Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Delen SQL uitsluiten van backup Akeeba

Delen SQL uitsluiten van backup Akeeba

13 okt 2013 23:25

Ik zal morgen informeren bij One wat de mogelijkheden zijn om extra databases bij mijn huidige abonnement te voegen.

:off:
Wellicht de moeite waard om een reseller pakket af te nemen bij een hostingbedrijf. Je kunt dan voor je klanten een eigen pakket aanmaken. zo houd je alles netjes gescheiden.

O.a. de hoster van dit forum bied resellers deze mogelijkheid aan: Wned
Maar ook bijvoorbeeld Antagonist .
:onn:
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

14 okt 2013 08:48
Als ik dan ook nog wat off topic tips mag geven:

:off:
Zorg dat je wat meer over het gebruik van databases weet of zoek een collega die je hier wat uitleg in kan geven, voor het werken met Joomla zeker wel een pre. Een database is typisch niet een bestand dat je met FTP kan bereiken, maar staat op een database server (MySQL). Met PHPMyAdmin krijg je daar toegang toe. Ik snap dat je wat meer aan de design kant zit dan aan de technische kant, maar je hebt beide nodig om met Joomla te werken.

Naast de tip van Peter over reselling: besef je wel dat je dan ook verantwoordelijk bent voor een deel van de hosting zelf. Als je het simpeler en kleinschaliger wil doen: zorg dat je een hostingpartij hebt die in ieder geval het mogelijk maakt dat je meerdere databases kan aanmaken en elke Joomla installatie die je maakt koppelt aan een aparte database. En elke joomla installatie in een aparte submap (subdomein) zet. Zo kan je ze altijd weer lostrekken en gemakkelijk met Akeeba op het uiteindelijke klantdomein verhuizen. Bij Antagonist kan kan dit ook allemaal. Of Your Webhost.

:on:
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886

14 okt 2013 12:37
@Peter: Ik heb inmiddels geinformeerd wat de mogelijkheden zijn bij One en helaas bieden zijn slechts 1 database aan. Dus dat schiet niet echt op.

@GahanZwart: Ik sta altijd open voor uitleg, alleen ik heb een eenmanszaak... en derhalve geen collega's.
Als jullie nog tips hebben voor het beter leren kennen van MySQL en MyPHPadmin, sta ik daar uiteraard voor open.

Ik heb inmiddels wel besloten om het in het vervolg op de volgende manier te gaan doen:
- in de root van de website van de klant plaats ik een tijdelijke pagina met de boodschap dat de website er aan komt.
- in de root plaats ik ook een submapje die alleen bereikbaar is voor de klant en voor mij en daarin ga ik de site bouwen.
- als de site klaar is, maak ik een back-up die ik vervolgens restore in de rootmap van de site

Zo kan ik op de achtergrond toch de site bouwen zonder dat deze gelijk online komt te staan en krijgt de database alleen de prefixxes die het moet krijgen.

Dit lijkt mij in ieder geval de enige makkelijke oplossing, maar uiteraard is jullie mening welkom.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

14 okt 2013 12:45
Als je het zo doet heb je in principe geen verdere kennis nodig. Maar er is genoeg over te vinden op internet en wat altijd handig is, is om met bijvoorbeeld xampp een testomgeving aan te maken op je computer. Daar kan je naar hartelust experimenteren met een of meerdere testsites.

Als je verder nog informatie wilt, open dan een nieuw draadje, aangezien je oorspronkelijke probleem bij deze opgelost is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.676 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie