Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Sommige bestanden kunnen niet worden verplaatst
30 dec 2013 14:01
Nu mijn joomla 2.5 site live kan, heb ik de oude versie eraf gegooid en wilde de nieuwe bestanden verplaatsen naar waar de 1.5 stond. Op zich werkt de site helemaal maar voor een stuk of 20 bestanden kreeg ik deze foutmelding:
'A directory component in oldpath or newpath does not exist or is a dangling symbolic link.'
Ik heb geen idee wat ik ermee moet eigenlijk, iemand een idee?
'A directory component in oldpath or newpath does not exist or is a dangling symbolic link.'
Ik heb geen idee wat ik ermee moet eigenlijk, iemand een idee?
- HildeR
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
30 dec 2013 14:12
Kan te maken hebben met schijfruimte, met verkeerde eigenaar of met serverconfiguratie. Wat doe je precies wanneer je die melding krijgt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
30 dec 2013 14:27
Ik had alle bestanden van de 2.5 site gekopieerd (Direct Admin) en geplakt op de plaats waar dus de oude stond (deze eerst gedeinstalleerd). Dan krijg ik dus een lijstje met bestanden die niet verplaatst kunnen worden met die foutmelding eronder.
De site werkt verder prima...
De site werkt verder prima...
- HildeR
- Nieuw op Joomla!NL
30 dec 2013 14:43
Heb je de oude bestanden wel allemaal verwijderd voordat je de nieuwe er in plakte?
Zal er wel niet mee te maken hebben, maar heb je nog iets gedaan aan het oplossen van de oorzaak van de gehackte oude website? ( forum.joomlanl.nl/forum/67-2-5-x-templat...nu-verplaatsen#81955 )
Zal er wel niet mee te maken hebben, maar heb je nog iets gedaan aan het oplossen van de oorzaak van de gehackte oude website? ( forum.joomlanl.nl/forum/67-2-5-x-templat...nu-verplaatsen#81955 )
- Peter
- Algemeen Moderator
30 dec 2013 14:49
Als ik het zo zie
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
30 dec 2013 14:53
@Jelle: De site draait op 2.5.17 maar toch geeft sucuri outdated aan... De lijst met malware scripts is wel verdwenen. Die zaten wel op de oude site, maar of de nieuwe wel schoon is, vraag ik me af
- Peter
- Algemeen Moderator
30 dec 2013 15:02
Denk dan toch aan restanten van de oude site.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
30 dec 2013 18:06
Ik heb via de installatron de oude eraf gegooid en ik heb uiteraard in Direct Admin gekeken of alle oude bestanden weg waren en dat waren ze ook.
Er zat geen virus op mijn oude site en ook geen malware/spyware of dat soort gedoe op mn pc, die melding kwam door een extensie van joomla die niet up to date was vandaar dat ik ben overgestapt op 2.5. Via iemand anders had ik dat al te horen gekregen en na te googlen las ik dus dat heel veel joomla gebruikers daar last van hadden.
Er zat geen virus op mijn oude site en ook geen malware/spyware of dat soort gedoe op mn pc, die melding kwam door een extensie van joomla die niet up to date was vandaar dat ik ben overgestapt op 2.5. Via iemand anders had ik dat al te horen gekregen en na te googlen las ik dus dat heel veel joomla gebruikers daar last van hadden.
- HildeR
- Nieuw op Joomla!NL
30 dec 2013 18:08Jelle.D schreef : Als ik het zo zie
Snap echt niet dat je die melding krijg hoor...wat kan ik daaraan doen dan? Ik gebruik zelf AVG en heb nooit een melding gehad bij m'n eigen site.
- HildeR
- Nieuw op Joomla!NL
30 dec 2013 18:34Er zat geen virus op mijn oude site
Ik adviseer je om toch de genoemde stappen stappen te doorlopen. De waarschuwing i.c.m. de eerder gevonden lijst met malware bestanden zou ik niet negeren.
- Peter
- Algemeen Moderator
30 dec 2013 18:39
Nog even voor de zekerheid
hier
gescand en hij lijkt toch schoon te zijn.
Een deel van de waarschuwing kan ik wel verklaren. Dat blacklisted wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het bekende "ijzeren geheugen" van McAfee.
Ik vind de sucuri melding zeker op het tabblad Website details toch wel erg vreemd.
Een deel van de waarschuwing kan ik wel verklaren. Dat blacklisted wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het bekende "ijzeren geheugen" van McAfee.
Ik vind de sucuri melding zeker op het tabblad Website details toch wel erg vreemd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
30 dec 2013 19:07Peter schreef :
Er zat geen virus op mijn oude site
Ik adviseer je om toch de genoemde stappen stappen te doorlopen. De waarschuwing i.c.m. de eerder gevonden lijst met malware bestanden zou ik niet negeren.
Ik scan mijn computer al regelmatig en m'n scanner vind echt nooit wat. Ook verander ik mijn wachtwoorden allemaal 1x in de 2 maanden ofzo, lijkt me toch wel vaak genoeg.
Ik heb een mail gestuurd naar m'n provider dus ik wacht dat wel even af.
- HildeR
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.752 seconden