Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost update van 2.5.18: ERROR Login
update van 2.5.18: ERROR Login
14 feb 2014 13:35
ik krijg deze fout melding bij het upgraden van versie 2.5.14 naar 18:
ERROR: Invalid Login
Verder geen aanvullende foutmeldingen.
Ik ben ook via Joomla! update ooit naar 2.5.14 ge-update; dat ging toen (met dezelfde site) ook niet van een leien dakje, op de een of andere wijze heb ik toen toch de update kunnen uitvoeren; ik weet alleen niet meer hoe dat me toen lukte.
In berichten in dit forum, handelend over dezelfde foutmelding, wordt een aantal suggesties genoemd die ik zo langzamerhand alle heb nagelopen, maar de materie niet doet veranderen. Enkel de optie van eigenaarsrechten van 'bepaalde mappen' heb ik niet uitputtend bekeken: dan moet je met Extplorer de gehele site uitpluizen: is een beetje monnikenwerk.
(de reguliere mappen die beschrijfbaar behoren te zijn, zijn 'groen')
Nu las ik in een aantal posts de suggestie dat je op 'ouderwetse' manier ook nog steeds mag updaten. Vind ik wat verwarrend omdat me is geadviseerd dat juist niet meer te doen. Kan ik dat toch gaan proberen, of is dat toch bezwaarlijk?
Groet, Wietze
ERROR: Invalid Login
Verder geen aanvullende foutmeldingen.
Ik ben ook via Joomla! update ooit naar 2.5.14 ge-update; dat ging toen (met dezelfde site) ook niet van een leien dakje, op de een of andere wijze heb ik toen toch de update kunnen uitvoeren; ik weet alleen niet meer hoe dat me toen lukte.
In berichten in dit forum, handelend over dezelfde foutmelding, wordt een aantal suggesties genoemd die ik zo langzamerhand alle heb nagelopen, maar de materie niet doet veranderen. Enkel de optie van eigenaarsrechten van 'bepaalde mappen' heb ik niet uitputtend bekeken: dan moet je met Extplorer de gehele site uitpluizen: is een beetje monnikenwerk.
(de reguliere mappen die beschrijfbaar behoren te zijn, zijn 'groen')
Nu las ik in een aantal posts de suggestie dat je op 'ouderwetse' manier ook nog steeds mag updaten. Vind ik wat verwarrend omdat me is geadviseerd dat juist niet meer te doen. Kan ik dat toch gaan proberen, of is dat toch bezwaarlijk?
Groet, Wietze
- wbvds
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
14 feb 2014 14:10 - 14 feb 2014 14:10
Hallo,
Ik neem aan dat je de update automatisch doet via de backend.
Cache ook geleegd in extensiebeheer?
Of de /tmp directory eerst legen via je FTP programma en probeer het nog eens.
Anders kan je ook het update pakket downloaden van onze site en via extensiebeheer deze update te installeren als een extensie.
En maak altijd eerst een backup!!
Ik neem aan dat je de update automatisch doet via de backend.
Cache ook geleegd in extensiebeheer?
Of de /tmp directory eerst legen via je FTP programma en probeer het nog eens.
Anders kan je ook het update pakket downloaden van onze site en via extensiebeheer deze update te installeren als een extensie.
En maak altijd eerst een backup!!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 feb 2014 15:38
Dag Jelle,
Tips nagelopen en uitgevoerd, maar het leidt niet tot een oplossing; dus uiteindelijk dan maar via ftp de update uitgevoerd (én een backup gemaakt vooraf)
Alles gecheckt, het ziet er goed uit.
Jelle, bedankt voor je tijd en moeite!
Groet, Wietze
Tips nagelopen en uitgevoerd, maar het leidt niet tot een oplossing; dus uiteindelijk dan maar via ftp de update uitgevoerd (én een backup gemaakt vooraf)
Alles gecheckt, het ziet er goed uit.
Jelle, bedankt voor je tijd en moeite!
Groet, Wietze
- wbvds
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
14 feb 2014 19:22 - 14 feb 2014 19:22
Ondanks dat je de topic op "opgelost" hebt gezet even een nabrander.
Het is zeker niet aan te raden om de updates via FTP te doen zoals joomla 1.5.
Als er in die update een database verandering zit kan het zijn dat je nog meer problemen krijgt, deze database verandering wordt niet meegenomen met het overschrijven via FTP.
Zou toch een oplossing zoeken zodat de normale updates gaan werken zo als het hoort.
Dit is dus geen goede uitgangspunt om joomla goed te kunnen bijhouden met oog op de updates.
Het is zeker niet aan te raden om de updates via FTP te doen zoals joomla 1.5.
Als er in die update een database verandering zit kan het zijn dat je nog meer problemen krijgt, deze database verandering wordt niet meegenomen met het overschrijven via FTP.
Zou toch een oplossing zoeken zodat de normale updates gaan werken zo als het hoort.
Dit is dus geen goede uitgangspunt om joomla goed te kunnen bijhouden met oog op de updates.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.634 seconden