Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost update functie werkt niet
update functie werkt niet
11 feb 2014 20:26
Ik heb bij de provider IS.nl 2 joomla sites draaien.
-de ene versie 2.5.16 met PHP 5.2.13
Hierbij laat de update pagina slechts een grijze balk zien. Geen melding, geen informatie over updates.
- de andere versie 2.5.9 (ja ik weet het, moet ik nodig updaten) met PHP 5.3.10.
Hier krijg ik de melding "De PHP allow_url_fopen instelling is uitgeschakeld. Deze instelling moet ingeschakeld zijn voor het functioneren van de updater."
Nu kwam ik er bij het testen en dus copieren naar een andere provider, dat het daar wel werkt.
Ik heb zelf het idee dat het bij de eerste aan de PHP versie ligt, kan dat kloppen?
Nu heb ik vandaag gebeld met is.nl. Maar zij waren niet heel happig op helpen (dat wil zeggen naar andere server migreren zonder dat we zeker weten dat PHP-versie bottleneck zou kunnen zijn.
Bij de tweede zal wsl iets door de provider moeten worden aangezet? (deze melding had ik vanmiddag zo gauw even niet gezien).
Ik hoop dat "allow_url_fopen" aanzetten voor de ene en dan de andere naar dezelfde server laten copieren (want dan een nieuwere PHP server) gaat helpen. Klinkt dat aannemelijk?
-de ene versie 2.5.16 met PHP 5.2.13
Hierbij laat de update pagina slechts een grijze balk zien. Geen melding, geen informatie over updates.
- de andere versie 2.5.9 (ja ik weet het, moet ik nodig updaten) met PHP 5.3.10.
Hier krijg ik de melding "De PHP allow_url_fopen instelling is uitgeschakeld. Deze instelling moet ingeschakeld zijn voor het functioneren van de updater."
Nu kwam ik er bij het testen en dus copieren naar een andere provider, dat het daar wel werkt.
Ik heb zelf het idee dat het bij de eerste aan de PHP versie ligt, kan dat kloppen?
Nu heb ik vandaag gebeld met is.nl. Maar zij waren niet heel happig op helpen (dat wil zeggen naar andere server migreren zonder dat we zeker weten dat PHP-versie bottleneck zou kunnen zijn.
Bij de tweede zal wsl iets door de provider moeten worden aangezet? (deze melding had ik vanmiddag zo gauw even niet gezien).
Ik hoop dat "allow_url_fopen" aanzetten voor de ene en dan de andere naar dezelfde server laten copieren (want dan een nieuwere PHP server) gaat helpen. Klinkt dat aannemelijk?
- Lc
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
11 feb 2014 20:45
php versie is aan de lage kant, maar vermoed niet dat dat het probleem is.
www.joomla.org/technical-requirements.html
Vermoed eerder gevalletje joomla-onvriendelijke server configuratie.
www.joomla.org/technical-requirements.html
Vermoed eerder gevalletje joomla-onvriendelijke server configuratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 feb 2014 21:10
Hmpf, dat zou vervelend zijn.... Want daar kan ik natuurlijk niets aan doen zelf. En ik kreeg niet de indruk dat de supportmedewerker het zag zitten om dingen uit te zoeken.
Eens kijken of ze de "allow_url_fopen" aan willen zetten. En als dat voor de ene werkt. Dan moet er toch maar verhuisd worden...
Bij hen en anders evt naar een andere provider....
Eens kijken of ze de "allow_url_fopen" aan willen zetten. En als dat voor de ene werkt. Dan moet er toch maar verhuisd worden...
Bij hen en anders evt naar een andere provider....
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
13 feb 2014 09:19
Vreemd, na de manuele installatie van de tweede site (met hogere PHP-versie), lijkt het nu verder wel te werken.
Misschien toch ergens een hickup...
Voor de andere zal ik eens een nieuwe versie testen. En anders vragen of deze naar de andere server verhuisd kan worden.
Anyway, bedankt voor het meedenken, dit draadje mag dicht.
Misschien toch ergens een hickup...
Voor de andere zal ik eens een nieuwe versie testen. En anders vragen of deze naar de andere server verhuisd kan worden.
Anyway, bedankt voor het meedenken, dit draadje mag dicht.
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.606 seconden