Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Problemen met het installeren
Problemen met het installeren
19 mrt 2014 09:54
Hallo,
Een klant vroeg me om de huidige webshop (ingesteld als cataloog) te updaten naar een werkende werkende webwinkel.
Voor ik hieraan begin, doe ik eerst de nodige updates (Joomla, virtuemart, taal (Engelse taal staat nog standaard geinstalleerd).
Probleem is echter dat ik bij de installatie van upgradepaketten steeds errors krijg..
Plots is de website wel ge-update naar de 2.5.19 versie..
Ook de geeft de taal problemen.. Ik heb de Nederlandse taal geïnstalleerd en als standaard ingesteld. (zowel front als beheergedeelte). Het beheergedeelte blijft echter in het Engels staan.
Nu tracht ik een component te installeren van Multisafepay en krijg ik volgende errors:
JLIB_INSTALLER_ERROR_NOTFINDXMLSETUPFILE
JLIB_FILESYSTEM_ERROR_PATH_IS_NOT_A_FOLDER_FILES
Please enter a package directory
Al deze meldingen en problemen doen me vermoeden dat ik een onvolledig pakket moet hebben geïnstalleerd waardoor ik nu problemen heb..
Terugkeren naar een vorige versie van de website is geen optie omdat er ondertussen a massaal veel werk verricht is op de website dat anders verloren zou gaan..
Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt!
Een klant vroeg me om de huidige webshop (ingesteld als cataloog) te updaten naar een werkende werkende webwinkel.
Voor ik hieraan begin, doe ik eerst de nodige updates (Joomla, virtuemart, taal (Engelse taal staat nog standaard geinstalleerd).
Probleem is echter dat ik bij de installatie van upgradepaketten steeds errors krijg..
Plots is de website wel ge-update naar de 2.5.19 versie..
Ook de geeft de taal problemen.. Ik heb de Nederlandse taal geïnstalleerd en als standaard ingesteld. (zowel front als beheergedeelte). Het beheergedeelte blijft echter in het Engels staan.
Nu tracht ik een component te installeren van Multisafepay en krijg ik volgende errors:
Al deze meldingen en problemen doen me vermoeden dat ik een onvolledig pakket moet hebben geïnstalleerd waardoor ik nu problemen heb..
Terugkeren naar een vorige versie van de website is geen optie omdat er ondertussen a massaal veel werk verricht is op de website dat anders verloren zou gaan..
Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt!
- Logickske
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
19 mrt 2014 12:51
VM kan je gewoon opnieuw eroverheen installeren en 2.5.19 kan je ook via ftp nog een keer overzetten.
Kan natuurlijk een probleem met serverconfiguratie zijn en dan zal je daar eerst de oorzaak van moeten achterhalen.
Kan bijvoorbeeld door de site lokaal te zetten en te kijken of het daar wel allemaal goed gaat.
Kan natuurlijk een probleem met serverconfiguratie zijn en dan zal je daar eerst de oorzaak van moeten achterhalen.
Kan bijvoorbeeld door de site lokaal te zetten en te kijken of het daar wel allemaal goed gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 mrt 2014 18:10
Astrid,
Bedoel je dan.. volledige pakket 2.5.19 downloaden.. unzippen.. alles uploaden naar de www folder behalve de installatie folder en de configuration.php file?
Bedoel je dan.. volledige pakket 2.5.19 downloaden.. unzippen.. alles uploaden naar de www folder behalve de installatie folder en de configuration.php file?
- Logickske
- Webneus 2
19 mrt 2014 18:59
Hallo,
Zonder installatie folder en zonder configuration.php
Zonder installatie folder en zonder configuration.php
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 mrt 2014 22:29
Heb het hele installatiepakket 2.5.19 via ftp ge-upload.. en de oude bestanden overschreven, en krijg nog steeds mijn backend in het Engels te zien... Ook lukt een installatie van een component nog steeds niet.. Krijg nog steeds dezelfde melding..
Iemand enig idee??
Alvast bedankt!
Iemand enig idee??
Alvast bedankt!
- Logickske
- Webneus 2
19 mrt 2014 22:33Dan kan ik alleen maar Astrid herhalen.Kan natuurlijk een probleem met serverconfiguratie zijn en dan zal je daar eerst de oorzaak van moeten achterhalen.
Misschien je hoster ook even inschakelen?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 mrt 2014 22:44
Ok, ik vraag het even na en hou jullie op de hoogte!
- Logickske
- Webneus 2
27 mrt 2014 22:14
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
30 mrt 2014 14:05
Probleem opgelost:
- Heb eerst de Virtuemart AIO geïnstalleerd. Via de standard installer van Joomla (akeeba plugin op non actief gezet)
- Vervolgens het upgrade bestand van Virtuemart op dezelfde manier geïnstalleerd als het AIO bestand
- Logickske
- Webneus 2
Tijd voor maken pagina: 0.695 seconden