Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Blank Administrator Scherm
Blank Administrator Scherm
15 jan 2014 20:46 - 15 jan 2014 20:59
HELP!
Sinds vandaag kom ik niet meer op de administrator pagina van mijn website xxxxxx
Ik krijg een blank scherm. Volgens mij hosting provider (versio) zit er een virus op de site.
De front end werkt prima, de backend echter niet.
Gezien ik redelijk onervaren ben met joomla is de website helemaal klaar echter heb ik niet zo snel aan een backup gedacht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( HELP ) niets toevoegd.
Edit Jelle. Ik heb de klikbare URL verwijderd voor de veiligheid van onze leden.
Sinds vandaag kom ik niet meer op de administrator pagina van mijn website xxxxxx
Ik krijg een blank scherm. Volgens mij hosting provider (versio) zit er een virus op de site.
De front end werkt prima, de backend echter niet.
Gezien ik redelijk onervaren ben met joomla is de website helemaal klaar echter heb ik niet zo snel aan een backup gedacht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( HELP ) niets toevoegd.
Edit Jelle. Ik heb de klikbare URL verwijderd voor de veiligheid van onze leden.
- p.burema46
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
15 jan 2014 20:53
Beste p.burema46,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je mij de inlog gegevens van de administrator en ftp via een pm stuurt, wil ik wel even kijken.
Als je mij de inlog gegevens van de administrator en ftp via een pm stuurt, wil ik wel even kijken.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
15 jan 2014 20:54 - 15 jan 2014 20:57
Hallo,
Je hoster heeft helaas gelijk ben ik bang.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
EDIT: Gelijk met Robert.
Je hoster heeft helaas gelijk ben ik bang.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
EDIT: Gelijk met Robert.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
15 jan 2014 21:20
Ook geen wonder dat je bent gehackt. Je hebt de rechten van de mappen en files allemaal op 777 staan. De deur staat bij jouw wijt open.
Jouw versie van Joomla is 2.5.11. De laatste versie is 2.5.17. Dus je hebt het de hackers heel gemakkelijk gemaakt.
Ik zal morgen kijken of er nog iets valt te redden.
Jouw versie van Joomla is 2.5.11. De laatste versie is 2.5.17. Dus je hebt het de hackers heel gemakkelijk gemaakt.
Ik zal morgen kijken of er nog iets valt te redden.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
15 jan 2014 21:28
Oke nou ik hoor het heel graag. Bedankt alvast voor het kijken in ieder geval. Hoop dat het lukt.
- p.burema46
- Nieuw op Joomla!NL
15 jan 2014 22:23
Je kunt weer inloggen in de administrator.
Zet zo spoedig mogelijk de rechten van de mappen op 755 en de files op 644.
Update Joomla naar 2.5.17.
Zet zo spoedig mogelijk de rechten van de mappen op 755 en de files op 644.
Update Joomla naar 2.5.17.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
16 jan 2014 20:05
Super Bedankt! Ben helemaal blij
Heb meteen geupdate naar de nieuwste joomla versie
Maar nog wel een vraagje ik heb nu de mappen op 755 maar nu gaan de bestanden ook meteen op 755. Hoe doe je dit het snelste zodat de bestanden op 644 gaan en de mappen op 755?
Heb meteen geupdate naar de nieuwste joomla versie
Maar nog wel een vraagje ik heb nu de mappen op 755 maar nu gaan de bestanden ook meteen op 755. Hoe doe je dit het snelste zodat de bestanden op 644 gaan en de mappen op 755?
- p.burema46
- Nieuw op Joomla!NL
16 jan 2014 20:14
Met het component Admin tools kun dit het snelst in de administrator regelen. Als je alle bestanden 1 voor 1 langs moet lopen is haast niet te doen. Admin tools kun je
hier
downloaden.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
30 jan 2014 11:56
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Gelukkig stonden bij de mij de rechten wel goed. Behalve 1, namelijk de configuration.php die stond op 444. Ik heb die nu ook op 644 gezet. Maar, is dat correct, of moet config inderdaad afwijkende rechten hebben?
- HansB
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden