Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Herinstalleren Joomla 2.5 m.b.v. DirectAdmin

Herinstalleren Joomla 2.5 m.b.v. DirectAdmin

23 nov 2013 09:48
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik een update gedraaid van joomla van 2.5.7 naar 3.2. Echter bleek na installatie dat de php versieop mijn server niet de meeste recente was (5.2.12) en nu kan ik dus de joomla administratie niet meer in. Ik heb toen contact opgenomen met mijn hoster om te vragen of hij een update van php kan doen of dat hij Joomla voor mij opnieuw kon installeren, beide tot op heden zonder succes.

Nu wil ik zelf dus Joomla opnieuw gaan installeren, maar ik heb geen idee hoe (de eerste keer heeft mijn hoster dat voor mij gedaan). Op internet wordt gesproken over een optie in DirectAdmin genaamd installatron, maar ook die ontbreekt in mijn DirectAdmin.

Mijn vraag is of hier iemand is die mij stap voor stap uit kan leggen hoe ik Joomla installeer op DirectAdmin zonder installatron o.i.d.

Alvast super bedankt voor de medewerking!

Groetjes Jassie
  • Jassie
  • Jassie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

23 nov 2013 09:53 - 23 nov 2013 09:54
Misschien een andere hoster zoeken? PHP versie niet ophogen tot daar aan toe, maar niet reageren zou ik niet accepteren.
Hier staat een uitgebreide handleiding voor Joomla 3, maar het werkt hetzelfde voor Joomla 2.5.16. Neem tenminste aan dat je die wilt installeren.
Enne..........voor een volgende keer: maak altijd een backup voordat je gaat updaten!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

23 nov 2013 10:15
Hoi Astrid,

Ik ga zeker een andere hoster opzoeken (suggesties zijn welkom), maar eerst maar eens Joomla installeren. Ik zal de handleiding gaan gebruiken en zodra het gelukt is laat ik het weten.

Ik heb wel een backup gemaakt via DirectAdmin, maar op een of andere manier zet hij daarmee de Joomla versie niet terug.

Je hoort nog van me!
  • Jassie
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

23 nov 2013 10:21
Wij hosten dit forum bij Wned en ook een aantal moderators (ik ook) hebben daar sites draaien.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

23 nov 2013 10:56
Ik zal eens naar hosting bij Wned kijken. Kan ik daar een onbeperkt aantal domeinnamen kwijt? Ik heb net de handleiding gevolgd en de bestanden gekopieerd met Filezilla. Als ik dan naar mijn website ga krijg ik inderdaad het Joomla installatiescherm te zien. Ik krijg de melding dat ik de map "installation" moet verwijderen en als ik dat doe en weer naar mijn website ga kom ik gewoon weer op mijn website zoals die was.

Enig idee wat ik fout doe?
  • Jassie
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

23 nov 2013 11:05

Kan ik daar een onbeperkt aantal domeinnamen kwijt?

Domeinnamen in ieder geval wel. Domeinen ook, maar dan moet je wat extra's betalen. Starthosting heeft standaard 2 domeinen, maar als je bestelt krijg je opties voor extra domeinen. Ik weet niet wat je precies wilt.

Als ik jou was zou ik gewoon weg gaan bij die hoster. Nu handmatig een backup maken van je Joomla 3 site.
Dus alle mappen en bestanden uit de map public_html naar je computer halen en via MySQL Management in DA je database downloaden. Dan overstappen naar Wned en daar je 3.2 site neerzetten.

Ik vermoed dat je installatie niet loopt omdat je de map public_html niet leeg hebt gemaakt. Maar als je dat wel doet, dan ben je dus je hele site kwijt en dat zou zonde zijn van al het werk toch?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

20 dec 2013 10:19
De oplossing zat hem inderdaad in het overstappen naar een andere hoster. Een goede vriend van mij is gaan resellen. Nu heb ik een nieuwere versie van DirectAdmin met installatron. Werken met Joomla 3 gaat nog even niet lukken omdat mijn template gemaakt in artisteer dat niet pikt.

Bedankt weer voor de hulp!
  • Jassie
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie