Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Is database van 2.5 te inporteren in db van 3.2
20 feb 2014 11:28
Omdat mijn site gehacked was adviseerde de provider me om up te graden naar 3.2 die zou veel veiliger zijn omdat ik regelmatig last heb dat m'n site gehacked wordt ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Zoals laatste versie 2.5, dubbel ww, en de reken captcha
De provider had inmiddels 3.2 installatie om te installeren er op gezet. 3.2 heb ik toen geinstalleerd met het zelfde voorzetsel als m'n oude db.
Nu dacht ik ik importeer de oude DB in de nieuwe met hetzelfde "voorzetsel" helaas werkt dat zo niet Is dit principieel fout of lijkt het u beter eerst opnieuw 2.5.18 installeren db importeren en later upgraden als 3.5 vrijgegeven wordt voor productie .
De provider had inmiddels 3.2 installatie om te installeren er op gezet. 3.2 heb ik toen geinstalleerd met het zelfde voorzetsel als m'n oude db.
Nu dacht ik ik importeer de oude DB in de nieuwe met hetzelfde "voorzetsel" helaas werkt dat zo niet Is dit principieel fout of lijkt het u beter eerst opnieuw 2.5.18 installeren db importeren en later upgraden als 3.5 vrijgegeven wordt voor productie .
- opakeesje
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
20 feb 2014 11:55
Dat werkt inderdaad niet.
Als je site regelmatig gehackt wordt, dan zal je de oorzaak moeten achterhalen. En 2.5 is veilig zolang je ervoor zorgt dat je Joomla versie up-to-date blijft en natuurlijk ook al je extensies. Verder natuurlijk een virusvrije computer en veilige wachtwoorden die je ook nog regelmatig wijzigt.
2.5.18 installeren en db importeren werkt in principe wel.
Als je site regelmatig gehackt wordt, dan zal je de oorzaak moeten achterhalen. En 2.5 is veilig zolang je ervoor zorgt dat je Joomla versie up-to-date blijft en natuurlijk ook al je extensies. Verder natuurlijk een virusvrije computer en veilige wachtwoorden die je ook nog regelmatig wijzigt.
2.5.18 installeren en db importeren werkt in principe wel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 feb 2014 12:03
Bedankt helaas heb ik jullie al vaker lastig gevallen met dit probleem. En al jullie adviezen uitgevoerd het is altijd dezelfde site. Is er al wel een upgrade programma van 2.5 naar 3.2?
Groet en dank
Hans
Groet en dank
Hans
- opakeesje
20 feb 2014 12:35
Dan is het misschien toch handig om in ieder geval AdminTools pro aan te schaffen.
Updaten van 2.5.18 naar 3.2 gaat in principe gewoon via de backend van Joomla. Enige dat je dan moet doen is bij Componenten - Joomla! Updates - Opties, de optie aan te passen.
Let er wel goed op dat je alle extensies die niet geschikt zijn voor Joomla 3 eerst verwijdert!
Updaten van 2.5.18 naar 3.2 gaat in principe gewoon via de backend van Joomla. Enige dat je dan moet doen is bij Componenten - Joomla! Updates - Opties, de optie aan te passen.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Let er wel goed op dat je alle extensies die niet geschikt zijn voor Joomla 3 eerst verwijdert!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
20 feb 2014 12:42
Bedankt voor de snelle reactie
Hans
Hans
- opakeesje
20 feb 2014 12:48
Aangezien je vraag volgens mij voldoende beantwoord is, sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden