Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan niet verbinden met MySQL in WAMPP
Kan niet verbinden met MySQL in WAMPP
24 feb 2014 09:17
Hopelijk dat iemand me hiermee kan helpen. Het verhaal is als volgt:
Ik had met Akeeba een backup gemaakt van mijn "live"-website om deze lokaal te gebruiken om dat ik wat aanpassingen wilde maken. Ik wilde deze lokaal installeren maar dit lukte niet omdat er geen verbinding met MySQL kon worden gemaakt. Diversen dingen geprobeerd maar zonder positieve resultaten.
Ik werk met WAMP dus deze opnieuw geinstalleerd, dit hielp niet.
Alles eraf, WAMP opnieuw, geen verandering.
Alles eraf WAMP opnieuw, nieuwe Joomla versie erop. En hier stopt het, Ik heb alles ingevuld zoals ik denk dat het moet maar ik krijg de melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database. Foutnummer: Kan niet verbinden met de database: Kan niet verbinden met MySQL.
Wie heeft advies?
Ik had met Akeeba een backup gemaakt van mijn "live"-website om deze lokaal te gebruiken om dat ik wat aanpassingen wilde maken. Ik wilde deze lokaal installeren maar dit lukte niet omdat er geen verbinding met MySQL kon worden gemaakt. Diversen dingen geprobeerd maar zonder positieve resultaten.
Ik werk met WAMP dus deze opnieuw geinstalleerd, dit hielp niet.
Alles eraf, WAMP opnieuw, geen verandering.
Alles eraf WAMP opnieuw, nieuwe Joomla versie erop. En hier stopt het, Ik heb alles ingevuld zoals ik denk dat het moet maar ik krijg de melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database. Foutnummer: Kan niet verbinden met de database: Kan niet verbinden met MySQL.
Wie heeft advies?
- Mike Wazowski
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
24 feb 2014 09:50
Heb je in WAMP een database met gebruikersnaam, etc. aangemaakt?
Dan moet je deze gegevens invullen bij het restoren van Akeeba op je lokale schijf.
De opmerking die je zien krijgt, ligt aan het feit dat de gebruikersnaam, naam database, host en wachtwoord in het te restoren bestand niet overeen komen met die van de lokale omgeving.
Je kunt in dit draadje kijken. Hier wordt gesproken over de oplossing.
Dan moet je deze gegevens invullen bij het restoren van Akeeba op je lokale schijf.
De opmerking die je zien krijgt, ligt aan het feit dat de gebruikersnaam, naam database, host en wachtwoord in het te restoren bestand niet overeen komen met die van de lokale omgeving.
Je kunt in dit draadje kijken. Hier wordt gesproken over de oplossing.
- David
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
24 feb 2014 09:52
Na installatie van WAMP dien je eerst met phpMyAdmin een database aan te maken. Dan maak je (nog steeds met phpMyAdmin) een gebruiker met wachtwoord aan die rechten heeft op die database.
Als je dat gedaan hebt start je kickstart en vul je de gegevens van je (lokale) database met betreffende gebruiker in.
Succes,
Eric
Als je dat gedaan hebt start je kickstart en vul je de gegevens van je (lokale) database met betreffende gebruiker in.
Succes,
Eric
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
24 feb 2014 11:39 - 24 feb 2014 11:41
Ik heb de diverse bovenstaande zaken gedaan. Helaas heb ik alles de na de eerste genoemde pogingen verwijderd. Ik start nu niet met de back up maar met een nieuwe installatie. Het nu zo dat als ik de Joomla! 2.5.18 Installatie start, hij blijft hangen bij punt 4.
- Mike Wazowski
- Joomla!NL ontdekker
24 feb 2014 12:04
Kan ook nog aan de WAMP versie liggen. Is het een optie om WAMP te verwijderen en te starten met Xampp 1.8.2. Daarvan is zeker dat die goed werkt met de laatste Joomla versies.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
24 feb 2014 12:09
Bij punt 4 moet je volgens mij de database gegevens invullen. Blijft mijn opmerking:
Heb je met phpMyAdmin een database aangemaakt en een user die rechten heeft op de betreffende database?
Daarna vul je bij punt 4 in:
Host: localhost
Database gebruikersnaam: De database gebruiker die je met phpMyAdmin hebt aangemaakt
Wachtwoord: Het wachtwoord van de databasegebruiker
Databasenaam: De naam van de database die je met phpMyAdmin hebt aangemaakt
M.i. ook de reden dat het met je akeeba backupbestand niet lukt.
Heb je met phpMyAdmin een database aangemaakt en een user die rechten heeft op de betreffende database?
Daarna vul je bij punt 4 in:
Host: localhost
Database gebruikersnaam: De database gebruiker die je met phpMyAdmin hebt aangemaakt
Wachtwoord: Het wachtwoord van de databasegebruiker
Databasenaam: De naam van de database die je met phpMyAdmin hebt aangemaakt
M.i. ook de reden dat het met je akeeba backupbestand niet lukt.
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
24 feb 2014 13:30
@Erik, ja ik heb alle zaken ingevuld, met en zonder wachtwoord. Daarnaast heb ik ook via Wamp de database credentials gecontroleerd. Wellicht dat de optie van Astrid iets kan oplossen.
- Mike Wazowski
- Joomla!NL ontdekker
24 feb 2014 13:33
Hallo,
Ik had dezelfde soort problemen en idd het idee van Astrid hielp mij wel.
Ik had dezelfde soort problemen en idd het idee van Astrid hielp mij wel.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
31 mrt 2014 08:48
Het was even blijven liggen omdat het niet in één keer lukte. Dit weekend heb ik even de tijd genomen en uiteindelijk de boel lokaal weer aan het werk gekregen. Nu kan ik weer veilig experimenteren!
Bedankt voor alle hulp!
Bedankt voor alle hulp!
- Mike Wazowski
- Joomla!NL ontdekker
31 mrt 2014 09:39
Fijn dat het is opgelost.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen het topic sluiten door op de groene "opgelost"knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen het topic sluiten door op de groene "opgelost"knop te klikken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.751 seconden