Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Geen admin loginscherm meer na uitpakken backup op server

Geen admin loginscherm meer na uitpakken backup op server

15 sep 2013 12:14
Hallo,

Ik heb heb een site lokaal gebouwd in Joomla! 2.5.14. Backup gemaakt met Akeeba 3.8.1 en op de server uitgepakt met kickstart.
De site staat online ( www.anckaert-vandyck.com ) maar als ik wil inloggen als administrator, krijg ik niet het normale joomla! login venster maar een pop-up loginvenster van mijn browser. Als ik daar username en paswoord invul, herkent ie het niet en kom ik er niet voorbij.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
De site gekopieerd zonder akeeba en de database geëxporteerd: zelfde resultaat
Nieuwe backup gemaakt en uitpakken helemaal opnieuw gedaan: zelfde resultaat

In totaal al een 5-tal keer herbegonnen, dus ik denk dat het probleem niet zit in een corrupte backup of een foutief configuration.php ...

Ik heb het configuration.php vergeleken met dat van een andere site die ik heb bij dezelfde hoster en een paar details zo aangepast dat alles er zo uitziet als op die andere werkende site, maar dat heeft me ook niet verder gebracht.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Heeft iemand een idee of suggestie?
  • mistert
  • mistert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

15 sep 2013 13:07
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Maak je misschien gebruik van een extra beveiliging op de site?
Deze popup wordt meestal gemaakt door de extensie Admintools of via de DirectAdmin van de host.
Wat je ook even kan proberen is de .htaccess ( als je die gebruikt ) over te schrijven met een standaard .htaccess
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

15 sep 2013 13:12 - 15 sep 2013 13:13
Je administrator map is beveiligd. Als je dit niet zelf hebt gedaan, dan kan het zijn dat je hoster dit voor je heeft geregeld als extra beveiliging.

Inloggen moet dan met de inloggegevens van je hosting account en niet van je Joomla site!

Waarschijnlijk is deze beveiliging terug te voeren op een toegevoegd .htaccess bestand in de administrator map. Door deze te verwijderen (of hernoemen naar htaccess.txt) verwijder je de beveiliging. (overleggen met je host??)

Edit Peter: bijna gelijk met Jelle :P
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

15 sep 2013 15:48
Hallo Peter en Jelle,

Opsporen en hernoemen van het .htacces lost mijn probleem op. Ik begrijp niet hoe het er is gekomen; zoals ik al zij host deze provider ook een andere site van me en daarmee heb ik nooit zoiets meegemaakt. Ik heb trouwens voor deze site die ander min of meer als sjabloon gebruikt.

Alleszins vind ik het onwaarschijnlijk dat ik op een zondagochtend een vraag stel en 's namiddags al de oplossing voor mijn probleem heb gekregen: :) :)
Jullie zijn fantastisch!
  • mistert
  • mistert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.672 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie