Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Site update
Site update
13 aug 2013 15:12
Hey,
Ik heb nu al geruime tijd enkele Joomla sites draaien en het wordt tijd om ze te updaten. Voor sommige sites lijkt me dat niet moeilijk, maar mijn grootste heeft enkele automatische feeds en een Kunena forum draaien wat het wat complexer maakt.
Mijn plan is... back-up maken en lokaal installeren via Akeeba, kickstarter etc. Lokaal site 'verbouwen' en dan terug back up maken en online zetten.
Op zich niets speciaals, maar hoe voorkom ik dat ik informatie verlies op de live site? Ga ik geen forum posts ,artikels of nieuwe users verliezen? Wat is de beste manier om dit aan te pakken?
Bedankt voor de raad.
Ik heb nu al geruime tijd enkele Joomla sites draaien en het wordt tijd om ze te updaten. Voor sommige sites lijkt me dat niet moeilijk, maar mijn grootste heeft enkele automatische feeds en een Kunena forum draaien wat het wat complexer maakt.
Mijn plan is... back-up maken en lokaal installeren via Akeeba, kickstarter etc. Lokaal site 'verbouwen' en dan terug back up maken en online zetten.
Op zich niets speciaals, maar hoe voorkom ik dat ik informatie verlies op de live site? Ga ik geen forum posts ,artikels of nieuwe users verliezen? Wat is de beste manier om dit aan te pakken?
Bedankt voor de raad.
- Jemme
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Site update
13 aug 2013 16:49
Gaat het om een migratie van 1.5 naar 2.5?
Of alleen om het updaten van Joomla! en de gebruikte extensies?
In het laatste geval zou ik ervoor kiezen om een goed actieplan te maken.
Ervoor te zorgen dat je van alle extensies over de nieuwste versie voor het updaten beschikt.
Daarna een backup maken van de live-site en die vervolgens offline zetten, met het bericht dat je bezig bent met onderhoud.
Je kunt dan rustig op die site de updates uitvoeren en daarna weer online komen.
Vaak wordt dat 's nachts gedaan om de bezoekers zo min mogelijk tot last te zijn.
Of alleen om het updaten van Joomla! en de gebruikte extensies?
In het laatste geval zou ik ervoor kiezen om een goed actieplan te maken.
Ervoor te zorgen dat je van alle extensies over de nieuwste versie voor het updaten beschikt.
Daarna een backup maken van de live-site en die vervolgens offline zetten, met het bericht dat je bezig bent met onderhoud.
Je kunt dan rustig op die site de updates uitvoeren en daarna weer online komen.
Vaak wordt dat 's nachts gedaan om de bezoekers zo min mogelijk tot last te zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Site update
14 aug 2013 15:00
Het gaat erom de volledige site te updaten. Hij draait reeds op de laatste versie van Joomla. Maar ik wil een nieuwe template gaan gebruiken en waarschijnlijk sommige extensies verwijderen en andere toevoegen.
Ik vrees alleen dat ik alles niet zo maar even 's nachts kan in orde krijgen. Zijn er geen alternatieven?
Ik vrees alleen dat ik alles niet zo maar even 's nachts kan in orde krijgen. Zijn er geen alternatieven?
- Jemme
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Site update
24 aug 2013 11:57
Ja, werken op een kopie van de site.
Op een wampserver op je pc, of in een 2e map op je server.
Daar is het gemakkelijk als je een 2e database kan aanmaken.
Zo blijft de echte site draaien en kan je rustig experimenteren
en nu en dan eens iets tegen de muur gooien omdat het niet goed lukt
Op een wampserver op je pc, of in een 2e map op je server.
Daar is het gemakkelijk als je een 2e database kan aanmaken.
Zo blijft de echte site draaien en kan je rustig experimenteren
en nu en dan eens iets tegen de muur gooien omdat het niet goed lukt
- Lode
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden