Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kickstart geeft foutmelding bij verhuizing
01 feb 2014 16:30
Ik ben bezig een site van achter mijn eigen site te verhuizen naar de site van mijn klant.
Back-up is goed verlopen, geen foutmelding en de back-up is samen met kickstart.php geplaatst op de site van mijn klant.
Echter, bij de start van de back-up, krijg ik de volgende foutmelding:
Iemand een idee wat dit kan zijn?
De rechten van de FTP hoofdmap staan op "xxx", de overige rechten op "755".
Back-up is goed verlopen, geen foutmelding en de back-up is samen met kickstart.php geplaatst op de site van mijn klant.
Echter, bij de start van de back-up, krijg ik de volgende foutmelding:
Code:
Could not open /www/htdocs/sitenaam/http/sitebouw/installation/README.html for writing.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
De rechten van de FTP hoofdmap staan op "xxx", de overige rechten op "755".
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
01 feb 2014 16:41
Heb je de
troubleshooter
al gelezen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 feb 2014 16:45
Dat heb ik gedaan en ik kom er niet helemaal uit.
Ze hebben het over het aanpassen van de rechten van een bepaalde map naar "777" wat mij erg link lijkt.
En aangezien ik op een live server aan het werk ben, wil ik mijn handen er niet aan branden dat er iets mis gaat.
Ze hebben het over het aanpassen van de rechten van een bepaalde map naar "777" wat mij erg link lijkt.
En aangezien ik op een live server aan het werk ben, wil ik mijn handen er niet aan branden dat er iets mis gaat.
- David
- Webneus 2
02 feb 2014 09:57
Is toch de enige oplossing. Of overstappen naar een Joomla!-vriendelijke hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 feb 2014 10:22
Er draait al een Joomla!-site op deze server, dus dat zal het probleem niet zijn.
Genoeg schijfruimte is er ook (meer dan 3 Gigabyte), dus een back-up van 120 mB moet geen punt zijn.
Genoeg schijfruimte is er ook (meer dan 3 Gigabyte), dus een back-up van 120 mB moet geen punt zijn.
- David
- Webneus 2
02 feb 2014 13:15
Hier op het forum komen we dit soort vragen alleen tegen als er rechtenproblemen zijn of de server van de hoster niet goed is ingericht.
Dat er al een andere Joomla!-site op die server draait wil nog niet zeggen dat kickstart.php wel goed gaat werken.
Waar je nog wel naar kunt kijken is of er in het back-upbestand een htaccess-bestand is meegenomen.
Wanneer je bijvoorbeeld een htaccess-bestand sterk hebt beveiligd (bijvoorbveeld mbv Akeeba AdminTools, dan kan het dat kickstart.php de site niet restoren.
Ook kan het zijn dat je deze site gaat restoren in een subdomein van een hoofdsite.
Wanneer er op de hoofdsite een streng ingerichte htaccess staat, kan die een kickstart-actie op een subdomein tegenhouden.
In dat geval eerst de htaccess op het hoofddomein hernoemen. Dan kickstart voor het subdomein starten en als het is gelukt, de htaccess op het hoofddomein weer activeren.
Kortom....
Even uitzoeken wat het kan zijn.
Dat er al een andere Joomla!-site op die server draait wil nog niet zeggen dat kickstart.php wel goed gaat werken.
Waar je nog wel naar kunt kijken is of er in het back-upbestand een htaccess-bestand is meegenomen.
Wanneer je bijvoorbeeld een htaccess-bestand sterk hebt beveiligd (bijvoorbveeld mbv Akeeba AdminTools, dan kan het dat kickstart.php de site niet restoren.
Ook kan het zijn dat je deze site gaat restoren in een subdomein van een hoofdsite.
Wanneer er op de hoofdsite een streng ingerichte htaccess staat, kan die een kickstart-actie op een subdomein tegenhouden.
In dat geval eerst de htaccess op het hoofddomein hernoemen. Dan kickstart voor het subdomein starten en als het is gelukt, de htaccess op het hoofddomein weer activeren.
Kortom....
Even uitzoeken wat het kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.631 seconden