Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost geen connectie MySQL
geen connectie MySQL
18 nov 2013 14:16
Ik heb zojuist een installatie proberen af te ronden door een template van shape5 te installeren, compleet met installatie van Joomla!2.5. Na het lokaal uitpakken van de files heb ik met filezilla alles overgezet naar mijn webhost en getracht op de website te komen (
www.uwfietsherstel.nl
)om de installatie af te kunnen ronden.
Ik krijg echter de volgende foutmelding:
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik krijg echter de volgende foutmelding:
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Wat kan er aan de hand zijn?
- frasme
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
geen connectie MySQL
18 nov 2013 14:26
Als ik het goed begrijp heb je de files lokaal uitgepakt voor Joomla en toen ge-ftp-ed naar je hosting? Ik mis in je verhaal dat je een database hebt gemaakt en de juiste gegevens hiervoor in je configuration.php heb gezet voor de mysql verbinding... kan het daar aan liggen? Of heb je dat toch al gedaan en begrijp ik het niet goed?
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
CMSJoy
- GahanZwart
- Bekend met Joomla!NL
-
geen connectie MySQL
18 nov 2013 14:30 - 18 nov 2013 14:33
Je slaat de spijker......! Ik ben nog redelijk nieuw op dit gebied. Hoe kan ik dat doen?
Er is al een Database aangemaakt maar hier staat nog niets in.
Er is al een Database aangemaakt maar hier staat nog niets in.
- frasme
- Bekend met Joomla!NL
geen connectie MySQL
18 nov 2013 14:46
Tik eens in Google in: installatiehandleiding joomla 2.5.
Volg de stappen door gewoon de installatiewizard van Joomla te volgen.
Ik kan je ook wel direct links geven maar die gaan naar andere Joomla forums en ik weet niet of ze dat hier zo leuk vinden.
Volg de stappen door gewoon de installatiewizard van Joomla te volgen.
Ik kan je ook wel direct links geven maar die gaan naar andere Joomla forums en ik weet niet of ze dat hier zo leuk vinden.
Gahan Zwart
CMSJoy
CMSJoy
- GahanZwart
- Bekend met Joomla!NL
-
geen connectie MySQL
18 nov 2013 14:50 - 18 nov 2013 14:50
@Gahan: mag best hoor. Maar
hier
staat ook een handleiding. Ik meen uit de vraag op te maken dat het verhuizen van lokaal naar live niet lukt namelijk. Dus heeft niets met installatie te maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
geen connectie MySQL
18 nov 2013 14:56
Beste Frasme,
Klopt het inderdaad dat je eerst lokaal een installatie hebt gedaan? Dus met XAMPP o.i.d.?
Of heb je 'droog' de bestanden lokaal uitgepakt, niets met een database lokaal gedaan en de bestanden overgezet?
Klopt het inderdaad dat je eerst lokaal een installatie hebt gedaan? Dus met XAMPP o.i.d.?
Of heb je 'droog' de bestanden lokaal uitgepakt, niets met een database lokaal gedaan en de bestanden overgezet?
Gahan Zwart
CMSJoy
CMSJoy
- GahanZwart
- Bekend met Joomla!NL
-
geen connectie MySQL
18 nov 2013 15:42
Hoi Gahan,
Ik had de bestanden droog uitgepakt en daarna overgezet. Ik heb inmiddels ook even contact gehad met mijn webhost en wat aanpassingen gedaan. Ik ben nu bezig om alles opnieuw over te zetten via FTP.
Ik houdt je op de hoogte!
Ik had de bestanden droog uitgepakt en daarna overgezet. Ik heb inmiddels ook even contact gehad met mijn webhost en wat aanpassingen gedaan. Ik ben nu bezig om alles opnieuw over te zetten via FTP.
Ik houdt je op de hoogte!
- frasme
- Bekend met Joomla!NL
geen connectie MySQL
19 nov 2013 08:57
Beste Gahan,
het probleem zat in een instelling bij mijn host (Strato). Na dit probleem te hebben opgelost heb ik opnieuw getracht de bestanden over te zetten. Helaas lukte dit slechts gedeeltelijk, ditmaal vanwege te weinig capaciteit in mijn hostingpakket. Ik heb per direct mijn abonnement bij Strato opgezegd en via een eerdere link die ik via dit forum ontving een pakket besteld bij Wned. nl. Gezien mijn eerdere ervaring zal dit zonder problemen lukken.
In ieder geval bedankt voor jouw support!!!
het probleem zat in een instelling bij mijn host (Strato). Na dit probleem te hebben opgelost heb ik opnieuw getracht de bestanden over te zetten. Helaas lukte dit slechts gedeeltelijk, ditmaal vanwege te weinig capaciteit in mijn hostingpakket. Ik heb per direct mijn abonnement bij Strato opgezegd en via een eerdere link die ik via dit forum ontving een pakket besteld bij Wned. nl. Gezien mijn eerdere ervaring zal dit zonder problemen lukken.
In ieder geval bedankt voor jouw support!!!
- frasme
- Bekend met Joomla!NL
geen connectie MySQL
19 nov 2013 09:11
Fijn dat het in ieder geval zo ver opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden