Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Het lukt niet om database te importeren bij host
Het lukt niet om database te importeren bij host
07 mrt 2014 12:01
Beste joomla-deskundigen,
Misschien is het wel een rare vraag, maar ik wilde uitproberen om de database van een website te exporteren en daarna weer te importeren bij een andere database bij dezelfde host. (Dit om te kijken of dit lukt als er problemen ontstaan met de website.)
Ik kreeg de volgende melding:
--
-- Database: `gebruikersnaamdbwebsite`
--
CREATE DATABASE `gebruikersnaamdbwebsite` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
MySQL retourneerde: Documentatie
#1044 - Access denied for user 'anderedatabase'@'%' to database 'websitedatabase'
USE `gebruikersnaamdbwebsite`;
Nu heb ik deze lijnen verwijdert zoals in een andere topic stond, maar dit werkt nog steeds niet.
Heb het ook geprobeerd met een gezipped formaat en ongezipped formaat.
Wie weet waarom dit misgaat of wat ik verkeerd doe?
Misschien is het wel een rare vraag, maar ik wilde uitproberen om de database van een website te exporteren en daarna weer te importeren bij een andere database bij dezelfde host. (Dit om te kijken of dit lukt als er problemen ontstaan met de website.)
Ik kreeg de volgende melding:
--
-- Database: `gebruikersnaamdbwebsite`
--
CREATE DATABASE `gebruikersnaamdbwebsite` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
MySQL retourneerde: Documentatie
#1044 - Access denied for user 'anderedatabase'@'%' to database 'websitedatabase'
USE `gebruikersnaamdbwebsite`;
Nu heb ik deze lijnen verwijdert zoals in een andere topic stond, maar dit werkt nog steeds niet.
Heb het ook geprobeerd met een gezipped formaat en ongezipped formaat.
Wie weet waarom dit misgaat of wat ik verkeerd doe?
Groetjes Martha
Joomla 3.9.3
Joomla 3.9.3
- MaPo
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
07 mrt 2014 12:25
Hallo,
Als je die andere topic goed hebt doorgelezen en de aangeboden antwoorden helpen niet, neem dan contact op met je hoster.
Als je die andere topic goed hebt doorgelezen en de aangeboden antwoorden helpen niet, neem dan contact op met je hoster.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
11 mrt 2014 13:38
Het lukt wel om de tabellen vd database 1 voor 1 te importeren. Eerst wel de regel met naam van de database verwijderen.
Ik heb dit doorgespeeld naar de host en wacht nog op een antwoord.
Ik heb dit doorgespeeld naar de host en wacht nog op een antwoord.
Groetjes Martha
Joomla 3.9.3
Joomla 3.9.3
- MaPo
11 mrt 2014 14:52
Klopt je exportbestand wel? Maak je eerst ook de doeldatabase leeg?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 mrt 2014 15:58
Hallo Astrid,
Ja, ik heb het doeldatabase eerst leeggemaakt.
Ik heb het volgende antwoord gekregen:
Dit gaat fout omdat als u de database importeert deze probeert een nieuwe database aan te maken. En aangezien u dit vanuit een database probeert te doen gaat dit fout. U kunt dit oplossen door niet de hele database te exporteren maar in de database de tabellen te selecteren en deze te exporteren. En hierna deze te importeren in de nieuwe database.
Nu heb ik bovenstaand gedaan en daarna het bestand gecomprimeerd, maar dan lukt het ook niet.
Het gecomprimeerd bestand moet bijvoorbeeld eruit zien als: naambestand.sql.zip.
Maar ik krijg alleen een zipbestand, zou het daardoor fout gaan?
Dit heb ik ook aan de host doorgegeven.
Ja, ik heb het doeldatabase eerst leeggemaakt.
Ik heb het volgende antwoord gekregen:
Dit gaat fout omdat als u de database importeert deze probeert een nieuwe database aan te maken. En aangezien u dit vanuit een database probeert te doen gaat dit fout. U kunt dit oplossen door niet de hele database te exporteren maar in de database de tabellen te selecteren en deze te exporteren. En hierna deze te importeren in de nieuwe database.
Nu heb ik bovenstaand gedaan en daarna het bestand gecomprimeerd, maar dan lukt het ook niet.
Het gecomprimeerd bestand moet bijvoorbeeld eruit zien als: naambestand.sql.zip.
Maar ik krijg alleen een zipbestand, zou het daardoor fout gaan?
Dit heb ik ook aan de host doorgegeven.
Groetjes Martha
Joomla 3.9.3
Joomla 3.9.3
- MaPo
12 mrt 2014 16:40
Het lukt nog steeds niet ook niet met een gecomprimeerd bestand, dan wordt het rechterframe van phpadmin wit.
Kreeg nog een tip van de host:
>>Naast de maximale grote van 10MB is er ook een tijdslimiet van 90 seconden voor het importeren. Om zeker te zijn dat het importeren goed gaat kunt u het beste gebruik maken van MySQL Workbench.
www.mysql.com/products/workbench/ <<
Misschien moet ik dan de tabellen in 4 keer importeren of 1 voor 1 kan ook nog.
Is het ook raar dat het niet mogelijk is om zelf een database te importeren?
Kreeg nog een tip van de host:
>>Naast de maximale grote van 10MB is er ook een tijdslimiet van 90 seconden voor het importeren. Om zeker te zijn dat het importeren goed gaat kunt u het beste gebruik maken van MySQL Workbench.
www.mysql.com/products/workbench/ <<
Misschien moet ik dan de tabellen in 4 keer importeren of 1 voor 1 kan ook nog.
Is het ook raar dat het niet mogelijk is om zelf een database te importeren?
Groetjes Martha
Joomla 3.9.3
Joomla 3.9.3
- MaPo
12 mrt 2014 16:50
10MB is erg weinig. Ik kan databases tot 64MB rechtstreeks importeren. Als ze groter worden dan krijg je inderdaad problemen en zal je een
alternatief
moeten gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden