 2013 16:47
Ik had hem al gezien! Met index.php erachter werkt ie wel overigens, maar is niet handig.
In principe zou het met die serverconfiguratie moeten werken. Ben geen fan van windows servers en de PHP versie is aan de lage kant. Niet voor Joomla zelf, maar tegenwoordig draaien veel extensies pas vanaf PHP 5.3. Dus de kans dat je straks problemen krijgt is niet ondenkbaar.
Ik zie wel dat je url herschrijven aan hebt staan bij je configuratie. Zet eens alle SEO opties op nee om te kijken of dat helpt.
In principe zou het met die serverconfiguratie moeten werken. Ben geen fan van windows servers en de PHP versie is aan de lage kant. Niet voor Joomla zelf, maar tegenwoordig draaien veel extensies pas vanaf PHP 5.3. Dus de kans dat je straks problemen krijgt is niet ondenkbaar.
Ik zie wel dat je url herschrijven aan hebt staan bij je configuratie. Zet eens alle SEO opties op nee om te kijken of dat helpt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 aug 2013 16:52
Ah, Astrid is me net voor.
Ik had hetzelfde probleem (ook met een windowsserver). Door SEF/SEO goed in te stellen heb ik dat opgelost.
Ik had hetzelfde probleem (ook met een windowsserver). Door SEF/SEO goed in te stellen heb ik dat opgelost.
- Utilis
- Joomla!NL ontdekker
02 aug 2013 16:57
Wat zijn jullie toch een helden! SEO intstelling has done the trick.
Thanks en wie weet tot later
Thanks en wie weet tot later
- Erik Duivenvoorde
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
02 aug 2013 17:00 - 02 aug 2013 17:01
Beste Utilis of Erik
Plaats hier nog even een schermafdruk van je SEO/SEF-instellingen in de back-end van je Joomla!site.
Dan hebben anderen er ook wat aan.
Alvast bedankt.
Plaats hier nog even een schermafdruk van je SEO/SEF-instellingen in de back-end van je Joomla!site.
Dan hebben anderen er ook wat aan.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.688 seconden