Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
installatie 2.5 lukt niet
05 aug 2013 15:39
Hallo allen
Ik probeer Joomla! 2.5.11 te installeren en kom een heel eind. Tot op enig moment de knop "verwijder installatiemap"kunt bedienen. Als ik dat heb gedaan, dan lijkt de installatuiemap wel verdwenen te zijn. Er is echter geen configuratiebestand aangemaakt en ik krijg de melding: No configuration file found and no installation code available. Exiting...
voor de duidelijkheid. Ik krijg we een melding onderweg dat de voorbeelddata goed geinstalleerd is.
Wat doe ik verkeerd?
gr. Mars
Ik probeer Joomla! 2.5.11 te installeren en kom een heel eind. Tot op enig moment de knop "verwijder installatiemap"kunt bedienen. Als ik dat heb gedaan, dan lijkt de installatuiemap wel verdwenen te zijn. Er is echter geen configuratiebestand aangemaakt en ik krijg de melding: No configuration file found and no installation code available. Exiting...
voor de duidelijkheid. Ik krijg we een melding onderweg dat de voorbeelddata goed geinstalleerd is.
Wat doe ik verkeerd?
gr. Mars
Vissen hebben geen WC. Daarom plassen ze in de zee!
- 67Mars
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
05 aug 2013 16:22
Ik adviseer je even opnieuw te beginnen en gelijk te starten met Joomla! 2.5.14
Dat is inmiddels de meest recente versie.
Het ligt waarschijnlijk aan de rechten die je tijdens installatie van de server van je provider krijgt dat dit niet goed gaat.
Je lost dit als volgt op:
Zorg ervoor dat de tabellen in de database verwijdert zijn voordat je de nieuwe installatie start.
Zorg ervoor dat je alle mappen en bestanden eerst verwijdert uit de root-map op de server bij je provider, voordat je aan de nieuwe installatie begint.
Start daarna de installatie zoals je de eeraste keer ook begonnen bent.
Dus eerst het uitgepakte pakket mappen en bestanden van 2.5.14 uploaden naar de rootmap op de server.
Dan naar je domeinnaam gaan op internet.
Volg de stappen in de installatie.
En nu waar het bij jou fout liep:
Wanneer je de vraag krijgt om de map Installation te verwijderen doe je dat handmatig via je FTP-programma. Ga daarna door met het installatie-scherm.
Wanneer je de melding krijgt dat configuration.php niet kan worden aangemaakt, verschijnt de benodigde inhoud wel onder die melding.
Kopieer die volledige inhoud.
Maak met een programma als Notepad++ een nieuw bestand aan met de naam configuration.php
Plak de inhoud van het installatiescherm in dat nieuwe bestand en sla dit bestand even lokaal op je PC op.
Kies voor de structuur 'Alle bestandstypen' waardoor het niet configuration.php.txt wordt, maar dat het eindigt op .php
Upload dit bestand vervolgens handmatig met een FTP-programma naar de root-map van je nieuwe site.
Vervolg nu het laatste deel van de installatie en je site is klaar.
Dat is inmiddels de meest recente versie.
Het ligt waarschijnlijk aan de rechten die je tijdens installatie van de server van je provider krijgt dat dit niet goed gaat.
Je lost dit als volgt op:
Zorg ervoor dat de tabellen in de database verwijdert zijn voordat je de nieuwe installatie start.
Zorg ervoor dat je alle mappen en bestanden eerst verwijdert uit de root-map op de server bij je provider, voordat je aan de nieuwe installatie begint.
Start daarna de installatie zoals je de eeraste keer ook begonnen bent.
Dus eerst het uitgepakte pakket mappen en bestanden van 2.5.14 uploaden naar de rootmap op de server.
Dan naar je domeinnaam gaan op internet.
Volg de stappen in de installatie.
En nu waar het bij jou fout liep:
Wanneer je de vraag krijgt om de map Installation te verwijderen doe je dat handmatig via je FTP-programma. Ga daarna door met het installatie-scherm.
Wanneer je de melding krijgt dat configuration.php niet kan worden aangemaakt, verschijnt de benodigde inhoud wel onder die melding.
Kopieer die volledige inhoud.
Maak met een programma als Notepad++ een nieuw bestand aan met de naam configuration.php
Plak de inhoud van het installatiescherm in dat nieuwe bestand en sla dit bestand even lokaal op je PC op.
Kies voor de structuur 'Alle bestandstypen' waardoor het niet configuration.php.txt wordt, maar dat het eindigt op .php
Upload dit bestand vervolgens handmatig met een FTP-programma naar de root-map van je nieuwe site.
Vervolg nu het laatste deel van de installatie en je site is klaar.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
23 okt 2013 09:37
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.823 seconden