Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost kan geen connectie maken met database
kan geen connectie maken met database
19 nov 2013 23:00
Bij de installatie van Joomla 2.5 in het domein
www.uwfietsherstel.nl
krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de database.
Van te voren heb ik in Direct Admin v1.43.3 een database aangemaakt met de volgende gegevens:
databasetype: MySQLi
naam host: localhost
naam database: id787416_DB
gebruikersnaam: id787416_U
wachtwoord: ******
tabelvoorvoegsel: j0nm3_
Wat doe ik verkeerd?
Van te voren heb ik in Direct Admin v1.43.3 een database aangemaakt met de volgende gegevens:
databasetype: MySQLi
naam host: localhost
naam database: id787416_DB
gebruikersnaam: id787416_U
wachtwoord: ******
tabelvoorvoegsel: j0nm3_
Wat doe ik verkeerd?
- frasme
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
19 nov 2013 23:18
Je vraag staat in het 2.5 forum en zo te zien ben je bezig met versie 3!
In Da kan je geen prefix opgeven, dus ik denk dat je wat door elkaar haalt.
Als je na het aanmaken van je database de gegevens naar kladblok kopieert en dan plakt bij het installeren, voorkom je typefouten.
In Da kan je geen prefix opgeven, dus ik denk dat je wat door elkaar haalt.
Als je na het aanmaken van je database de gegevens naar kladblok kopieert en dan plakt bij het installeren, voorkom je typefouten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 nov 2013 23:24
Oeps Astrid,
Het is de bedoeling dat ik de installatie uitvoer in de 2.5 versie. Ik heb de Joomla bestanden inclusief een template opgehaald bij www.shape5.nl . Ik zal dus eerst na moeten kijken of ik wel de juiste bestanden heb gedownload.
Het is de bedoeling dat ik de installatie uitvoer in de 2.5 versie. Ik heb de Joomla bestanden inclusief een template opgehaald bij www.shape5.nl . Ik zal dus eerst na moeten kijken of ik wel de juiste bestanden heb gedownload.
- frasme
- Bekend met Joomla!NL
19 nov 2013 23:49
Astrid,
klopt helemaal. In DA kun je inderdaad geen prefix opgeven. Met mijn opsomming hierboven bedoelde ik de gegevens die ik heb ingevuld tijdens de installatie van Joomla. Ik heb intussen de juiste zip-bestanden opgehaald bij shape5. Voor 2.5 dan wel te verstaan. Maar opnieuw loop ik vast met connectie maken met de database. Zucht!
klopt helemaal. In DA kun je inderdaad geen prefix opgeven. Met mijn opsomming hierboven bedoelde ik de gegevens die ik heb ingevuld tijdens de installatie van Joomla. Ik heb intussen de juiste zip-bestanden opgehaald bij shape5. Voor 2.5 dan wel te verstaan. Maar opnieuw loop ik vast met connectie maken met de database. Zucht!
- frasme
- Bekend met Joomla!NL
20 nov 2013 07:57
Op zich zou het zo moeten lukken. Ik kan zo niet bedenken wat er mis gaat. Als je wil kan ik wel even je op weg helpen door te kijken waar het stokt. Als je dat wil stuur me dan even een persoonlijk bericht via dit forum.
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
CMSJoy
KVK: 01164886
- GahanZwart
- Bekend met Joomla!NL
-
20 nov 2013 10:11
Hoi Gahan,
Bedankt voor je aanbod maar uiteindelijk is het me gelukt en heb ik alsnog Joomla 3.2.0 kunnen installeren, inclusief de template van shape5. Het is nu wel even wennen want ik was als redelijk verse websitebouwer een klein beetje gewend aan Joomla 2.5.
Bedankt voor je aanbod maar uiteindelijk is het me gelukt en heb ik alsnog Joomla 3.2.0 kunnen installeren, inclusief de template van shape5. Het is nu wel even wennen want ik was als redelijk verse websitebouwer een klein beetje gewend aan Joomla 2.5.
- frasme
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.651 seconden